Here we go again...
Riktigt dålig kvalitet på motor och växelåda tom -99.
Tro mig jag vet!
Ständiga förbättringar genomfördes på fronten fram till -02 då NS:en kom och den skall faktiskt vara bra enligt ryktet.
Skall du köpa en 955i skall du nog satsa på -00 och framåt om du inte vet att motorn är bytt eller renoverad av någon duktig. Hur som helst skall du nog se till att kolla upp hojen ordentligt före köpet, å då menar jag på skruv och mutternivå.
T595 (97-98) har snyggaste loggan samt kåporna tillsammans med 955i (98-02) och enkelsvingen är snygg tillsammans med ett seatpipe-system.
Markfrigången är lite dålig samt att bakre stötdämparen bör bytas mot en bättre fullt justerbar. Bytet på min hoj gjorde att den blev otroligt mycket mer lätthanterlig och lugnare på vägen.
NS (02-) tycker jag bara är ful med sin opersonliga utstrålning, inte ens nu när enkelsvingen kom tillbaka blev den bättre.
Motorn är inte lika stark i botten som en twin och inte lika rapp i toppen som en radfyra. Dock låter den häftigt med ett öppet system
Hoppas Triumph bygger vidare på konceptet från Daytona 600, främst utseendet, radfyran är jag tveksam till.
Hur som helst tror jag att man får acceptera att vara lagom i fighten mellan twinnar och radfyror när man kör Daytonan.