Dela MC med förälder = billigare försäkring?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
nej de är jävligt sant, "sko sig själv" är hyffsat vanligt. jag har häller inte ägt en hoj som inte har stått på mig själv, mina 2 (inte så många nä ja vet) har båda stått på mig själv å inte på min far, trots att han har erbjudit sig för att få lägre premie men tackat nej.

Klapp på axeln till dig o mig ;)

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Ställ den du på farsan/morsan men va tyst om det sen så skaru se att de går bra.
Vissa anser att såkallad "skenförsäkring" är det värsta brottet som finns.

Själv tkr jag trimma/turbo på hojjen är skenförsäkring då man ökar orginal effekten o på så sätt bör betala mer i försäkring.

Inte för jag bryr mig om nått men det ger ju en tankeställare till dom som åker runt med turbo/trimmat o klagar på andra som skenförsäkrar.

men han kan ju fortfarande försäkra den så att FB vet om att han vänder den, då är de inte å skenförsäkra, skenförsäkra är att säga att de är pappas hoj å att pappa brukar den å ingen annan fast de är sonen som kör dagligen.. de tycker jag är dumt..

Klapp på axeln till dig o mig ;)

haha fan va gött :fyllisar

Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Hoj
JA-a
If rekommenderar jag av egen efarenhet, krashade med min 625a i sommras, den stog på farsan.
Inga som helst problem, dom lagade den, betala ut Bra med pengar för skadad utrustning o massa annat.
Antar då lite plumpt att avtalet tillät att du använde hojen?

Historier är bara historier och oftast det man kan förlita sig på, det är lite svårt att skaffa sig en vid empirisk erfarenhet från alla landets försäkringsbolag. Självklart har alla olika erfarenheter, tex är jag en Trygghansajunkie.

Mvh

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Det finns gott om billiga hojar, både att köpa, underhålla och försäkra. Vidga vyerna och gilla läget. Du blir äldre och får bättre ekonomi, så småningom.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Du kan bara försäkra något du betalat för (cash, lån, natura, whatever). Betalar du hojen är den endast ett försäkringsbart intresse för dig och ingen annan. Det är ordningen och linjerna jag fått när jag frågat f-bolag.

Försäkra den på vem du vill men var beredd på att du kan bli nekad ersättning om du inte följt det avtal du ingår. Det enda du kan göra är att försäkra dig om att du och resp bolag är överens om vad som gäller, rimligen på papper.

Sen att jag hatar när folk försäkrar rettan på farmor i Boden och kommer billigare undan än mig beror säkert på att min plånbok eller penis är för liten :D

-@

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2847665 Du kan bara försäkra något du betalat för (cash, lån, natura, whatever). Betalar du hojen är den endast ett försäkringsbart intresse för dig och ingen annan. Det är ordningen och linjerna jag fått när jag frågat f-bolag.

Försäkra den på vem du vill men var beredd på att du kan bli nekad ersättning om du inte följt det avtal du ingår. Det enda du kan göra är att försäkra dig om att du och resp bolag är överens om vad som gäller, rimligen på papper.

Sen att jag hatar när folk försäkrar rettan på farmor i Boden och kommer billigare undan än mig beror säkert på att min plånbok eller penis är för liten :D

-@
:fakta

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Bor man hemma så ska det gå bra. Gjorde jag första säsongen för jag ville ha helförsäkring och jag hadde IF o dom sa att det va ok men det va för 3 år sedan

snakeboy

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
gsxr1000
Hej alla ni.

Jag har en liten fråga. Kanske verkar drastiskt men varför inte? Har följt debatten kring riksdagens arbete kring ändring av försäkringen. Detta vet ju alla att det kommer slå hårt mot oss. Jag vet också att smc gör sitt bästa med namninsamlingar och annat arbete mot förslaget. Men borde inte mer än bara våra namn synas på en protestlista. Vi är en stor grupp. En folkrörelse som engagerar många. Varför inte samlas och göra mer av detta? Många kommer att bli hårt drabbade och säkert tvingas sluta åka. Jag känner att det är dags att öppna ögonen och kanske göra något mot detta. Men ensam är inte stark i detta fall. Finns det något intresse för detta? Sådant arbete kanske redan görs som jag har missat? Men även om så är fallet kan det vara värt at göra igen. Hör gärna av er om vad ni tycker om idén. Jag tål även sågningar så var ärliga=)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA