Datakörkortet

UrbanTiger skrev:
Att du inte skaffar ett jobb istället :gnissla

Förlåt :död
Jag pluggar halvtid samtidigt så jag får stämpla också och så ska jag försöka utbilda mig ordentligt snart så jag kanske kan få ett jobb som inte får mig att helt seriöst vilja spy av ångest då jag kommer närmare än en kilometer.

Glöm inte

honkiie skrev:
Vet inte riktigt, men jag vet att folk går halvårskurser för det här iaf, jag är hittils klar med 3 "avdelningar" av 7 efter 45 minuter :)
Eller det innebär iaf att jag måste upp klockan halv sju varje morgon och sitta här och data 8 timmar om dagen.

Stackare :7peta vad synd det är om dig som måste gå upp så tidigt....

Be dem att lära dig skillnaden mellan data och dator när de ändå håller på.

Dator är det du kan sparka på när det sluta fungerar medan data är den information du slänger in i datorn.

I dag är datorkörkortet knappast en merit utan visar mest att du vet hur man startar en dator. Det är bättre att skriva att man har god eller liten datorvana.

Fluffig skrev:
Be dem att lära dig skillnaden mellan data och dator när de ändå håller på.

Dator är det du kan sparka på när det sluta fungerar medan data är den information du slänger in i datorn.

I dag är datorkörkortet knappast en merit utan visar mest att du vet hur man startar en dator. Det är bättre att skriva att man har god eller liten datorvana.

Fifan vad du kan mycket om data o sånt. Jag visste inte att en data heter dator, kan det verkligen stämma?

Data / datorer

Zee skrev:
Fifan vad du kan mycket om data o sånt. Jag visste inte att en data heter dator, kan det verkligen stämma?

Nej egentligen inte det är bara svenska språkforskare som hittat på det för att kunna Casha ut en massa pengar på en forskningsstudie på vad folk kallar sakerna.

Naturligtvis måste denna forskningsstudie åka på sammanställningar två gånger om året och pratat igenom problemet.
Dessa studier läggs på platser som Florida, Tahiti och Bali.

Du vet att det är JOBBIGT att forska på såna viktiga saker :lol

Hälsar en klaviaturschimpans

Jag vet att en del utbildningar när jag pluggade fick ta datorkörkortet, man fick en poäng och det ansågs som det lökigaste man kunde göra på den tiden... typ 98

/F

åh vilket mörker, excel, min gamla ärkefiende! Nu måste jag ju faktiskt lära mig nånting och det är vansinnigt dålig hjälp i det här programmet. Eller det är väl bra om man är nån inavlad paltskalle med downssyndrom eller nånting men det ska inte behöva vara en fem minuter lång video som förklarar hur man öppnar och stänger excel. Vilket mörker.
Hur lär man sig? Eller framförallt hur börjar jag bry mig eller tycka att det är kul? Annars lär jag aldrig lära mig.

UrbanTiger skrev:
Min data heter Dell och Fijutsu Siemens. De är nog en amrikan och en japanska som är ingift tyska.

Vad heter din data :banana
Själv har jag en multimediapcdatamaskin som är någon slags blandras. Men långsam är den iallafall. Förstår varför fixxxer säger att man ska döda de som inte är renrasiga för det stämmer då i fallet med min multimediapcdatamaskin iallafall!!1

Last edited:
Blandras

honkiie skrev:
Själv har jag en multimediapcdatamaskin som är någon slags blandras. Men långsam är den iallafall.

Skäms på dig

Du vet väl att man aldrig ska blanda ihop olika fabrikat i en dator, du tigger om problem grabben. Kör du dessutom med Plug and Pray utrustningar så får du skylla dig själv om det inte funkar.

UrbanTiger skrev:
Min data heter Dell och Fijutsu Siemens. De är nog en amrikan och en japanska som är ingift tyska.

Vad heter din data :banana

Min data heter också Dell. Då är våra datas från samma ställe kanske? Jag tror min kommer från en soptunna som kalla US eller Toys R US eller US Ass inc. eller nått sånt. Den e lite cp-skadad ibland iaf. Osso har den inte Floppy.

