De är stämplade som WT

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Sitter på ARN och slösurfar då jag inte satt på mitt eget WLAN där www.aftonbladet.se ligger på blacklist så gjorde jag ett besök och se vad man hittar där:
w1.jpg

Det är jettesynd om BIB-pimplande, frånskilda förortsmorsor med 7 barn då de blir kallade WT. En inhyrd sociolog hävdar att "Det vittnar om ett förakt mot fattiga människor".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15719123.ab

Jag undrar fortfarande hur de lyckades scouta fram det där paret. Mina fördomar om journalister i allmänhet är att de inte riktigt har Conny Nilsson Pettersson i telefonboken. Kör de en annonskampanj "Är du WT och vill vara med i AB" ?
Det enda jag saknade var att mannen bar en något för liten tröja med textetn "Öl har byggt denna vackra kropp".

Försökte hitta den stora WT tråden här på SH men gick bet. Någon som är mer skillad på sökfunktionen?

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Sitter på ARN och slösurfar då jag inte satt på mitt eget WLAN där www.aftonbladet.se ligger på blacklist så gjorde jag ett besök och se vad man hittar där:
View attachment 372674

Det är jettesynd om BIB-pimplande, frånskilda förortsmorsor med 7 barn då de blir kallade WT. En inhyrd sociolog hävdar att "Det vittnar om ett förakt mot fattiga människor".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15719123.ab

Jag undrar fortfarande hur de lyckades scouta fram det där paret. Mina fördomar om journalister i allmänhet är att de inte riktigt har Conny Nilsson Pettersson i telefonboken. Kör de en annonskampanj "Är du WT och vill vara med i AB" ?
Det enda jag saknade var att mannen bar en något för liten tröja med textetn "Öl har byggt denna vackra kropp".

Försökte hitta den stora WT tråden här på SH men gick bet. Någon som är mer skillad på sökfunktionen?

Gillar inte att människor vill kategorisera andra människor i olika fack utefter vad de tjänar och var de bor. Jag förstår inte hetsen kring att alla måste passa in i ramen. Och gör man inte det så måste vi mynta ett nedvärderande uttryck så de här människorna som inte passar in får ett passande nedvärderat namn typ "White Trash, Uteliggare,Såsse"

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag bor ensam, sånär som på alla grejer som inte avhämtats ännu,i en lägenhet från 80-talets början. Utanför susar Polisbilar med blåljus dagligen och här är gott om knarkare och uteliggare.
När jag kommer hem från mitt knegarjobb så glider jag runt i mjukisbyxor eller shorts med tillhörande huvtröja. Några tatueringar har infunnit sig genom åren. Jag börjar bli flintis och tvättar skallen med tvål.

Är jag WT?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag bor ensam, sånär som på alla grejer som inte avhämtats ännu,i en lägenhet från 80-talets början. Utanför susar Polisbilar med blåljus dagligen och här är gott om knarkare och uteliggare.
När jag kommer hem från mitt knegarjobb så glider jag runt i mjukisbyxor eller shorts med tillhörande huvtröja. Några tatueringar har infunnit sig genom åren. Jag börjar bli flintis och tvättar skallen med tvål.

Är jag WT?

Det hör väl lite till att leva på bidrag med för att vara riktigt WT...

Gillar inte att människor vill kategorisera andra människor i olika fack utefter vad de tjänar och var de bor. Jag förstår inte hetsen kring att alla måste passa in i ramen. Och gör man inte det så måste vi mynta ett nedvärderande uttryck så de här människorna som inte passar in får ett passande nedvärderat namn typ "White Trash, Uteliggare,Såsse"

Mänskligheten är där den är mycket tack vare vår förmåga att göra generaliseringar. En del generaliserngar är kanske inte förenliga med filosofin om ett lika människovärde däremot.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Den dan man är mainstream så är det dags att lämna in.

Dom stretar nog på så bäst dom kan med förutsättningarna som finns runt dom.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Skulle det inte finnas ett förakt mot folk som lever på bidrag så skulle samhället gå åt helvete,
om skammen inte fanns så kunde vi ju alla leva på det? :gnissla

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Inte för att på något sätt generalisera men är det medvetet att männen i artiklen båda har namn som slutar på -y?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Är jag WT?

Ytligt? Ja.

Mer på riktigt? Det är som jag läser gällande norm beroende på värderingar. Bristande engagemang och insikt i politik och samhällsfrågor är en viktig ingridiens, liksom oförmåga att föra sig i tal och skrift. Klassförakt mot alla som har det bättre och en övertro på sin egen förmåga i kombination med total oförståelse för vad som krävs för att vara t.ex storbolags-VD eller partiledare är också viktiga bitar av en tvättäkta WT.

Är du WT?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Skulle det inte finnas ett förakt mot folk som lever på bidrag så skulle samhället gå åt helvete,
om skammen inte fanns så kunde vi ju alla leva på det? :gnissla

om det funnits ett förakt mot det fria kapitalet så skulle det inte behövts bidragstagare.

Fan tror min röda ådra lyste igenom igen :)

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Gillar inte att människor vill kategorisera andra människor i olika fack utefter vad de tjänar och var de bor.

Den stora frågan är på vilket sätt det är ok att kategorisera människor. Varför är det mer ok att kategorisera utifrån vissa premisser och inte andra? För hela poängen med att kategorisera är väl att man kan tillämpa en uppsättning fördomar på gruppen.

Ex:

Ser jag en ägare till en italiensk motorcykel tänker jag posör som gillar att skruva och dricka espresso istället för att köra.

Ser jag en överviktig kvinna i foppatofflor som står och röker utanför Mcdonalds tänker jag inte hjärtkirurg.

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
om det funnits ett förakt mot det fria kapitalet så skulle det inte behövts bidragstagare.

Fan tror min röda ådra lyste igenom igen :)

Om det funnits ett (utbrett) förakt mot det fria kapitalet så hade det inte funnits några bidrag att dela ut, så det är ju lite same same...

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag vet inte vad som är värre, WT eller mainstream svensson familjen som har en eller två fondväggar hemma, ikea möbler, radhus... updaterar sin facebook om dagens fis, lägger upp bilder på sin familj och skryter om att de minsann har det bra medan frugan/mannen är otrogna bakom fasaden.

Jag spyr över just hela den här falskheten.

Tror jag föredrar WT över falska välbärgade människor.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu orkar jag inte läsa Aftonbladet, men hur vet folk att dom blir kallade WT?

Får dom det uppkört i ansiktet på daglig basis eller är det precis som vanligt, folk som känner sig träffade.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Klart att de också ska få bli amerikaniserade.Chefer har ju skrivit Manager på sina visitkort ett bra tag nu

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag vet inte vad som är värre, WT eller mainstream svensson familjen som har en eller två fondväggar hemma, ikea möbler, radhus... updaterar sin facebook om dagens fis, lägger upp bilder på sin familj och skryter om att de minsann har det bra medan frugan/mannen är otrogna bakom fasaden.

Jag spyr över just hela den här falskheten.

Tror jag föredrar WT över falska välbärgade människor.

Att vara radhus-svensson tycker jag personligen är betydligt bättre. Ditt liv är kanske inte särskilt spännande med ett trist 8-5 jobb, köra ungarna till aktiviteter på helgerna medan du blir gråare och fetare. Ditt hem vinner inga inredningspriser och din bil blir inte sportig även om du lyckades tjata till dig lågprofilsdäck. Men det är dina dagliga strävanden som betalar radhuset och sätter mat på bordet.

Kvinnan som intervjuas i Tendens vilket är grunden till AB artikeln får mig däremot att spy. Hon är 30 och arbetslös, har jobbat inom hemtjänst och personlig assistans men gör just nu inget i väntan på att hon skall få ändan ur och färdigställa sin utbildning till undersköterska. Det krävs inte särskilt mycket insats för att lyckas bli klar med en gymnasieutbildning till 30 och är man inte lat så finns där enorma mängder vikariat i omvårdnadsbranchen. Vidare anser hon sig vara upplyst och öppen för nya influenser eftersom hon äter kebab och har dejtat en kille som inte är svensk. Att däremot se ner på surdegsmammor från Söder är en favorithobby.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Klart att de också ska få bli amerikaniserade.Chefer har ju skrivit Manager på sina visitkort ett bra tag nu

Well, thats just them being honest, since they stopped being bosses and just went on to barely manage...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nu är jag iofs sådär lagomt svenskt och självförverklande (80-talistsvin) kvasikarriäristisk själv (vill ha bra jobb och bra lön, men inte så bra att jag måste jobba hårt för det ;)(vill fortfarande kunna hämta ungarna på dagis till skillnad från superkarriäristerna t.ex)).

Men jag kommer från en arbetarfamilj där jag från ena sidan är den första akademikern på bra bra länge.

För mina ögon är det inget fult, ont eller dåligt med att vara knegare. Problemet för mig uppstår när man knegar, och sen skyller på alla andra och inte förstår varför de inte har råd med ny bil och USA-resor när grannen har det och löser det med att överbelåna huset och ta mikrolån (när skillnaden egentligen är att grannen har ett aktivt sparande, ett bättre betalt jobb och inte lägger lika mkt pengar på spel och coca cola).

DET stör mig nåt grönjävligt. Ha hur jävla pissiga jobb ni vill, men skyll inte på resten av världen om ni inte är nöjda med det. Ingen annan valde åt er!

Vill man däremot inte ha en "massa ansvar" på jobbet, behöva jobba övertid eller behöva gå i skolan. Var nöjd med det då, skapa ett liv anpassat efter de förutsättningarna och uppskatta vad livet har att ge bortom de materiella ting "ni" då inte har råd med. Inget konstigt med det.