Daytona Clubman

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har lite frågor angående denna stövel. Stöveln kommer bli "bruksstövel" och jag räknar med att köra en del i regn. Har ju hört en del om att Daytona gör mycket bra stövlar överlag så de vore bra att testa. Ca 130 euro är inte dyrt heller. Har vi kanske några som har denna stövel på sporthoj?

Länk: http://www.daytona.de/english/boots_e/boots/4_clubman.html

Hur väl tål de regn? Står ju "+ splash-proof zip with inside the boot leather covering" så lite måste de väl tåla?

Hur är de i storlekar? Har 42 i Alpinestar och Sidi, borde fungera för dessa också? Beställer dem från fc-moto så detta vore fint att veta.

Tacksam för alla tips.

/Samuel

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ok, men de där kostar nästan 4000 och då finns det massor med alternativ. Någon mer som har något bra tips på dojor för ca 1500kr, vattentäta och lite sportiga?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dåligt med svar här. Någon som vet något om Daytona-stövlarna utan innersko, dem finns det ju en del trådar om? Speciellt frågan om storleken vore fint att reda ut.

Slänger in en bild också.

Bifogat

• 4_clubman_s.jpg
    4_clubman_s.jpg
    11.2 KB · Visningar: 119

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Jag har dom. Sköna!! Kommer inte ihåg hur pass bra dom stoppar väta, men dom tål nog lite regnstänk utan problem. Ska du köra ner hela dojen i en sjö så blir du nog blöt ;)
Dom är normala i storleken. Har du inget emot lite skrapmärken så kan du få köpa mina för en 5-hundring. strl 43 tror jag det var.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tackar jättemycket för svaret! Jag har ju 42 och de är ju rätt billiga från början så jag beställer ett par nya isåfall. Känns de gedigna i övrigt?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Tackar jättemycket för svaret! Jag har ju 42 och de är ju rätt billiga från början så jag beställer ett par nya isåfall. Känns de gedigna i övrigt?

Var har du tänkt beställa ifrån?

Jag behöver att par mer touringdugliga stövlar för att komplementera mina Oxtar TCX Evo.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy