Datorproblem "No signal"

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
När jag startar datorn är det inga problem. Det visas på skärmen att windows (xp pro) laddar o.s.v. Men när jag kommer in till det att jag ska logga in kommer det upp "No signal" på skärmen. Har försökt att vicka lite på sladdarna, plockat ut grafikkortet (GeForce 4 440x) blåst rent ifrån damm, satt tillbaka det igen men inget hjälper.

Vad är fel?

//Ivan

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
prova med ett annat grafikkort. vilket skit somhelst. funkar det är det inte datorn det är fel på.

går det och starta i felsäkert läge så avinstallera kortet då för då har nog drivisarna bjäkat sig. (bjäka är hemmagjort ord som betyder ungefär gått isönder)
starta om och installera kortet igen

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Jag provade med ett annat random grafikkort. Då gick det.
Men hur ska jag byta drivrutin när jag har datorn i felsäkert läge? Den känner ju inte igen mitt grafikkort när det är i felsäkert läge. Den vet att det finns där, men inte vad det är för grafikkort.

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Biifer skrev:
Jag provade med ett annat random grafikkort. Då gick det.
Men hur ska jag byta drivrutin när jag har datorn i felsäkert läge? Den känner ju inte igen mitt grafikkort när det är i felsäkert läge. Den vet att det finns där, men inte vad det är för grafikkort.

Avinstallera den gamla drivrutinen via lägg till/ta bort program i felsäkert läge.
Starta sen om i "normalläge" och installera drivisar

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Biifer skrev:
När jag startar datorn är det inga problem. Det visas på skärmen att windows (xp pro) laddar o.s.v. Men när jag kommer in till det att jag ska logga in kommer det upp "No signal" på skärmen. Har försökt att vicka lite på sladdarna, plockat ut grafikkortet (GeForce 4 440x) blåst rent ifrån damm, satt tillbaka det igen men inget hjälper.

Vad är fel?

//Ivan

Problemet är egentligen enkelt. Du har ställt upp upplösningen / frekvensen för högt på kortet. Högre än vad din skärm klarar av att visa. Starta i felsäkertläge med ditt första kort och ställ ned upplösningen till ett lägre värde och starta om datorn. Alternativt köp en större/nyare skärm ;-)

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Arne_Duck skrev:
Problemet är egentligen enkelt. Du har ställt upp upplösningen / frekvensen för högt på kortet. Högre än vad din skärm klarar av att visa. Starta i felsäkertläge med ditt första kort och ställ ned upplösningen till ett lägre värde och starta om datorn. Alternativt köp en större/nyare skärm ;-)
Ah, ok. Men varför går det sönder just idag? Har inte pillat på grafikkortsinställningarna på ett bra tag vad jag vet.

Det funkar bra nu iaf.

Tack alla för hjälpen! :tummenupp

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Biifer skrev:
Ah, ok. Men varför går det sönder just idag? Har inte pillat på grafikkortsinställningarna på ett bra tag vad jag vet.

Det funkar bra nu iaf.

Tack alla för hjälpen! :tummenupp

Datorer är straffet för våra synder? Tro mig, jag jobbar med dem dagligen....

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati