Datum & platser klart för fortbildning 2007, SMC Väst

78

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2005
Hoj
R1 + VARM GSXR 750-88
okej tackar för svaret.. kurserna kanske varierar lite mellan distrikten oxå ringde till smc idag dom sa att bkk 1 var i stort sätt samma som sporthoj 1 och om man gick bkk 1 så kunda man hoppa på sporthoj 2 sen eller tvärs om som sagt kanske skiljer sig från distrikten///

/martin

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
snabb fråga, vad kostar kurserna?

MVH Niclas

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
snabb fråga, vad kostar kurserna?

MVH Niclas

Samtliga kurser kostar 1100 kr/utbildningstillfälle vilket också inkluderar lunch samt frukt (mellanmål).

Vi har också både ambulans och läkare på plats ut i fall att!
Mer detaljer kan ni läsa så fort vi är klara, vilket jag hoppas är snart. Nina som hjälper oss med detta jobbar på så fort och bra hon bara kan så när hon är klar lägger vi ut informationen i denna tråden samt de andra två platserna (trådarna) där vi har föranonnserat.

Väl mött på banan i sommar!

Mvh!
// Niklas

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
det är inga pengar! :D jag har redan fyllt i min personliga kalender! =) syns i april!

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Ska man ta det som en bra grej eller som en förolämpning när tjejen läser över axeln och säger "Sporthojskurs? Det där ser kul ut! Ska inte du dit?"?

*jag tar det som nåt positivt* :D

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kl. 16:00 nu på söndag (25/2) öppnar bokningen!

Hej!

Om inget oförutsett inträffar släpper vi länken till bokning av årets kurser nu på söndag (25/2) kl. 16:00. Länken kommer att läggas in i denna tråden som ett separat svar.

Om vi får problem som gör att vi måste skjuta lite på tiden/datumet informerar jag om det här också kl. 16:00 (plus/minus några minuter). Om inte uppkopplingen mot internet kraschar förståss! ;)

Så håll ögonen öppna så ses vi förhoppningsvis på banorna i sommar!

Edit: Fel datum hade "smugit sig in" i texten. Rätt datum skall vara 25/2 dvs. FEBRUARI och inget annat!:huvet

Mvh!
// Niklas

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kurssidan är nu öppen!

Äntligen, som Gert Fylking säger!

Vår anmälningssida är nu tillräckligt klar för att ni skall kunna gå in och läsa om kurserna mm. (se länk nedan) Som lovat tidigare kommer vi att öppna möjligheten tll att boka kurser först kl. 16:00 idag.

Innan ni kan boka plats krävs dock att ni registrerar er vilket ni gör genom att klicka på knappen [Ny användare] högst upp på startsidan och därefter fylla i uppgifterna vi behöver (e-postadress krävs).

När uppgifterna är ifyllda trycker ni på knappen [Spara] nere till höger.

För att kunna logga in krävs sedan att ni går tillbaks till startsidan och skriver in angiven e-postadress samt det lösenord som ni använt.

OBS! Dvs. ni måste logga ut direkt efter att ni har registrerat er (liten bugg) och logga in på nytt igen för att det skall fungera! Detta gäller dock enbart i direkt anslutning till registrering av ny användare.

Spara dessa uppgifter för framtiden eftersom de krävs för att ni skall kunna boka platser på våra kurser även nästa år och framåt.

Knapparna i tabellen [Boka Kurs] är fn. avaktiverade men kommer att, som tidigare utlovat, aktiveras 16:00 piiiiip ;)

Länken till kurssidan är: http://www.smcvast.com/

Mvh!
// Niklas

Last edited:

R_Karlsson

har två kinapuffar å en japan
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VFR 800
Tjenare.

När jag försöker boka kurs så blir det följande meddelande

Vad kan det betyda?:gnissla

Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Incorrect syntax near the keyword 'DEFAULT'.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Incorrect syntax near the keyword 'DEFAULT'.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Nu funkade det helt plötsligt...

Bara jag stängde ner sidan och öppnade på nytt å loggade in på nytt... skummt...

Last edited:

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Tjenare.

När jag försöker boka kurs så blir det följande meddelande

Vad kan det betyda?:gnissla
...
Nu funkade det helt plötsligt...

Bara jag stängde ner sidan och öppnade på nytt å loggade in på nytt... skummt...

Japp, det är en liten bugg som vi får leva med. Åt minstånde ett tag i alla fall.

