Degenererad moral

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Har jag.... :eek:

Har inte tidigare tyckt att åka på bakhjulet i trafik (bland trafik) är vettigt. Kanske mycket för att jag inte kunnat/vågat. :eek:

Nu satt jag och tänkte, fan vilken dubbelmoral man kör med! Jag kör ju på bakhjulet varje morgon och varje kväll på väg till och från jobbet. :notme

Jag är noga med att kolla så jag inte har några bilar ivägen eller att det över huvud taget finns folk som kan kolla (tänk om man skulle drutta omkull). Det rättfärdigar ju inte det faktum att jag är ovarsam i trafiken.

Men fasan, jag har blivit biten!

När man väl når den där förbaskade balanspunkten och kan ligga i låg hastighet på slangen.... nästan samma känsla som när man fick till ett tokrätt uthopp från 70-metersbacken (hoppbacke) i Sysslebäck, kände hur man fick luften under skidorna o man kunde dra hur långt som helst. Det killar i hela kroppen!!! :brynad

Finns det något vaccin, något wheelieplåster, någon avvänjningsmetod mot detta... jag har blivit beroende. Jag behöver hjälp!!!

//D

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Taz skrev:

Finns det något vaccin, något wheelieplåster, någon avvänjningsmetod mot detta... jag har blivit beroende. Jag behöver hjälp!!!

//D

Nä ingen meducin, njut istället av wheelielivet. :cool: :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Citadon ....Eller liknande Triangel godis....

Om du går på några sådana om dan så hittar du nog inte balanspunkten och slutar snart åka på slangen...

Is och snö funkar nog också!

Annars så är det nog bara fortsätta på samma vis...Lider själv av samma åkomma!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Den dagen du får potatisgrisen som publik vid något av dina framträdanden ska du nog se att du hittar tillbaka till ditt moraliska jag, för en tid åtminstone.

Taz ---> :eek: :mad: <---potatisgrisen

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Härligt att höra att det finns en till som trillat dit:)
Nu väljer man vägar som är tillräckligt raka för att kunna köra på slangen.
sedan finns det saker som förhöjer slangåkandet ännu mer men det låter jag vara osagt i detta forum :rodnar

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nalken skrev:

Nu väljer man vägar som är tillräckligt raka för att kunna köra på slangen.

Men Taz åker omkring mest med motard nu och där behövs inga längre raksträckor alls. Räcker bra med 20-30m mellan övergångsställena nere på stan...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Fy fasen Taz, det trodde jag inte om dig :mad:
Nu är jag besv..... Äsch, jag klarar inte av att ljuga längre!!

Välkommen in i gänget!!! Jag lyckades hålla mig borta från slangandets förlovade land i nästan 2 år för att sedan falla pladask.
Satan så kul det är. kan inte hålla mig, är det rakt så ska skiten upp :crash
För en gång skull i mitt liv så UPPSKATTAR jag rödljusrakan genom Uppsala, det är skitkul!!!!!!!

Och så kommer denna f.........e vintern, jag kommer dö :gråta
Jag klarar inte av att ställa av....

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Hörru!!

TomK skrev:
Men Taz åker omkring mest med motard nu och där behövs inga längre raksträckor alls. Räcker bra med 20-30m mellan övergångsställena nere på stan...

Riktigt så mycket huliganblod har jag inte i mig (än)! Det vågar jag inte, tänk om det trillar ut en hund eller något i vägen...
:cool:
//D

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Re: Äh!!!

Taz skrev:
Vaddå jä**la ställa av? Växla ner, ge mer gas. Lite kyla har ingen dött av...

//D

Lätt för dig att säga som åker moppe!

Appropå busa vid övergångställe, du sopa om mig när jag nyvaken satt i bilen förra veckan på fyrislundsgatan och väntade på grönt ljus... Huligan!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Mattias skrev:
Slå över en gång så lugnar sig begäret. :crash

Jaså?
Det har jag inte märkt ett skit av, tycker bara att begäret blev ännu större nu när man inte har nån hoj att köra på....

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Re: Re: Äh!!!

M:et skrev:
Lätt för dig att säga som åker moppe!

Appropå busa vid övergångställe, du sopa om mig när jag nyvaken satt i bilen förra veckan på fyrislundsgatan och väntade på grönt ljus... Huligan!

Äh, måste ha varit någon annan.... :notme

//D

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Taz skrev:

Har inte tidigare tyckt att åka på bakhjulet i trafik (bland trafik) är vettigt. Kanske mycket för att jag inte kunnat/vågat. :eek:

Nu satt jag och tänkte, fan vilken dubbelmoral man kör med! Jag kör ju på bakhjulet varje morgon och varje kväll på väg till och från jobbet. :notme

Jag är noga med att kolla så jag inte har några bilar ivägen eller att det över huvud taget finns folk som kan kolla (tänk om man skulle drutta omkull). Det rättfärdigar ju inte det faktum att jag är ovarsam i trafiken.

Men fasan, jag har blivit biten!

När man väl når den där förbaskade balanspunkten och kan ligga i låg hastighet på slangen.... nästan samma känsla som när man fick till ett tokrätt uthopp från 70-metersbacken (hoppbacke) i Sysslebäck, kände hur man fick luften under skidorna o man kunde dra hur långt som helst. Det killar i hela kroppen!!! :brynad

//D

Jag vet en kille som såle sin Duke II för att den inte kunde föras fram på 2 hjul, hur han än bar sig åt så gick det antingen på bakhjulet eller på framhjulet. En Gotlänning som jag träffade i somras på Gotland Ring sa att han tyckte inte det var någon sport längre efter 2 månaders körning på en ny Duke II, så han sålde den för att köpa en banräcer istället. Vem vet hur det ser ut för din del nästa år, du kanske är ägare till en kompromisslös räcer nästa år? Passa på att njuta av slangandet nu när du har denna bushoj! Glöm inte stoppies, de hör till de med!

/Simba

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Själv har jag en hoj som inte är gjord för denna manöver (eller om det är jag som inte är gjord för det) så jag får hålla mig till 2 hjul i backen, enda gången jag har haft framhjulet i luften var när jag kom ur en kurva, upp på ett krön och skulle ifatt dem framför hade bra drag ur för på andra sidan av krönet gick det på bakhjulet i hela nedförsbacken, jag blev nog mest förvånad själv men det var häftigt.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...