Mavve skrev:Vem kan hjälpa mig med min dator?
Den startar hela tiden om sig själv och har gjort så nu i en evighet.
Finns det nån snäll kunnig själ som vill hjälpa mig med detta?
Jag vill helst inte lämna in den.
Du får vad som helst.
Öl&sprit nästa pubrunda?
//Mavve
ja, jag har en dator till - men den är ful och skärmen är inte 19"
Rigge skrev:Tryck Start, sen kör, så skriver du shutdown -a så får du lite tid på dig.
Silwer: Du är fan sopdum
Blaster är inget virus.. det är en trojan som var tänkt som en DOS attack mot microsoft. Att datorn startar om ibland och man får dendär rutan som räknar ner var en bugg i trojanen. det var alltså inte skaparens mening.PutteLiten skrev:Asso, formaterar man hårddisken så försvinner ALLT. Även det värsta tänkbara virus (som finns idag).
Har man flera partitioner så kan ju viruset naturligtvis ligga på någon av dem. Och då finns det ju kvar även om man formaterar "c:\"
En del diskar kommer med en liten (ej synligt) partition, den kan säkert bli smittad den oxå. Men tar man bort allt sådant tjafs så försvinenr även viruset.
(oftast är det en "märkes" dator som är konfigurerad på detta sättet)
Skulle det vara ett minnesresident virus så formatera, stäng av datorn (låt vara avstängd 15 sekuner) starta datorn installera OS och lev lyckligt till nästa virus...
Kvittar hur bra man kan programera, formatera funkar alltid. Men problemet är att hur ofta är att formatera om ett val??
Bara skitsnack att det inte skulle fungera.
Jag har pillat med datorer i 18 år, och har aldrig råkat på ett virus som inte gått att ta bort, mer eller mindre jobbigt.
Kan ju vara ett drivrutinsbaserat problem också.kajlyl skrev:Det var de första jag tänkte också! detta måste vara hårdvarufel, glapp eller nått sånt! ...men visst borde den starta om i felsäkert läge då också!?
Man kan ju lägga över det man vill spara på en annan partition.. det är endå oftast systemfilerna som är infekterade.cRoC skrev:Formatera är en nödlösning, en massa arbete och en massor data försvinner, oftast helt i onödan..
Om du kommer ner med den hit så kan jag hjälpa dig..Mavve skrev:Tänk att datorn inte funkar fortfarande.... Kanylen drog på semester.
Nån annan som pallar hjälpa mig?
Måste ominstallera XP och... ja, spara allt från HDn först och.... vet inte. Nåt sånt var det.
Ni kan få julklappar i utbyte
Du bodde väl i helsingborg.. Jag sa faktiskt "du kan komma NER".. aja skitsammaMavve skrev:Vaddå upp? Kan du Sverigekartan egentligen? Du bor ju ovanför Värnamo.
Jag tar den ingenstans, då kan den lika gärna stå o självdö.
Den funkar nu men förbannat segt så man vill ta självmord bara man rör musen. Måste ominstallera XP, sen e d mesta klart.
Jag har inte XP-skivan.
Hade nog behövt de CD-skivor man fick med vid köpet men de har försvunnit eller så fick MrK dem med sig hem.
Hade jag haft bil hade detta kunnat vara fixat för miljoner år sen :mad
Skutte skrev:Typ kanske skulle börja med en så enkel grej som att dra ut sladden till nätverkskortet.
Skulle tro att din burk inte startar om då. såvida du inte redan provat det.
Om nu fallet är sådant så finns det ett par kul prylar som du bör köra så burken rensas.
Denne är sååå billig idrift om du nu skulle behöva litta hjälp....
Roj skrev:har datan inte funkat sen Mars i år?
spirre skrev:Vafaen Mavve... Trodde denna tråden var död, liksom din dator
Skicka upp den till Mailman så fixar han den till dig... han gillar allt som har med datormeck att göra
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|