Lösningen är, som du redan påtalat:

Efter att registreringen är klar och ni har tryckt på [Spara] måste ni logga ut för att på nytt logga in. DÅ går det att anmäla sig! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Så där ja...vart man anmäld till sporthojskursen (var så dags, är ju 4:e året med hoj i år). Antar att inbetalningsräkning dyker upp hemma sen. Men det blir ju en mycket behaglig räkning att betala.

Ska bli riktigt kul, bara hoppas på bra väder. :tummenupp

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Så där ja...vart man anmäld till sporthojskursen (var så dags, är ju 4:e året med hoj i år). Antar att inbetalningsräkning dyker upp hemma sen. Men det blir ju en mycket behaglig räkning att betala.

Om allt funkar som det skall så har du förmodligen fått ett mail med uppgifter om hur du betalar!

Mvh!
//Niklas

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Hörde att man flaggar för kanonsommar i år o varmt var d ju förra året på BKK o positivt med all frukt/vatten som fanns tillgänglig i depå hoppas på repris även på sporthojsdagen i år :tummenupp

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Hörde att man flaggar för kanonsommar i år o varmt var d ju förra året på BKK o positivt med all frukt/vatten som fanns tillgänglig i depå hoppas på repris även på sporthojsdagen i år :tummenupp

Självklart! I år blir det exotiska frukter, sol från morgon till kväll och +30 grader i skuggan. :D :tummenupp

Mvh!
// Niklas

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Blitz-liter
Om allt funkar som det skall så har du förmodligen fått ett mail med uppgifter om hur du betalar!

Mvh!
//Niklas

Om jag nu inte fått något mail med info om man hur man ska betala är det bara att sitta lungt i båten, eller ska man gå in på smc väst hemsida och maila någon?

mvh
Henrik

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Om jag nu inte fått något mail med info om man hur man ska betala är det bara att sitta lungt i båten, eller ska man gå in på smc väst hemsida och maila någon?

mvh
Henrik

Om du inte har fått ett mail med bekräftelse på att din bokning är registrerad så har den inte blivit just registrerad. Då börjar du med att logga in och se om du kan se någon bokning på ditt användarnamn/lösenord.

Finns ingen sådan prövar du att boka igen. Funkar det fortfarande inte ringer du kansliet (0512-480 09 ).

Finns en bokning och du bara skall betala den sätt då in 1100 kr på BG 5079-0575 och ange ditt namn samt vilken kursdag betalningen avser.

Mvh!
// Niklas

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Hmm jag skrev bara med mitt namn till shk-kursen, funkar de ?

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Hmm jag skrev bara med mitt namn till shk-kursen, funkar de ?

Än så länge är det ju inte fullt på alla kursdagarna men vår ekonomiansvarige får lägga tid på detektivarbete för att hitta dig. Han har dock inte hört av sig än så förhoppningsvis har han hittat dig och lagt in din betalning på din bokning!

Du skall, om jag är rätt informerad, själv kunna logga in och kontrollera statusen på din betalning. Dessutom skall du få ett mail som bekräftar att din betalning har blivit registrerad! Det tar dock upp till en vecka pga. banken måste ha tid på sig vår ekonomiansvarige måste få tid han med.

Kolla statusen i början/mitten av nästa vecka. Har du inte fått ett mail får du höra av dig! OK!?

Mvh!
// Niklas

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Än så länge är det ju inte fullt på alla kursdagarna men vår ekonomiansvarige får lägga tid på detektivarbete för att hitta dig. Han har dock inte hört av sig än så förhoppningsvis har han hittat dig och lagt in din betalning på din bokning!

Du skall, om jag är rätt informerad, själv kunna logga in och kontrollera statusen på din betalning. Dessutom skall du få ett mail som bekräftar att din betalning har blivit registrerad! Det tar dock upp till en vecka pga. banken måste ha tid på sig vår ekonomiansvarige måste få tid han med.

Kolla statusen i början/mitten av nästa vecka. Har du inte fått ett mail får du höra av dig! OK!?

Mvh!
// Niklas

Hade fått ett mail som bekräftade betalningen, nu kan jag Öla i ro :öl

Last edited:

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
929
16/6 - Sporthojskurs - Falkenbergs motorbana:tummenupp

Anmälde mig till denna idag !

Hinner förhoppningsvis med nån kväll på Falken innan så manär varm i skinnet!
Carla

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...