Dektektiv jobb....

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r
Vip skrev:
Har för mig att den har något med bränsleavdunstningen att göra? Hela den mojängen då..


Jag har en 97a sitter absolut inget på slutet där hade själv problem efter att jag vart där och pillat. :rolleyes: alla övriga slangar är dokumenterade :) du kan läsa hela tråden här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=75661
sak2.jpg
 

Vip

n00b
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Det var en zx6r -96
Hehehe otroligt att 2 kan ha samma problem.. Saken är den att min slang satt där.. Vilket logiskt borde innebära att andra änden ska in någonstanns.. Eller? Hoppas Linden kan se vart sin går!

Föressten, gick din hoj som den skulle utan att ha kopplat in slangen?
 

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r
Vip skrev:
Hehehe otroligt att 2 kan ha samma problem.. Saken är den att min slang satt där.. Vilket logiskt borde innebära att andra änden ska in någonstanns.. Eller? Hoppas Linden kan se vart sin går!

Föressten, gick din hoj som den skulle utan att ha kopplat in slangen?

Hade ingen slang med ens och den gick aldeles utmärkt utan nåt där, har inte mräkt något problem. däremot är det skumt att du har en klämma på din slang som sitter där, vilket får mig att fundera.. däremot finns det inget att sätta den runt vad jag hittat. på ronayers sprängskissen finns inte slangen med som du har ens, underligt
 
Last edited:

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Lyfter denna gamla tråden.


Jag är numera nya ägaren till hojen, och problemet kvarstår.


Var ska slangen i fråga ta vägen?
 

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Jag önskar också att det varit så,men eftersom där är slangklämma på den och att man ser i slutet av slangen att den varit ansluten någonstans innan så blir man ganska sugen på att leta rätt på vart den ska ta vägen.


Försöker hos Kawasakihandlare i veckan och ser om det går bättre där..
 

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r
BPM skrev:
2183534 Jag önskar också att det varit så,men eftersom där är slangklämma på den och att man ser i slutet av slangen att den varit ansluten någonstans innan så blir man ganska sugen på att leta rätt på vart den ska ta vägen.


Försöker hos Kawasakihandlare i veckan och ser om det går bättre där..

hmm det lät ju lite mer underligt, trodde endast att den hade en slang som satt där du har ingen bild? är det en modell f3 eller någon av de övriga 97orna som finns med hos ron ayers skissar? någon bild på hur det ser ut under tanken hos dig? väntar på svar :)
 

BPM

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Kävlinge
Hoj
Kawa ZX6R fighter, KTM 640 SM, FZR 1000
Det är alltså slangen som hänger utanför hojen, med klämman på slutet...

DSC01285.JPG

DSC01286.JPG

DSC01288.JPG



Grunkan är upplockad för bättre sikt, skall alltså inte sitta så...
 
Last edited:

lurvensudd

lurvensudd
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Norrut
Hoj
BMW R60-67,TLS
på min gamla zx9 gick den slangen ut under framkant av tanken till strax i underkant på toppkåpan,tillsammans med en backventil längst ut som senare grenade ut sig till tvåkorta slangar, hade problem med att den inte drog rent utan den inkopplad..men min, en -99 hade trycksatt luftburk..men även din tror jag har någon form av det..
 

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Ort
stockholm
Hoj
97, kawasaki zx6r
Det där såg mer suspekt ut, trodde det endast va en liten snutt som satt på. ingen annan med en zx6r 95-97 som har tittat under sin luftburk? eller som är villig att ta en titt hur det ser ut?
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top