Delar från Lelles

Ponta

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
cbr900rr
Tänkte dra igång hojen idag men det fanns lite grejor att göra först,kopplingen behövde bytas och olja å filter så när jag rivit kopplingen och börjat montera den nya så märker jag att det e 10st lameller i den nya satsen och bara 9 fanns det på hojen :confused: kollar lite närmare på lamellerna å ser att dom inte e lika tjocka. :6surkart
När jag köpte delarna så upptäcte jag att det stog fireblade-99 å påpekade detta men han sa att ettiketten var fel och han var helt 100 på att det va den lamell satsen jag skulle ha,nu till frågan det måste väl vara fel lamell sats?
Tror ej jag vågar använda de nya lamellerna så det blir nog att köpa nya på mc varuhuset imrgon å byta tillbaka den ifrån lelles.
Har också hört att andra har hafft problem med lelles när dom köpt delar där så har ni råkat ut för nå liknande?

Jag har en fireblade ifrån 01 glömde skriva det

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Ponta skrev:
2119459 Tänkte dra igång hojen idag men det fanns lite grejor att göra först,kopplingen behövde bytas och olja å filter så när jag rivit kopplingen och börjat montera den nya så märker jag att det e 10st lameller i den nya satsen och bara 9 fanns det på hojen :confused: kollar lite närmare på lamellerna å ser att dom inte e lika tjocka. :6surkart
När jag köpte delarna så upptäcte jag att det stog fireblade-99 å påpekade detta men han sa att ettiketten var fel och han var helt 100 på att det va den lamell satsen jag skulle ha,nu till frågan det måste väl vara fel lamell sats?
Tror ej jag vågar använda de nya lamellerna så det blir nog att köpa nya på mc varuhuset imrgon å byta tillbaka den ifrån lelles.
Har också hört att andra har hafft problem med lelles när dom köpt delar där så har ni råkat ut för nå liknande?

Har hört hundratals liknande saker om Lelles.
Skulla aldrig handla där om jag inte var helt 100% säker på vad jag skulle ha..

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Hoj
X11
Ponta skrev:
2119459 Tänkte dra igång hojen idag men det fanns lite grejor att göra först,kopplingen behövde bytas och olja å filter så när jag rivit kopplingen och börjat montera den nya så märker jag att det e 10st lameller i den nya satsen och bara 9 fanns det på hojen :confused: kollar lite närmare på lamellerna å ser att dom inte e lika tjocka. :6surkart

har fått felskickade varor flertalet gånger därifrån, iofs till min förra skogcykel... så jag sökte och hittade en annan nasare :tungan

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Dom har ju inte direkt gott rykte här på SH, men dom är säkert bra om man åker dit, å kollar så att man verkligen får det man ska ha. Fast det ligger ju inte runt hörnet direkt... :rolleyes:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Efter allt jag läst om lelles här så verkar det mer som ett undantag att man får rätt saker därifrån.. :3freak

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har varit där och handlat. Det verkar som om jag fick rätt saker, men jag har ju inte testat än...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag har köpte grejer där kanske 4-5 ggr o har aldrig haft problem..
2 av ggr tog de ca 36 timmar innan grejerna fanns här :)

lindberg

Yamaha DT125R -03 DEP Pipes och YZ skärm
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
Yamaha DT125R -03 TILL SALU!!!!
Beställde lite allt möjligt därifrån å ett par crosshandskar hade dom inte i lager, tog 3 månader innan ja fick dom, xx antal samtal

Yamaha1000

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Yamaha FZR 1000 -95
Det är väl som vanligt att man inte har anledning att kommentera när det funkar. Har själv haft problem med dom då en beställning "försvann". Min senaste best. funkade bra.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Jag har beställt av dom flera gånger och fått fel saker och ibland har jag inte fått någonting alls. I Butiken är det så jävla rörigt ( på övervåningen ) och man får tränga sig fram mellan hyllorna. Istället åker jag till Ava, dom ska tydligen vara ganska keff men dom är trevliga mot mig iallafall.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Hoztic skrev:
2119619 Dom har ju inte direkt gott rykte här på SH, men dom är säkert bra om man åker dit, å kollar så att man verkligen får det man ska ha. Fast det ligger ju inte runt hörnet direkt... :rolleyes:

Nä, jag har varit där flera gånger. Det e sån sjuk oreda på deras lager så det e fan konstigt om nått blir rätt.

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
ha paketet samma tjocklek och passar i spines så skulle jag köra med dom annars byt....på lelles handlar man över disk INGET ANNAT finns det hemma köper man annars skiter man i det

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
CBR 600 f -99
Fick inte rätt startmotor därifrån när ja beställde..... :mad:

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Ponta skrev:

Själv köpte jag en Sebring ljuddämpare till min Dr-z 400 motard -05:a. Dämparen köptes i November förra året. När jag kom hem med den så fattades röret som skulle sitta mellan det främre röret och ljuddämparen.
När jag då ringer till Lelles så säger dom att dom beställer ett rör samma dag och att jag ska ha det hos mig innom tre (3) ! veckor.

Jag väntar fortfarande på mitt rör och när jag ringer till dom så säger dom bara att dom ska kolla upp det och ringa tillbaks till mig. det har dom sagt dom senaste tre gångerna jag ringt men inte har jag hört nått... Så detta var garanterat sista gången jag handlade av Lelles... Tyvärr då dom har ett mycket komplett sortiment, men detta var inte första gången jag fått problem med motard delar från lelles :-(

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...