db killer gpr slipon

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
hej på er!

jag har en riktig idiotfråga.. Hur vet jag om jag har en db killer på mitt GPR Grand prix evolution slipon? Om jag tittar in i dämparen är det bara ett stort hål rakt igenom.. Eftersom db killern är konisk borde jag inte se den väldigt tydligt? https://www.mcweb.se/pub_images/larg...ILLER_3905.jpg

I början och slutet på mitt slipon ser det ut som db killern på bilden, dvs som ett kapat rör ( mitt är ca 4-5cm långt) med några hål i men i min sitter detta "rör" både fram och bak samt bara längst med väggarna och som sagt inte alls koniskt som på bilden..

På andra bilder av gpr rör ser man dessutom en liten "pip" sticka ut.. något sådant har jag inte heller, är det bara modellerna som skiljer?

hmm blev kanske jävligt otydlig i min fråga men hoppas ni förstår..

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Du borde se den. Har du någon skruv under "pipen" på ditt slip-on? har du en extra ring inuti det vanliga "hålet"? Länk fungerar ej för mig.

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(

Dyzon

2jump.se
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ingen
nä ingen besiktning tycker bara att den låter lite väl mycket.. blir jobbigt i längden när man kör landsväg. hade dessutom vart mer ok att låta högt om jag hade haft sjukt mycket att åka med! menar så bra går den ju faktiskt inte:hihi

får väl ta och köpa en killer från mcwebb.. passar den killern till alla gpr´s burkar tro? eller måste man ha en speciell till varje modell?

Lemur

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
2008, Kawasaki z750
Hur gick det med det där Dyson? Har nämligen exakt samma fråga som du hade men jag köpte mitt GPR GPE titan till kawasaki z750.

Bara ett rakt rör, ingen konformad manick alls med i paketet. Känner mig lite lurad för det står på gprs hemsida att det kommer med removable dB-killer så den blir "street legal".

Måste man köpa till det separat?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Db-killern sitter i många fall redan monterad från fabrik. Kolla om du har en popnit i nederkant på utblåset!

R.Strom

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Triumph Tiger 800XC -2013
Tjena!
Kanske en dum fråga, popnitar man fast db killern? Jag verkar inte ha någon för den låter som sagt högre än vad jag tror blir godkänt på besiktningen. Jag behöver verkligen hjälp här.

GPR.jpg

ER6-F.jpg

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
hallou, jag har ingen dB-killer, det är jag 110% säker på, det stod även när jag beställde att det skulle medfölja.. men jag är snarare ute efter att skaffa en inför besiktning.. någon som fått tag i eller känner till var man kan köpa???

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...