Dax för blodgivning torsdagen den 2/11

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
i graven : ( meen det kommer nog nån ny av nått slag
hmmm tömdes på en mugg med blod fr knät idag.... å det tog fan 3 tim på akuten !! hmm till riktiga ämnet på tråden ;) ....ska nog försöka att ta mig dit jag med! är det bara att dyka upp å lämna om man alldrig har gjord detta förr?

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
devo81 skrev:
2575731 hmmm tömdes på en mugg med blod fr knät idag.... å det tog fan 3 tim på akuten !! hmm till riktiga ämnet på tråden ;) ....ska nog försöka att ta mig dit jag med! är det bara att dyka upp å lämna om man alldrig har gjord detta förr?
Det är helt okej att bara dyka upp men du får inte lämna blod. Först måste du bli godkänd. Så, de lär ta lite prover och sen tar det ca tre veckor innan du får reda på om de vill ha ditt blod eller inte.

Men någon gång måste man börja och 2 november är en jättebra dag. :tummenupp

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
Titania skrev:
2575746 Det är helt okej att bara dyka upp men du får inte lämna blod. Först måste du bli godkänd. Så, de lär ta lite prover och sen tar det ca tre veckor innan du får reda på om de vill ha ditt blod eller inte.

Men någon gång måste man börja och 2 november är en jättebra dag. :tummenupp

ok men då ska jag försöka att ta mig till platsen ... å ska försöka att komma ihåg.men.... vart var det nu då :rolleyes:

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
Titania skrev:
2575799 Första inlägget ger lite info *tipsar*. Sen kan du hitta lite mer här: http://www.geblod.nu/blc.aspx?PageId=158

Blodcentralen ligger i ingång 62. Det är alldeles vid Akuten, den vet du ju var den ligger. :pannkyss

hmmmm ja den vet jag vart den ligger :rolleyes: ok tack

mhmm måste vänta tills sjukskrivningen är slut (åden har ju nyss börjat)+ att jag vet ju inte hur det blir med operation... så ge blod får vänta för min del.... men jag borde ju kunna testa om mitt blod duger för att ge senare :)

Last edited:

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Dawan skrev:
2581646 I Jannes fall så var han stressad över något och tömde sig onaturligt snabbt. Jag tror det är Janne som har rekordet i att lämna blod snabbt.

Sant, jag hade glömt körkortet hemma och fick rejsa hem för att hämta det.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Japp idag så gäller det :)

-Ska Dawan lyckas med sin drömtid?
-Kommer EnduransJanne att fuska även denna gången? :va

Följ den spännande upplösningen på en blodcentral nära dig...

Tyvärr så kommer inte jag själv ikväll. :(

Jag har just nu en medicinkur som jag följer och under denna tiden
samt två veckor efter så får jag inte lämna blod.

Jag hade tänkt komma i kväll i alla fall,
men nu fick jag chansen att jobba extra och pengar går det ju åt som ni vet...

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Jag går också på läkemedel just nu men ringde till Blodcentralen och kollade om det jag äter var okej och det var det.

Jag tror att ni bara försöker hitta en (dålig) ursäkt. :ätapiller

Please try again.
stunned.gif

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Titania skrev:
2586775 Jag går också på läkemedel just nu men ringde till Blodcentralen och kollade om det jag äter var okej och det var det.

Jag tror att ni bara försöker hitta en (dålig) ursäkt. :ätapiller

Please try again.
stunned.gif
du kör med för klena grejer.. :hihi

devo81

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
suck har lite svårt att ta mig fram med dessa skitkryckor!!! å ont gör det. så jag får försöka att komma nästa gång, antar att denna tråd kommer upp igen :)

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
En händelserik kväll är nog en träffande beskrivning.

Ixodes ricinus höll på att sätta P för Jannes medverkan och det krävdes en smärre utredning innan tappning. Jonas drabbades av sveda och mycket förbrukningsmaterial utan utdelning gäller för mig (förutom blåmärken då).

Men trevligt hade vi. :)

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Titania skrev:
2587362 En händelserik kväll är nog en träffande beskrivning.

Ixodes ricinus höll på att sätta P för Jannes medverkan och det krävdes en smärre utredning innan tappning. Jonas drabbades av sveda och mycket förbrukningsmaterial utan utdelning gäller för mig (förutom blåmärken då).

Men trevligt hade vi. :)

Japp, tänk att bett från såna små kryp nästan fick en sådan stor, vacker och muskulös karl på fall:D :D

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Sist var det blodfattigt... dvs de lyckades inte sticka mig rätt så jag gjorde ett nytt försök igår. Jag beställde dessutom ett stickproffs men det gick inte nu heller. Hon konstaterade att när de sticker så blir det som en biopsi, en liten skinnflik lossnar och sätter sig som en propp i nålen och inte en droppe blod kan rinna förbi.

Så nu är jag stucken i båda armarna igen, till ingen nytta.

Hon bad mig återkomma om två veckor nu när hon vet problemet så gör vi ytterligare ett försök.

Snart har jag en ny servis, ryggsäckar, almanackor, tröjor och gu vet allt... :)

Nån som inte har givit blod på ett tag och som hänger med v 51? Affe eller Dawan som bangade sist?

Last edited:

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Titania skrev:
2644418 Sist var det blodfattigt... dvs de lyckades inte sticka mig rätt så jag gjorde ett nytt försök igår. Jag beställde dessutom ett stickproffs men det gick inte nu heller. Hon konstaterade att när de sticker så blir det som en biopsi, en liten skinnflik lossnar och sätter sig som en propp i nålen och inte en droppe blod kan rinna förbi.

Så nu är jag stucken i båda armarna igen, till ingen nytta.

Hon bad mig återkomma om två veckor nu när hon vet problemet så gör vi ytterligare ett försök.

Snart har jag en ny service, ryggsäckar, almanackor, tröjor och gu vet allt... :)

Nån som inte har givit blod på ett tag och som hänger med v 51? Affe eller Dawan som bangade sist?
Din stackare, starkt av dig att inte ge upp :tummenupp

Jag kanske kan följa med och göra dig sällskap om jag inte jobbar, :)
(även om jag själv inte ska lämna blod just då)

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Affe_R1 skrev:
2644443 Din stackare, starkt av dig att inte ge upp :tummenupp

Jag kanske kan följa med och göra dig sällskap om jag inte jobbar, :)
(även om jag själv inte ska lämna blod just då)

Du är snäll du!

Jag tycker också att jag är jätteduktig med tanke på att jag är hysteriskt nålrädd eller åtminstone var tidigare. Jag ser det här som en gratis terapiomgång. :tummenupp

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Hoj
Lilla Råttan
Himla bra det här går! Om man ser till muggsamlingen. Syftar man på blodgivning så... NOT!

Misstänker starkt att jag skulle ratas av en vrålhungrig vampyr om jag så var den sista varelsen på jorden. Inte en droppe blod lyckas de får ur mig. :rolleyes:

Nästa (och sista om det inte lyckas) försök inbokat om två veckor.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping