Deklarera...

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Jag har inte fått nån deklarationsblankett. När ska deklarationen vara färdig? När ska jag börja bli orolig?
annars går det bra att ladda ner en elegitamation på bankernas hemsida och deklarera nu direkt på nätet tar typ 5 min om du inte har aktieavdrag etc:va

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Räknat bakvägen bör det innebära att alla med mer än 1 mil till jobbet som är godkänt för bilavdrag kan göra avdrag för resor till och från jobbet??? :va

Eller har jag rört ihop något nu igen??

Ja det kan man nog säga eftersom avdraget inte har någonting alls med sträckan att göra utan istället tidsvinst, och det ska vara 2tim/dag minst. Om du har flextid på jobbet får du inte dra av för tidsvinst om du inom ditt flexfönster kan ta dig till jobbet på kortare tid.

Den senaste meningen är förmodligen jävligt dåligt formulerad, men den stämmer. :fakta

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Idrottsavdraget finns väll kvar tror jag, upp till 3000 utan kvitto, om man är aktiv och måste köpa utrustning själv finns det möjlighet att få tillbaka en skvätt! (givetvis mer om man har kvitto för utläggen).

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Idrottsavdraget finns väll kvar tror jag, upp till 3000 utan kvitto, om man är aktiv och måste köpa utrustning själv finns det möjlighet att få tillbaka en skvätt! (givetvis mer om man har kvitto för utläggen).

Det är väl bara företag som får dra av friskvård? :confused:
Annars har man ju fett att hämta.

:banana

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Ersättningen är 18 kr/mil. Du ska komma upp i minst 7000 skr, över det är det avdragsgilt. Du ska tjäna minst 1,5 timme om dagen på att använda eget fordon. Amen.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag brukar bara skriva på och se glad ut. Avdrag bör man ha täckning för.

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda XR650R Dallara
Det är väl bara företag som får dra av friskvård? :confused:
Annars har man ju fett att hämta.

:banana

Njaee, idrottsavdraget handlar om utrustning som du betalar själv för att kunna utöva just den specifika idrotten. Fanns så sent som förra året, fick dra av kostnaden för mina skridskor till hockey-lirandet iaf. Blev ju en liten slant tillbaks eftersom hockypjucks är hutlöst dyra.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

X antal miljoner svenskar lämnar inom ett par dagar in sina deklarationer,kommer då Skatteverket granska alla eller tar dom bara stickprov på saker som faller utanför vissa värden ?

Mystiken tätnar...

Skatteverket har en mängd dolda sk "pling" när de gör sina stickprov...

Där finns gränser för alla avdrag hur stora man får göra innan datorsystemet plingar till och din deklaration väljs ut för manuell granskning och frågor....

Storleken på dessa belopp varierar mellan åren och där finns även andra selekteringsmetoder där man specialgranskar tex. alla som sålt en viss aktie mm.mm.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA