Kom hem lite senare idag och hittade något intressant på golvet
En lapp om att radiotjänst har varit här och anmält tv-innehav på mig.
Men tyvärr för deras del så har dom gjort lite fel här
1. Lappen är daterad 130420 under "avgift from" Idag är det 23 ( ja jag har varit här tidigare idag och ingen lapp fanns när jag stack)..
2. Mitt namn är knappt läsbart och det går inte att se vad dom "tagit" mig för
3. Pappret är underskriven av någon annan... Och jag bor själv här så kanske spöket laban visade sig??
Så iaf, den är ogiltig.
MEN
Eftersom dom har puttat på stenen som låg stilla så tänkte jag ge dom en ordentlig näsbränna och få, iaf försöka få dom att aldrig någonsin kontakta mig igen.
Men för att det ska gå så måste jag ha en definition av att vara "hemstationerad".
Eftersom att jag genom jobbet har, mobil, surfplatta och dator.
Och enligt 3 § En enda radio- och TV-avgift betalas för samtliga TV- mottagare
Så alltså betalas bara 1 avgift och mitt jobb har betalat denna. Så nu ska jag bara sy ihop det sista så att det även täcker mitt hem eftersom jag är stationerad hemifrån i tjänsten som sagt.
En lapp om att radiotjänst har varit här och anmält tv-innehav på mig.
Men tyvärr för deras del så har dom gjort lite fel här
1. Lappen är daterad 130420 under "avgift from" Idag är det 23 ( ja jag har varit här tidigare idag och ingen lapp fanns när jag stack)..
2. Mitt namn är knappt läsbart och det går inte att se vad dom "tagit" mig för
3. Pappret är underskriven av någon annan... Och jag bor själv här så kanske spöket laban visade sig??
Så iaf, den är ogiltig.
MEN
Eftersom dom har puttat på stenen som låg stilla så tänkte jag ge dom en ordentlig näsbränna och få, iaf försöka få dom att aldrig någonsin kontakta mig igen.
Men för att det ska gå så måste jag ha en definition av att vara "hemstationerad".
Eftersom att jag genom jobbet har, mobil, surfplatta och dator.
Och enligt 3 § En enda radio- och TV-avgift betalas för samtliga TV- mottagare
Så alltså betalas bara 1 avgift och mitt jobb har betalat denna. Så nu ska jag bara sy ihop det sista så att det även täcker mitt hem eftersom jag är stationerad hemifrån i tjänsten som sagt.
Last edited: