Dax för nya däck men vad

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Hej hej

ska köpa nya sulor nu å undrar hur många mil ni har kramat ur era power one street.

blir en Europa resa i sommar på ca:600 mil klarar dom det eller ska man köpa pilote power 2ct i stället?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
2ct är ju inte hårdare på mitten, utan mjukare längst ut, så på motorväg är dom lika kassa som vanliga Pilot-däck. Den mjukare skuldran är optimerad för bra fäste i regn, och tål dessutom inte lika hård bankörning tex som vanliga Pilot Power.

Ska du åka långt, och riskerar mycket motorväg, är det Pilot Road eller Metzeler Z6 Roadtec som gäller. Och dom duger gott till knäskrap också :tummenupp
 

Knegoff

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
Kan bara instämma med Hoztic. Mina Metzeler Roadtec har gått c:a 600 mil och där e gooooott om mönster kvar. Pilot Road har jag ingen erfarenhet av men skulle tro att dom e likvärdiga.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kan bara instämma med Hoztic. Mina Metzeler Roadtec har gått c:a 600 mil och där e gooooott om mönster kvar. Pilot Road har jag ingen erfarenhet av men skulle tro att dom e likvärdiga.

Kan fylla i att mina Road 2:eek:r är 550 mil sprungna och har mycket kvar. Dock tycker jag dom är lite väl "tvålkopp" och upplevs lite väl nervösa vid inspiererad körning. Känns som cykeldäck i 200 knutar, ungefär.
Nöjd men nästa byte testar jag annat.

Bör tilläggas att det är till min ducce som är lättsvängd med trähjul... :)
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
När det kommer till bra gatdäck att åka långt på är det sällan man ser någon rekomendera Dunlops Roadsmart... Tvåcompounddäck som verkar hålla i en evighet, en hel del motorväg. Dessutom körde jag en fyradagars SMC-kurs i Finland med dom. Nu är ju jag nybörjare, men däcken verkade fungera riktigt fint på bana och många pluspoäng i regn.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
velade också mycket mellan Michelin road 2ct och dunlop roadsmart. Men efter min poll och riktig bra info från fursten så blir det roadsmart då de inte har samma tendens att bli överhettade och hala vid bankörning. Roadsmart kostar även några hundralappar mindre och det är aldrig fel. Annars verkar de ha samma livstid enligt de med erfarenhet av dessa två däck.

Roadsmart är:
Säkrare på bana (om man ska köra det lite i sommar)
Bra livslängd
billigare inköp

Annars är det likvärdiga däck så valet blir lätt för mig i alla fall.
 

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skoghall
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
2ct är ju inte hårdare på mitten, utan mjukare längst ut, så på motorväg är dom lika kassa som vanliga Pilot-däck. Den mjukare skuldran är optimerad för bra fäste i regn, och tål dessutom inte lika hård bankörning tex som vanliga Pilot Power.

Ska du åka långt, och riskerar mycket motorväg, är det Pilot Road eller Metzeler Z6 Roadtec som gäller. Och dom duger gott till knäskrap också :tummenupp



Om man fattat det rätt så är power one street och pilote power nästan likvärdiga fast one är mjukare på sidorna är dom lika hårda i mitten är det ju lugnt har kört runt 600 mil på pilote power som jag har på nu både bana å gata.

Blir ju även ett gäng ban dagar med.
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Kör mellan 2100-2500mil / uppsättning Pilot Road och ca. 1800-2100 mil / uppsättning Pilot Power 2CT med min VFR! Har tyvärr dock ingen erfarenhet av Power One Street på gata!

För bana funkar Pilot Power 2CT eller Pilot Power oftast till för de allra flesta! Jag kör med dem både kurser och egen körning i regn. Kör numera Power One Comp. i torrt egen körning!

Deltagare vi haft som kör Power One Street 2009 har rapporterat att de är riktigt nöjda med däcken både i torrt och vått (gatkörning) och flera av dem körde riktigt fort på kurserna så de håller i rätt bra uppenbarligen!

Mvh!
// Niklas
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top