Davids DT 04

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
kieL skrev:
2310100 Varför skall du ha 17 drev fram då ? inge axx då väl:O :näsblod

för att jag tog bort den elektroniska strypningen och då accar den som fan, måste växla hela tiden. så bättre att jag höjjer 1 kugg och utökar toppfarten.

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
_bamse_ skrev:
2311689 för att jag tog bort den elektroniska strypningen och då accar den som fan, måste växla hela tiden. så bättre att jag höjjer 1 kugg och utökar toppfarten.

Funderar nu på att införskaffa cross däck till hojjen. Hur mkt sämre grepp kan man räkna med? stor skillnad mot mina nuvarande "cross däck"?

orginal dimensionerna är :Bakdäck 110/80-18

jag vill alltså ha fetare har tittat på http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_6_49&products_id=495

tar gärna emot länkar med bättre förslag men kom ihåg att det ska se fetare ut ;)

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
_bamse_ skrev:
2342827 Funderar nu på att införskaffa cross däck till hojjen. Hur mkt sämre grepp kan man räkna med? stor skillnad mot mina nuvarande "cross däck"?

orginal dimensionerna är :Bakdäck 110/80-18

jag vill alltså ha fetare har tittat på http://www.locknersbilochmc.se/index.php?main_page=product_info&cPath=1_6_49&products_id=495

tar gärna emot länkar med bättre förslag men kom ihåg att det ska se fetare ut ;)

Hade typ sådanna på moppen, Däcken slets ner jätte fort.. Köp bredare "trial" däck istlt.. Så brett det bara går :tummenupp

edit: Skulle nog oxå kunna tippa på att det kmr släppa i kurvor mm om du sätter på sådanna på din.. Så hände iaf när polarn var ute å drog me crossen på vägen..

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
_Nille_ skrev:
2343006 Hade typ sådanna på moppen, Däcken slets ner jätte fort.. Köp bredare "trial" däck istlt.. Så brett det bara går :tummenupp

edit: Skulle nog oxå kunna tippa på att det kmr släppa i kurvor mm om du sätter på sådanna på din.. Så hände iaf när polarn var ute å drog me crossen på vägen..

Jo har hört det av några nu :( synd det för skulle vara nice med lite fetare däck.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
_bamse_ skrev:
2343233 Jo har hört det av några nu :( synd det för skulle vara nice med lite fetare däck.
org dimension på crm = 120 Och jagh hade 130 crossdäck (Riktiga crossdäck:fakta) Och grppet blir inte så fruktansvärt mycket sämre. Det är klart du kan ju inte luta dig 45 grader med crossdäcken men. För normal körning fungerar det bra, gjorde även undan manövern med crossdäck och det var ingen märkbar skillnad. Så crossdäck fungerar såvida du inte vill leka rr eller sm :hihi Beroend på vad du köper för däck så slits de ju givetvis olika. En del klarar längre tids körning som min t.ex 100 mil åker/crossbana + 40 mil landsväg och det är fortfarande hälften av dubben kvar (Nej jag körde inte som en mes)

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
Lundgren skrev:
2343487 org dimension på crm = 120 Och jagh hade 130 crossdäck (Riktiga crossdäck:fakta) Och grppet blir inte så fruktansvärt mycket sämre. Det är klart du kan ju inte luta dig 45 grader med crossdäcken men. För normal körning fungerar det bra, gjorde även undan manövern med crossdäck och det var ingen märkbar skillnad. Så crossdäck fungerar såvida du inte vill leka rr eller sm :hihi Beroend på vad du köper för däck så slits de ju givetvis olika. En del klarar längre tids körning som min t.ex 100 mil åker/crossbana + 40 mil landsväg och det är fortfarande hälften av dubben kvar (Nej jag körde inte som en mes)

kan du kanske hjälpa mig hitta ett par crossdäck som funkar till blandad körning med lite mer stuk åt asfalt. Fast när jag läser hur långt ditt håller så låter det bra ;D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
_bamse_ skrev:
2343562 kan du kanske hjälpa mig hitta ett par crossdäck som funkar till blandad körning med lite mer stuk åt asfalt. Fast när jag läser hur långt ditt håller så låter det bra ;D

Tror det finns ett däck som heter Mt80 eller något i den stilen. Kolla på det!

_bamse_

Grusbusare
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Yamaha dt125R-04
Loy skrev:
2343640 Tror det finns ett däck som heter Mt80 eller något i den stilen. Kolla på det!

hmm då är ju mitt däck som sitter på mer cross liknande.. så kanske inte blir nån större skillnad greppmässigt ändå.

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Har själv en dtr -04 fast svart, ska ta å styla den lite ja me:) men sätt på acerbis race II hantagsskydd å en snyggare framskärm, progrip handtag och några passande dekaler är ju inte heller helt fel:)

dekaler finns billigt på www.dekaltrim.nu:)

Last edited:

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
men en fråga bara vart hade du den elektroninska strypningen??

Last edited:

Jeans

trampcykel?
Gick med
5 May 2004
Hoj
såld
knutten04 skrev:
2385743 Har själv en dtr -04 fast svart, ska ta å styla den lite ja me:) men sätt på acerbis race II hantagsskydd å en snyggare framskärm, progrip handtag och några passande dekaler är ju inte heller helt fel:)

dekaler finns billigt på www.dekaltrim.nu:)

Se till att du vet vad originaldekalerna kostar! vänster kylarvinge på dt 02: 707 :- (nej, det var inte hela kåpan, bara dekalen)

Jag tillverkade egna, resultatet blev bra och framförallt 600 kronor billigare.

Mvh Jens

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Jezze_irsta skrev:
2386274 Se till att du vet vad originaldekalerna kostar! vänster kylarvinge på dt 02: 707 :- (nej, det var inte hela kåpan, bara dekalen)

Jag tillverkade egna, resultatet blev bra och framförallt 600 kronor billigare.

Mvh Jens
aa ok , tack för tipset:) kanske ska ta å prova det

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept