Daytrading

Stinger

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2003
Hoj
WR450F
Enklast är nog ett Avanza konto finns lite olika, välj ett som passar dig.
När du sen vill ha lite mer av allt så är reuters konto enormt bra med alla kurser på både warranter och optioner i realtid.

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Rikkard skrev:
Va fan är att daytrada??? :confused: :confused: :confused: :va

Kortsiktiga placeringar av pengar, köper och säljer aktier, ofta samma dag... Därav daytrading.
Hitta på ett bättre ord om det är så och ring Sture Alen så kanske han kan fixa till det där. :tungan

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
henrikkrueger skrev:
Kortsiktiga placeringar av pengar, köper och säljer aktier, ofta samma dag... Därav daytrading.
Hitta på ett bättre ord om det är så och ring Sture Alen så kanske han kan fixa till det där. :tungan

Aha!

Svårt att komma på nåt så här på en gång men vad sägs om "Fifififilura"?

Förresten, har du Stures nummer?

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
henrikkrueger skrev:
Hej
Funderar på att börja daytrada lite smått. Någon som har tips på bra sidor att använda sig av?

MVH
Henrik
prata med Mr.R han sysslar väl med sånt :va

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Rätt intressant att dessa "Daytraders" dykar upp vid en tidpunkt när aktier överlag gått bra en längre tid.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Avanza strular mycket men när det fungerar så är det enligt mig den bästa internetmäklaren.

Annars kan jag rekommendera Aktiedirekt om det rör sig om lite mindra summor, pga. det låga courtaget och enkelheten.

Har iofs lagt av nu men när jag pysslade med daytrading gick det ganska fint, nästan 300% plus på två månader :)

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
-Rosen- skrev:
prata med Mr.R han sysslar väl med sånt :va

jag är insatt dock inte riktigt av daytrading, för många risker när det är kortsiktiga placeringar med stort kapital. Men det händer att jag slänger in lite placeringar under en veckas tid.

ah17

Bannad
Gick med
21 May 2005
Hoj
trampcykel
kaZmur skrev:
Avanza strular mycket men när det fungerar så är det enligt mig den bästa internetmäklaren.

Annars kan jag rekommendera Aktiedirekt om det rör sig om lite mindra summor, pga. det låga courtaget och enkelheten.

Har iofs lagt av nu men när jag pysslade med daytrading gick det ganska fint, nästan 300% plus på två månader :)

Jovisst, men procenten räknas inte i verkliga livet annat på system.

Om man så lyckas med 3% i månaden kontinuerligt så är ens lycka gjord.

Dagshandlare är annars ett svenskt ord. En överväldigande majoritet av dagshandlarna förlorar pengar. Ungefär som i poker.

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Dagshandlaren kan jag inte säga att jag är, köpte min första aktie för en vecka sedan som gick ner ganska mycket när jag handlade den, men nu ligger jag på +33% så det har gått rätt bra den första veckan. Förhoppningsvis kommer den fortsätta uppåt nu när dom har gått ihop med nytt företag. Får väl se hur det går, roligt är det IAF och om man kan ha roligt och gå +/- 0:- så är väl inte det helt fel heller, så länge det inte kostar en massa pengar är det ju lugnt.
Men att det går uppåt är ju att föredra ;)

twinspark

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2004
Hoj
Nada...såld
Trading

henrikkrueger skrev:
Hej
Funderar på att börja daytrada lite smått. Någon som har tips på bra sidor att använda sig av?

MVH
Henrik

Avanza är en bra och billig nätmäklare. Om man ska daytrada med framgång så ska man helst ha ganska stora summor att handla med. Då kan man exempelvis köpa 6000 Föreningssparbanken för 113,50 idag och sälja dem en krona dyrare och tjäna 3000 kr efter courtage och skatt.

Min erfarenhet är att det är lönsammare att "swingtrada" dvs. köpa en aktie och hålla på den i några dagar innan den säljs.

Om man vill ta lite större risker med mindre kapital för att tjäna pengar så är köp/säljoptioner ett bra alternativ. En köpoption kan stiga 100% medans den underliggande aktien bara går upp 5-10%.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln