De där med kvinnor och armhävningar.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Min fruga här hemma säger att hon inte kan göra vanliga armhävningar för det skadar livmodern. Så sa hennes gamla idrottslärare i alla fall.
Är det verkligen så eller är det ett knep att slippa undan och få köra på knäna istället? Det borde ju nästan med skada men inte lika hårt.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nej armhävningar på tå skadar inte livmodern såvida man inte är höggravid så att magen tar i golvet men då gör man nog inga armhävningar i vilket fall......

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Boris JR skrev:
2198504 Nej armhävningar på tå skadar inte livmodern såvida man inte är höggravid så att magen tar i golvet men då gör man nog inga armhävningar i vilket fall......

Hon säger att det trycker på livmodern när hon gör vanliga armhävningar.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hahahahaha..... Det är bullskit....
I så fall så lär ju samlag vara jävligt farligt för livmodern....

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hrrm...de va nåt nytt? Jag gör alltid armhävningar på tå, och jag har inte fått ont i livmodern iaf. :rofl

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Pr0bz skrev:
2198514 Hon säger att det trycker på livmodern när hon gör vanliga armhävningar.

Det är nog bara för att hon är otränad isf... :tungan Nä, men jag har då aldrig hört att det skulle vara skadligt att göra armhävningar på tå, isf borde jag vara ordentligt skadad från alla träning då jag var yngre.. Att man gör på knä är för att skona kroppen om man har ont i tex ryggen, eller om man helt enkelt är för svag i armarna. Så har iaf jag lärt mig. Att det känns som att det trycker på livmodern finns det säkert någon mer anatomiskt kunnig som kan förklara så jag utelämnar mina egna teorier om det.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Men är hon helt rak då? om hon hänger ner i mitten så drar det säkert lite här och var runt magsäcken/livmodern osv,

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Det var ju en annorlunda teknik för att slippa göra armhävningar! :3freak

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Pr0bz skrev:
2198492 Min fruga här hemma säger att hon inte kan göra vanliga armhävningar för det skadar livmodern. Så sa hennes gamla idrottslärare i alla fall.
Är det verkligen så eller är det ett knep att slippa undan och få köra på knäna istället? Det borde ju nästan med skada men inte lika hårt.

:rofl :rofl
Din fruga borde skippa ursäkterna och börja trolla...löjligaste jag har hört...jäkligt kul ursäkt dock... :hihi

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Oddjob skrev:
2198699 Men är hon helt rak då? om hon hänger ner i mitten så drar det säkert lite här och var runt magsäcken/livmodern osv,

Vår kära kropp är dock så fiffigt konsturerad att de vitalaste organen ligger välskyddade så man kommer troligen att avlida av andra bukskador innan livmodern skadas.

Som ursäkt är iden dock utmärkt men den fungerar inte riktigt på mej

//Tentade 18p anatomi i onsdags

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Har aldrig hört talas om det innan... Själv har jag alltid
kunnat göra "riktiga" armhävningar utan att få ont i livmodern. Personligen tycker jag att det låter som skitsnack men vad vet jag, hon kanske har haft problem med livmodern eller ngt tidigare och då skulle det väl kunna vara möjligt.

Men min första instinkt säger mig att hon blivit blåst av sin idrottslärare eller
att hon drar en liten fuling :)

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Undra hur hon kommer ta detta, jag ska sätta henne i träning i helgen, hon ska får lida för de gånger hon har sagt att det kan skada livmodern, oja, hon ska plågas.

_teSSan_

Guest
War-psycho skrev:
2199102 Då säger du att killar inte kan dammsuga, för då får vi whiplashskador. :tummenupp
Men det är ju inte sant! Ni kan väl inte ljuga för oss flickor...?! :eek:

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...