Då vet du hur diverse 4-takt cross/enduro av kändare märken rasar på löpande band men sina höga effekuttag!
Hojjar rasar inte ... folk kan inte serva...
95% av alla motorras har med den mänskliga faktorn att göra.
de som jag motsätter mig med defenda är att de finns inte en enda jäkla pryl å få tag på till hojjarna som inte är original å de finns endast 2 levereantör.. om dom har nåt jätte lager på reservdelar vet jag inte..
håller man sig till japs/ktm så finns de delar orig och pirat i uppsjö lite var stans..
kan inte säga att jag personligen haft erfarenhet av just defenda som maskin men har haft erfarenhet av ett 10:tal liknande maskiner och det blir
ALLTID problem med dessa hojjar... när nånting går sönder är det ett rent helvete att få de å funka..
Visst klart hojjarna klarar gotland .. Kåsan däremot skall fan bli intressant å se om dom klarar...
En gammal sleten MT5:a klarar gotland med lätthet.. inte direkt jätte krävande terräng (om vi pratar bara fullfölja vet ej placering på defenda förarna)
Slutsat: Med all den erfarenhet jag har av enduro/motard/cross hojjar så tjänar man
ALDRIG på att köpa dom här kalle-anka hojjarna, folk som köpt den här typen av hojjar vill ofta bli av med dom å köpa en "riktig" efter en halv säsong. Å då är de ett helvete för dom å sälja....
Edit: De man bör göra är att kolla upp vilka handlare det finns i ens närområde..
har du en handlare som säljer ex: sukka, kawwa å ktm så håller du dig till nåt av dom 3 märkena.. (tror alla som kört i 2-3 år+ håller med å vet precis vad jag menar)