Debiterad 500kr av en internetsida :S

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej, jag har ett problem, är medlem på www.lagstabud.se , sitter här med några kompisar på lan, jag skickade länken om rektyrering till dem så ja skulle få lite gratisbud.

Efter 10minuter när jag ska logga in så kommer detta fram:

Ditt konto är spärrat!

För att låsa upp ditt konto måste du kontakta [kundtjänst]

Anledning till att kontot är låst

Vi har upptäkt att du har försökt utnyttja våran rekryteringsfunktion där av har vi beslutat att stänga av dig samt att debitera dig 500kr i säkerhetsavgift.

Har de rätt att kräva mig på 500kr?

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Står så i deras allmäna vilkor

http://www.lagstabud.se/terms.php

FUSK
Alla försök till fusk leder till avstägning, diskvalificering av samtliga bud man har lagt och en säkerhetsavgift på 500kr. Detta gäller även missbruk av våran rekryteringsfunktion

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Pr0bz skrev:
2349979 Jo men vi utnyttjar ju inte eftersom alla är olika specifika användare?

Det handlar troligen om att de anser att du har missbrukat rekryteringsfunktionen.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Alm skrev:
2349981 Det handlar troligen om att de anser att du har missbrukat rekryteringsfunktionen.

Men hur ska ja kunnat missbruka den? Man får rekrytera polare för att få mer bud, jag gjorde det. Men eftersom vi lanade blev det troligen från samma ip så de tror väl att jag har skapat fakekonton. Aja jag vill inte betala iaf.

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
Pr0bz skrev:
2349985 Men hur ska ja kunnat missbruka den? Man får rekrytera polare för att få mer bud, jag gjorde det. Men eftersom vi lanade blev det troligen från samma ip så de tror väl att jag har skapat fakekonton. Aja jag vill inte betala iaf.

Kontakta deras kundtjänst.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Pr0bz skrev:
2349985 Men hur ska ja kunnat missbruka den? Man får rekrytera polare för att få mer bud, jag gjorde det. Men eftersom vi lanade blev det troligen från samma ip så de tror väl att jag har skapat fakekonton. Aja jag vill inte betala iaf.
Seriösa sidor använder mer än ip't för att identifiera en person. Antingen är det fånar som rott ihop systemet eller så ljuger du.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Den texten som du visar, har du klippt in den eller skrivit själv? Eftersom både din och alms citerade delar är skrivet av en ordblind femåring så borde det väl gälla för resten av siten med. Be dem dra åt helvete.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jag fattar inte, vem är det som auktionerar ut sina saker? Om lägsta budet vinner så bör väl allting kosta 1kr när det är 1kr som är lägsta budet? Sen att man kan bjuda på playstation 3 gör inte saken bättre. Skulle nog ringa dom och be dom dra så långt åt helvete som det bara går.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
honkiie skrev:
2350212 Jag fattar inte, vem är det som auktionerar ut sina saker? Om lägsta budet vinner så bör väl allting kosta 1kr när det är 1kr som är lägsta budet? Sen att man kan bjuda på playstation 3 gör inte saken bättre. Skulle nog ringa dom och be dom dra så långt åt helvete som det bara går.

Det går ut på att lägga det lägsta UNIKA budet... Så det är med andra ord ett rent lotteri där du själv väljer ditt lottonummer. Vinner gör du om du har det lägsta budet som ingen annan gissat på.

De tjänar stora pengar. Ofta tillåter de typ 2500 bud på en plasmatv värd 15.000. Sen får de in en dryg tia per bud vilket ger 25.000...

Klockren affärsidé egentligen.

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
ja, fast den är OLAGLIG i Sverige.

Tänkte själv starta en efter att det dykt upp typ en två stycken och snackade med Lotteriinspektionen och dom sa ajjabajja :(

Det är tydligen så att det räknas som ett "Lotteri", vilket du måste ha tillstånd för att få ha, DOCK så är det endast "allmännyttiga föreningar" som överhuvudtaget får tillstånd, så det var rätt kört.

Hon skrev även att flera svenska siter har blivit kontaktade i och med detta. Förstår dock inte varför alla siter är kvar fortfarande.:confused:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Har kollat lite nogare på sidan, eftersom jag inte är 18 så får jag inte vara medlem, men vid registreringen är det inget som kollar upp om man är 18 eller ej, trodde det var 18årsgräns på svenska spel, står även så på deras site.

Måste jag vara över 18 år för att delta i auktionerna?
Ja.

Om de tillåter mig spela så begår väl de ett brott?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Pr0bz skrev:
2350827 Har kollat lite nogare på sidan, eftersom jag inte är 18 så får jag inte vara medlem, men vid registreringen är det inget som kollar upp om man är 18 eller ej, trodde det var 18årsgräns på svenska spel, står även så på deras site.

Måste jag vara över 18 år för att delta i auktionerna?
Ja.

Om de tillåter mig spela så begår väl de ett brott?

Är du under 18 har du inte rätt att äga egna pengar (undantag om du tjänar dom själv över 16års ålder och dina föräldrar godkänner detta),
dina föräldrar kan kräva att dom ska betala tillbaka varenda öre du har lagt på dom.

Jävlas dom ska du jävlas tillbaka.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...