Dejt

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag har faktiskt suttit o smått funderat på, att när man går på en fika med en brud, dvs man sitter ner båda två vid ett bord o snackar lite vilket jag aldrig har gjort faktiskt (gått på en fika alltså då man som sagt sitter ner och måste ha nått o snacka om)
Så frågan är då, vad kan man snacka om? Man kan ju givetvis hoppas på att det är nån pratglad brud man sitter med men man kan ju ha "oturen" om man ska kalla det de att det är en själv som ska/måste föra samtalet..

Så vad kan man snacka om egentligen?

// mvh Q
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
prata om de du vill prata om, intressen och såna saker, det är bara att börja sen brukar det flyta på. Kör hårt!!
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Enkelt. Saker som gör att hon tycker du är en intressant person.

Någon kommer nu säkert att svara att det då är kört för dig, men så taskig är inte jag :tungan
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
DJM skrev:
prata om de du vill prata om, intressen och såna saker, det är bara att börja sen brukar det flyta på. Kör hårt!!

Hehe, ok... tja får se hur de blir. Fast det är förmodligen mer vänskap än ett förhållande som vi är ute efter, en toksnäll brud (över internet iallafall).
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Skalman skrev:
Enkelt. Saker som gör att hon tycker du är en intressant person.

Någon kommer nu säkert att svara att det då är kört för dig, men så taskig är inte jag :tungan

hehe, kört e det inte iallafall.
Bara att jag har lite funderingar, klart dem tråkiga gamla vanliga funkar också;
"Vilken skola går/gick du på då?"
"Vilken linje då?"
"Vad gör du på fritiden?"
"Vad är dina intressen?"
"Vad gillar du för musik?"

Jaa, sånna frågor som tar en 10 minuter att gå igenom.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Akta dig för politik! Risken finns att hon tycker precis annorlunda i varenda fråga och blir lite dålig stämning! :gnissla

Fråga vad hon ska göra i sommar, vad hon gjorde förra sommaren och om hon åkt hoj någon gång och sånt...
 

spaceman

Medlem
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
-01,Monster med 916cc
Som pessimistisk norrlänning måste jag ju säga, att hittar man inget att tala om, kanske man inte har sådär jättemycket gemensammt...
 

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Ort
Råttholm
Hoj
748R -02
Skalman skrev:
Enkelt. Saker som gör att hon tycker du är en intressant person.

Någon kommer nu säkert att svara att det då är kört för dig, men så taskig är inte jag :tungan

Jag säger att DU har fel :hihi ... låt mig dra en liten historia.

En kvinna var på en middag med blandat "fint" och "vanligt" folk. Vid bordet blev hon placerad med en vanlig svensson som bordskavaljer och en rik oljeshejk på sin högra sida.
Under kvällens gång sitter oljeshejken och berättar om sina äventyr och dyra bilar mm. De flesta runtomkring lyssnar med stora ögon och öron.
Hennes bordskavaljer som inte alls har några lika spännande äventyr att berätta lyckas ändå fånga kvinnans uppmärksamhet och de samtalar av och till hela kvällen.

När kvinnan kom hem ringde hon sin väninna och berättade allt som hänt. Vänninnan säger "Oj, vilken spännande man oljeshejken verkar vara! Han måste vart den mest intressanta personen på hela tillställningen?"
Då svarar kvinnan "Nej, det var min bordskavaljer"
Väninnan "Va? Han hade ju inget intressant alls att berätta om!"
Kvinnan "Nej, men han fick mig att känna att jag var den mest intressant personen där"

:tummenupp
 

jinxed

Jinxed
Gick med
21 May 2004
Ort
Nässjö
Hoj
TL1000R
Det viktigaste är att få henne till å berätta om sig själv och sina intressen.
när hon berättat om nåt hon håller på med så visar du intresse och frågar vidare på det nya ämnet.

på så sätt sköter hon snacket och hon blir smickrad av ditt intresse.

En liten varning bara/ när du väl fått henne å prata så kan det vara svårt å få henne å sluta......alla töser älskar å prata
 

MikkE

Guest
äh. var dig själv bara och ta det som det kommer. tjejer brukar ju vara duktiga på att snacka, så det löser sig
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Tja! Jag har typ prickar på snoppen. Nån som vet var de kan komma ifrån? Det är inte fräknar alltså.
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Fråga om det är första gången de träffar nån från lunarstorm och vad de har i status, det gör alltid jag.
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
Kay skrev:
Fråga om det är första gången de träffar nån från lunarstorm och vad de har i status, det gör alltid jag.

Hahaha! jovisst, jag tror hon faller direkt!
Har faktiskt snackat med henne genom msn... inte lunarstorm :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det är väldigt lätt att prata med folk som man har gemensamma intressen med. Kan själv bli helst ställd när jag snackar med tjejer som är totalt ointresserade av natur, musik, motorcyklar och allt annat som man själv lever för.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Quaya skrev:
Jag har faktiskt suttit o smått funderat på, att när man går på en fika med en brud, dvs man sitter ner båda två vid ett bord o snackar lite vilket jag aldrig har gjort faktiskt (gått på en fika alltså då man som sagt sitter ner och måste ha nått o snacka om)
Så frågan är då, vad kan man snacka om? Man kan ju givetvis hoppas på att det är nån pratglad brud man sitter med men man kan ju ha "oturen" om man ska kalla det de att det är en själv som ska/måste föra samtalet..

Så vad kan man snacka om egentligen?

// mvh Q

Nu ser det ju inte ut som du har någon hoj, men snacka inte för mycket om hojrelaterade grejer i alla fall. :)
 

Mingves

Guest
Grejen är ju att låta dem snacka hur gärna du än vill spänna musklerna och berätta om hur du drar på bakhjulet med moppen....

///M
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top