Vad har ni andra för datas då?

jag har faktiskt en http://www.hphardware.com/html/ob600ct.asp också, 75 megahästar fast jag får inte tag på nätverkskort till den!! :huvet

Halogen skrev:
Jag har en som jag gjort själv, den bor i en stor låda av aluminium och låter nästan ingenting.
Äter den ordentligt eller får den nå mat överhuvudtaget? Du borde kolla så den inte dött, verkar inte riktigt kry om den inte låter nånting.

honkiie skrev:
jag har faktiskt en http://www.hphardware.com/html/ob600ct.asp också, 75 megahästar fast jag får inte tag på nätverkskort till den!! :huvet

Äter den ordentligt eller får den nå mat överhuvudtaget? Du borde kolla så den inte dött, verkar inte riktigt kry om den inte låter nånting.

Jag använder denna datan:
old_dec_computer.jpg

En riktig gobit!

Zee skrev:
Jag använder denna datan:
old_dec_computer.jpg

En riktig gobit!
Ser jag fel eller är det en kompis?
edit: jag tänkte nog fel men vi hade nånting som likade den där också. Plus en massa värdelösa kompisdatorer.

Edit2: såg att någon gjort ett grafiskt os till commodore 64 som man dessutom kunde surfa på nätet med. Kan vara det häftigaste någonsin, jag är sugen på att köpa en.

Last edited:
Jag har klarat ECDL-körkortet. Valde det som individuellt val nu i trean.
100 poängskurs, klar efter ca 2 månader, lätt MVG, högre snittbetyg TACKAR!! :yoparty
När alla 7 moduler var klara fick vi ledigt resten av lektionerna

Ganska bra

Markus skrev:
Hur kommer du överens med de andra Helsingborg-borna?

Jag kommer ganska bra överrens med en massa Helsingborgare men jag ska erkänna att det finns ett flertal som jag gärna undviker i alla sammanhang, men de hänger inte på SH.
Den jag tror du menar känner jag mycket väl och trivs utmärkt med. En riktigt trevlig typ som alltid ställer upp och hjälper en när man behöver det. Eller gissar jag fel med min intuition? :)
Kanske dax å ner yxan nu? :smasha

Nu är ju inte alla Helsingborgare forskare utan de flesta sitter på sitt lilla kontor och får besök ibland av andra trevliga Helsingborgare. Naturligtvis räknar jag inte alla arbetare för de luktar bara svett. :7peta
Ibland beblandar vi oss med folkslag som kommer från andra städer och kommuner men det väl ju alla hur det kan gå. farligt farligt....

Last edited:
Fluffig skrev:
Eller gissar jag fel med min intuition? :)

Nej, det är ju herren som du blåst på några bilar och grabben som kladdat i din gästbok jag syftar på.
De blir oftast som galna om någon insinuerar att delar av det off(a/e)entliga är oerhört ineffektivt så jag bara funderar på hur de sitter och gnisslar tänder just nu.

:rofl

Ingen fara

Markus skrev:
Nej, det är ju herren som du blåst på några bilar och grabben som kladdat i din gästbok jag syftar på.
De blir oftast som galna om någon insinuerar att delar av det off(a/e)entliga är oerhört ineffektivt så jag bara funderar på hur de sitter och gnisslar tänder just nu.

Lugn å fin nu, inte skaffa dig åderbrock i ansiktet.

De båda kan båda konsten att slappna av och ta livet med en klackspark samtidigt som de brinner för de som har det sämre. Ingen dålig kombination och jag beundrar dem för att de gör det. Det är alltid lätt att betrakta allt med sina egna erfarenheter och dra slutsatser. Men nu ska vi inte gagga om det här för jag är kvinna och kan byta samtalsämne lika snabbt som en höna skiter.

Därför kastar vi oss snabbt tillbaka till datorkörkortet som jag inte har och inte tänker skaffa mig. Klarade alla modulerna på första försöket, KKt visar bara att man hittade rätt bland knapparna och inte att man kunde använda programmet lite kreativt. Vi var tvunga att klara modulerna för att gå vidare på kursen jag gick.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick