De sista bilderna från 2004! (Midlanda)

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Härligt Krypto !!
Du är Uppsalas fotokung :bow :bow :bow

men leveranstiden suger fett ;)

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Affe, jag tycker det är tråkigt att Avatar-tråden är STÄNGD - jag ville lägga in din Avatar som favrorit till 1´sta priset - jag har skrattat så mina kollegor trodde att jag har blivit galen :D :D :D :D :D

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Affe_R1 skrev:
Härligt Krypto !!
Du är Uppsalas fotokung :bow :bow :bow

Jag tänker späda på det där genom att säga att vissa av bilderna lätt skulle kunna platsa/utkonkurrera vissa av bilderna vi ser i MC-tidningarna. Du var bra redan från början Krypto, och du blir bara bättre och bättre. :tummenupp

Last edited:

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Nursen skrev:
Jag tänker späda på det där genom att säga att vissa av bilderna lätt skulle kunna platsa/utkonkurrera vissa av bilderna vi ser i MC-tidningarna.

Jag har tittat på önskad uppgradering så att jag åtminstonde ska ha möjlighet att mygla mig in hos någon tidning.. Minst 18500:- måste jag hosta upp för att få en ny kamera som jag nästan kan vara nöjd med :gnissla
(eos300d + standardobjektivet + ett EF 70-200/4,0 L USM)

Då är inte stativ, blixt, väska, batterigrepp samt vissa filter inte medräknade.

Får se om jag tar ett lån till sommaren för att uppgradera mig...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Men du Krypto, om du säljer några av dina "objekt" på gården så kanske du kan fixa en ny kamera. Du hinner ju ändå inte med att meka med dom. Eller?

Separationsångest? :tungan

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
JoS skrev:
Men du Krypto, om du säljer några av dina "objekt" på gården så kanske du kan fixa en ny kamera. Du hinner ju ändå inte med att meka med dom. Eller?

Separationsångest? :tungan

Separationsångest.. O ja..
Mazdan kan jag dock sälja bara jag har bmwn fullt fungerande, men för den summan får jag ju bara zommobjektivet...
Rodden kan jag kanske också sälja, men bara det är till rätt pris och det blir i sånt fall tidigast efter powermeet (början av juli)
BMWn, Mustangen, Kawan samt lillhojen säljer jag icke!

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Fixa en bra deal med någon copy shop som kan trycka upp bilder i lämpligt format och ta upp beställningar.
Jag skulle ta minst 5 bilder för typ en hundring styck och min familj skulle säkert också vilja ha ett par.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kryptonit skrev:
Separationsångest.. O ja..
Mazdan kan jag dock sälja bara jag har bmwn fullt fungerande, men för den summan får jag ju bara zommobjektivet...
Rodden kan jag kanske också sälja, men bara det är till rätt pris och det blir i sånt fall tidigast efter powermeet (början av juli)
BMWn, Mustangen, Kawan samt lillhojen säljer jag icke!
De här luktar ju prylbög :nicka

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Kryptonit skrev:
Jag har tittat på önskad uppgradering så att jag åtminstonde ska ha möjlighet att mygla mig in hos någon tidning.. ...

Kryto - jag är så nöjd med dina bilder att jag gärna skickar dig några hundrad lapper i tillskott till nytt camera... :tummenupp

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
TinaTjejen skrev:
De här luktar ju prylbög :nicka
Prylbög???

Asså, vi snackar en mustang, en hotrod och en klassisk kawa.. Entusiast är rätt ord, inte prylbög (han sålde ju R1:an..) :tungan

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ugluk skrev:
Prylbög???

Asså, vi snackar en mustang, en hotrod och en klassisk kawa.. Entusiast är rätt ord, inte prylbög (han sålde ju R1:an..) :tungan

Stämmer finfint :tummenupp

Josef skrev:
Fixa en bra deal med någon copy shop som kan trycka upp bilder i lämpligt format och ta upp beställningar.
Jag skulle ta minst 5 bilder för typ en hundring styck och min familj skulle säkert också vilja ha ett par.

Det har jag redan funderat på, men att förmodligen ta lite betalt för riktigt stora bilder kommer jag göra först när jag har en ny kamera som kan ta riktigt stora bilder :)

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Kryptonit skrev:
Då är inte stativ, blixt, väska, batterigrepp samt vissa filter inte medräknade.

Det är lite roligt med dubbla negationer, eller hur? Jag tycker att det var ett ovanligt krångligt sätt att säga att allt ingår! :lol

Du kollar väl begagnatmarknaden? Annars har ju Scandinavian Photo en del raider ibland, men det vet du ju redan. Är det inte Tamron som har ett bra objektiv i typ 70-300/2.8? (Vet att de har ett hyffsat 28-300, men det ger för mycket distorsion och passar bättre för hobbyfoto). Kanske inte så roligt att använda halvfabrikat med en så fin kamera...

Om det är priset som avgör så kan du få köpa min F65 för 18.500:- Då får du med väskan och ett Canon 70-300/5.6. Det är inte lika äkta med digitalfoto :7peta

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nursen skrev:
Det är lite roligt med dubbla negationer, eller hur? Jag tycker att det var ett ovanligt krångligt sätt att säga att allt ingår! :lol

Du kollar väl begagnatmarknaden? Annars har ju Scandinavian Photo en del raider ibland, men det vet du ju redan. Är det inte Tamron som har ett bra objektiv i typ 70-300/2.8? (Vet att de har ett hyffsat 28-300, men det ger för mycket distorsion och passar bättre för hobbyfoto). Kanske inte så roligt att använda halvfabrikat med en så fin kamera...

Om det är priset som avgör så kan du få köpa min F65 för 18.500:- Då får du med väskan och ett Canon 70-300/5.6. Det är inte lika äkta med digitalfoto :7peta

Givetvis kikar jag på begagnat (håller koll på blocket fotosidan och cyberphoto)... och något Tamron 70-300/2,8 har jag inte sett till. 2,8orna brukar också vara dyyyra.
Digitalt ska det vara... ;)

TinaTjejen skrev:
Entusiastpenisförlängargrejer :3freak :hihi

:fatta! :fatta! :fatta!
Jag tackade faktiskt nej till att byta rettan mot en Porsche.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag tycker det saknas en bra bild från åkningen,
men här har vi han, The man, The boss of Rörken, The one and only JESPER :Bugar

Bifogat

• 123.jpg
    123.jpg
    62.5 KB · Visningar: 50
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...