Datum för bankörningar 2006

sandstream

Guest
Hoztic skrev:
Jag sökte lite, och kom fram till att det är BMW-klubben som har ordnat, men vanligt folk har fått köra ändå, i mån av plats. Och eftersom det alltid har funnits plats över så... :) Det är ju trots allt närmare dit än till Rörken!
(åker dessutom Stockholm-Södertälje varenda dag, går på autopilot nästan :3freak)
I mån av plats är ju ingen höjdare direkt om det inte är så att det alltid finns plats.
Men prova ska du, det är kul som fan! :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sandstream skrev:
I mån av plats är ju ingen höjdare direkt om det inte är så att det alltid finns plats.
Men prova ska du, det är kul som fan! :)

Näe, men skulle man bli nekad är det ju bara att ta en sväng neråt Södertörn när man ändå är i krokarna! :)
Jodå, i sommar ska det bli några banåkningar, nu när jag har skaffat en riktig hoj :) Ska vänja mig lite med den på nån avskild väg först bara, vill ju inte skämma ut mig med publik :hihi

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tuvängen

BMW-Klubben arrangerar tillsamans med SMC-Uppsala(!). Körningarna är öppna för alla fabrikat, försäkringsbolag och även för ickemedlemmar.
Hur platsfördelningen blir i år mellan klubbmedlemmar/icke medlemmar ska jag be att få återkomma till, hittils har vi aldrig nekat någon att köra.
Vi kör normalt kl 9-12 pga att hyrkarten disponerar banan efter lunch.

/Eder Tuvängen-instruktör

sandstream

Guest
Josef skrev:
BMW-Klubben arrangerar tillsamans med SMC-Uppsala(!). Körningarna är öppna för alla fabrikat, försäkringsbolag och även för ickemedlemmar.
Hur platsfördelningen blir i år mellan klubbmedlemmar/icke medlemmar ska jag be att få återkomma till, hittils har vi aldrig nekat någon att köra.
Lördag eller söndag?
Från och med maj till och med september?

Hoztic skrev:
Jodå, i sommar ska det bli några banåkningar, nu när jag har skaffat en riktig hoj :) Ska vänja mig lite med den på nån avskild väg först bara, vill ju inte skämma ut mig med publik :hihi
Ingen risk att du skämmer ut dig, de är knapp styrfart i början för många och du är bara en i mängden så om du inte har rosa skinnställ lär ingen kolla :D

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Josef skrev:

Lagoma tider! :)
Vad kostar det?

sandstream skrev:
Lördag eller söndag?
Från och med maj till och med september?

http://bankorning.riverboy.net/?track=tuvangen

sandstream skrev:
Ingen risk att du skämmer ut dig, de är knapp styrfart i början för många och du är bara en i mängden så om du inte har rosa skinnställ lär ingen kolla :D

Fan, du kom på mig :D
Det är inte det att jag inte kan svänga i lagoma farter, det är att jag har kört 3m med gixxern! (uppför en snöig planka när jag hade köpt den) Vill gärna bli lite vanare med den först, inbillar mig att jag får ut mer av bankörningen då om inte annat. Att vara ovan med både bana och hoj känns som en dum kombination...

sandstream

Guest
Hoztic skrev:
Fan, du kom på mig :D
Det är inte det att jag inte kan svänga i lagoma farter, det är att jag har kört 3m med gixxern! (uppför en snöig planka när jag hade köpt den) Vill gärna bli lite vanare med den först, inbillar mig att jag får ut mer av bankörningen då om inte annat. Att vara ovan med både bana och hoj känns som en dum kombination...
Men tänk vad kul vi andra kan ha när du gör bort dig i första böjen :rolleyes: :D

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hoztic skrev:
Lagoma tider! :)
Vad kostar det?

Kostade en hundring i fjol, tror det blir samma i år.

Känns som en ännu dummare kombination att vara ovan vid hojen och köra bland trafik. Det finns ingen press att du ska köra över din förmåga eller prestera någonting, DU bestämmer tempot, DU håller den hastighet du vill, INGEN kommer titta snett på dig.

Bankörning är inget att vara nervös för oavsett tidigare erfarenhet, det handlar om att utvecklas, inte att visa upp sig. :tummenupp

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Josef skrev:
Kostade en hundring i fjol, tror det blir samma i år.

Känns som en ännu dummare kombination att vara ovan vid hojen och köra bland trafik. Det finns ingen press att du ska köra över din förmåga eller prestera någonting, DU bestämmer tempot, DU håller den hastighet du vill, INGEN kommer titta snett på dig.

Bankörning är inget att vara nervös för oavsett tidigare erfarenhet, det handlar om att utvecklas, inte att visa upp sig. :tummenupp

Helt ok pris! :)

Det jag menade var mer att få en grundläggande uppfattning om dragläge, bromsar, balans, hur hojen är helt enkelt :) Vilket jag iofs antagligen får på vägen hem med den, den står 20 mil bort nu nämligen... Men jag kommer nog bege mig till nån öde parkering och träna lite med den först innan jag åker hit med den :)

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Suzuki RMZ 250
122 bandagar.. hmmm delar man dessa på 12 vilket är antalet banor så får man ett snittvärde på: 10,16... vilket innebär att ett medeltal är 10 dagar per bana, MEN i Anderstorp så har det bara kommit 4 dagar än så länge... JAG VILL HA MER..!!!! :Bugar :hihi

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
porec skrev:
122 bandagar.. hmmm delar man dessa på 12 vilket är antalet banor så får man ett snittvärde på: 10,16... vilket innebär att ett medeltal är 10 dagar per bana, MEN i Anderstorp så har det bara kommit 4 dagar än så länge... JAG VILL HA MER..!!!! :Bugar :hihi
Lugna dej, det tar tid :mad:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vi i MCE www.mce.se har bankörning på Gelleråsen 2augusti, alltså direkt innan SMC stockholms B&K-kurs. Våra platser kommer i första hand att fyllas med egna klubbmedlemmar + Rapido-medlemmar, men förra året hade vi minst 20 platser kvar till SH-medlemmar :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
bikerwoman skrev:
Vi i MCE www.mce.se har bankörning på Gelleråsen 2augusti, alltså direkt innan SMC stockholms B&K-kurs. Våra platser kommer i första hand att fyllas med egna klubbmedlemmar + Rapido-medlemmar, men förra året hade vi minst 20 platser kvar till SH-medlemmar :tummenupp
Var har du sett att SMC Stockolms B&K kurs ska gå då? Jag har letat, men inte sett någon info.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
HansJ skrev:
Var har du sett att SMC Stockolms B&K kurs ska gå då? Jag har letat, men inte sett någon info.
Den går "alltid" samma vecka som den här kursen :tungan

Brukar vara mycket instruktörer på banan när mce har bandag. Av nån anledning :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln