Alla mina hojar jag haft har fått någon form av tankgreppa och värmehandtag. Känns som totala nödvändigheter för mig.
Pinlock är inte dumt, skulle inte köpa en hjälm utan idag.
Ett kapell! Det hjälper mycket mot alla barn eller andra idioter som ska provsitta hojen, oavsett om man parkerar ute eller inne i flerbilsgarage. När man väl fått in rutinen tar det typ 30 sekunder att ta på eller av. Ett billigt från Biltema kör jag - grått, trist och fult. Man ska inte ha ett fräsigt rött som det står "DUCATI" på. Plus att om någon snor mitt Biltemakapell är det inte hela världen. Jag brukar lägga det i på min plats flerbilsgaraget med kjEttingen över.
Skivbromslås med larm. Hjälper också mot ovansagda, plus att man inte riskerar glömma att ta bort låset.
Blåtand till hjälmen. Det är trevligt med musik när jag kör. Plus att frugan får peace of mind när jag alltid svarar de få gånger hon ringer när jag är ute och kör. Dessutom najs att kunna snacka med andra i grupp.
En bra ryggsäck om man kör sportis eller annan hoj utan eller med få packmöjligheter. Jag har kört med flera olika, men Kriega är bäst. R15 - den lilla, är klockren för en lång dagstur eller två. Älskar den säcken - det märks inte ens att den är på. Funkar även med skinnställ med puckel. Enda nackdelen med R15 är att den inte är vattentät, bara vattenskyddad. Klarar lättare regn, men inte timmar i ösregn. Har en R30 också - den är lite för stor tycker jag, hade inte köpt den igen. Tycker det blir för mycket på ryggen i vikt. Den är däremot bekväm och sitter bra i övrigt.
Öronproppar. Mina Alpine är trötta nu, efter många år och mil. Blev en ny omgång sådana. Vindbrusdön är klart obra för hörseln.