Daytona 675 SE STULEN!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Men SKIT också!!!!!! Och man kan inte be dom byta motor eller nått?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Ibland kan inte en ny lika dan väga upp det man hade!

Precis! Den Vita gjordes i väldigt få exemplar och är sjukt speciell! Sen att den va helt fullkittad kommer jag aldrig få tillbaka för FB... Jag menar om jag ska få en ny hoj med allt kitt så hamnar det på ca 140-150 tusen... Tror inte dem har lust att punga ut sånt :(

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Precis! Den Vita gjordes i väldigt få exemplar och är sjukt speciell! Sen att den va helt fullkittad kommer jag aldrig få tillbaka för FB... Jag menar om jag ska få en ny hoj med allt kitt så hamnar det på ca 140-150 tusen... Tror inte dem har lust att punga ut sånt :(

extra utrustning får man inte ersättning för tyvärr:huvet

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R

Humm, nu har de ju hittat hojen och om mr.Klåfinger inte skruvat av allt extra från den så finns det ju kvar? Mao kan du ju lätt påvisa vad den faktiskt var extra utrustad med, men vill de ändå inte plocka på det på en ev. ny hoj så kräv att få plocka av det som är helt iaf.

Vet mer än en person som fått skruva av och ersätta extrautrustning med original vid inlösen.

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
2008 Triumph Daytona 675

Torskade inte killen? Säg att du ska ha ersättning från honom för allt som inte var orginal (om du har if, kommer de ej täcka det. Samtalade precis med min handläggare som inte ville betala för bulton och dylikt.)

Blev erbjuden 41 för min, sa att min smärtgräns var 45 då ändra han sig till 44. Sa nej till de och kommer gå till en opartisk värderingsman. Funderar på att acceptera 44 imorgon dock för ja inte pallar vänta 2 månader till..

Men ja tar för givet att de som torska på min hojj ska stå för allt if inte stod för plus psykiskt lidande :) Kanske inte går vettefan får se.... :banana

Torskade inte killen? Säg att du ska ha ersättning från honom för allt som inte var orginal (om du har if, kommer de ej täcka det. Samtalade precis med min handläggare som inte ville betala för bulton och dylikt.)

Blev erbjuden 41 för min, sa att min smärtgräns var 45 då ändra han sig till 44. Sa nej till de och kommer gå till en opartisk värderingsman. Funderar på att acceptera 44 imorgon dock för ja inte pallar vänta 2 månader till..

Men ja tar för givet att de som torska på min hojj ska stå för allt if inte stod för plus psykiskt lidande :) Kanske inte går vettefan får se.... :banana

*edit pallar vänta 2 veckor till...

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Synd man inte sett idioten köra med den i örebro, den var ju lätt att känna igen. Skulle inte gjort så mycket med nån repa/buckla till på volvon i gengäld mot att ha en mindre tjuv på denna jord. Hoppas det löser sig bra rent ekonomiskt och att det går snabbt.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vi får se hur FB gör nu vi är bara trötta på att vänta!!!

Tack för all hjälp man fått hoppas dem jävlarna åker in nu eller att dem blir försökskaniner åt hundens hundpatruller!!!!

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
glad att dom tog fast aset nash och hoppas allt löser sig med försäkringsbolaget:tummenupp
BTW skall du vara med på rättegången:D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
När jag fick min bil nästan stulen så fick jag ta precis vad jag ville från bilen.
Enda kraven vara att den skulle bara körbar/rullbar.

Du får inte ta den extrautrustningen som hojen hade?
Om något är helt dvs

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Hoj
R6
Den hittade hojen är väl försäkringsbolagets egendom när den hittades! Då få man inte ta nåt ifrån den...
Eftersom den hittades mer än 30 dagar efter anmälan om att den var stulen, så har ägaren redan fått ersättning? Eller har jag fel?

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Hur har det gått? Fått någon ersättning? Och fått något för allt extra på den då?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin