Kiel
Sporthojsnörd
Varför skall du ha 17 drev fram då ? inge axx då väl:O
kieL skrev:2310100Varför skall du ha 17 drev fram då ? inge axx då väl:O
_bamse_ skrev:2311689för att jag tog bort den elektroniska strypningen och då accar den som fan, måste växla hela tiden. så bättre att jag höjjer 1 kugg och utökar toppfarten.
_bamse_ skrev:2342827Funderar nu på att införskaffa cross däck till hojjen. Hur mkt sämre grepp kan man räkna med? stor skillnad mot mina nuvarande "cross däck"?
orginal dimensionerna är :Bakdäck 110/80-18
jag vill alltså ha fetare har tittat på http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_6_49&products_id=495
tar gärna emot länkar med bättre förslag men kom ihåg att det ska se fetare ut
_Nille_ skrev:2343006Hade typ sådanna på moppen, Däcken slets ner jätte fort.. Köp bredare "trial" däck istlt.. Så brett det bara går
edit: Skulle nog oxå kunna tippa på att det kmr släppa i kurvor mm om du sätter på sådanna på din.. Så hände iaf när polarn var ute å drog me crossen på vägen..
org dimension på crm = 120 Och jagh hade 130 crossdäck (Riktiga crossdäck) Och grppet blir inte så fruktansvärt mycket sämre. Det är klart du kan ju inte luta dig 45 grader med crossdäcken men. För normal körning fungerar det bra, gjorde även undan manövern med crossdäck och det var ingen märkbar skillnad. Så crossdäck fungerar såvida du inte vill leka rr eller sm Beroend på vad du köper för däck så slits de ju givetvis olika. En del klarar längre tids körning som min t.ex 100 mil åker/crossbana + 40 mil landsväg och det är fortfarande hälften av dubben kvar (Nej jag körde inte som en mes)_bamse_ skrev:2343233Jo har hört det av några nu synd det för skulle vara nice med lite fetare däck.
Lundgren skrev:2343487org dimension på crm = 120 Och jagh hade 130 crossdäck (Riktiga crossdäck) Och grppet blir inte så fruktansvärt mycket sämre. Det är klart du kan ju inte luta dig 45 grader med crossdäcken men. För normal körning fungerar det bra, gjorde även undan manövern med crossdäck och det var ingen märkbar skillnad. Så crossdäck fungerar såvida du inte vill leka rr eller sm Beroend på vad du köper för däck så slits de ju givetvis olika. En del klarar längre tids körning som min t.ex 100 mil åker/crossbana + 40 mil landsväg och det är fortfarande hälften av dubben kvar (Nej jag körde inte som en mes)
_bamse_ skrev:2343562kan du kanske hjälpa mig hitta ett par crossdäck som funkar till blandad körning med lite mer stuk åt asfalt. Fast när jag läser hur långt ditt håller så låter det bra ;D
Loy skrev:2343640Tror det finns ett däck som heter Mt80 eller något i den stilen. Kolla på det!
knutten04 skrev:2385743Har själv en dtr -04 fast svart, ska ta å styla den lite ja me men sätt på acerbis race II hantagsskydd å en snyggare framskärm, progrip handtag och några passande dekaler är ju inte heller helt fel
dekaler finns billigt på www.dekaltrim.nu
aa ok , tack för tipset kanske ska ta å prova detJezze_irsta skrev:2386274Se till att du vet vad originaldekalerna kostar! vänster kylarvinge på dt 02: 707 :- (nej, det var inte hela kåpan, bara dekalen)
Jag tillverkade egna, resultatet blev bra och framförallt 600 kronor billigare.
Mvh Jens
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |