Delar på e-bay

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
Nån som handlat från E-bay tyskland?
Funkar det bra eller?? en instruktion till ett pucko :3freak skulle ju vara fint!
Delen jag hittat går auktionen ut på om 2 timmar....kanske nån som är reggad vill lägga ett bud åt mig???? :pannkyss

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Offroad skrev:
2076197 Nån som handlat från E-bay tyskland?
Funkar det bra eller?? en instruktion till ett pucko :3freak skulle ju vara fint!
Delen jag hittat går auktionen ut på om 2 timmar....kanske nån som är reggad vill lägga ett bud åt mig???? :pannkyss

Jepp, jag har gjort det. Köpte 2 bromsskivor av tysken. Funka klockrent. Få fixar paypal men annars går det ju bra med en överföring. Annars så kolla omdömen , antal auktioner osv.

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Offroad skrev:
2076197 kanske nån som är reggad vill lägga ett bud åt mig???? :pannkyss
regga dig själv! mycket enkelt

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Offroad skrev:
2076233 Har gjort det nu, men fattr ingen tyska!!
får se hur detta går..........

kopiera item number, gå till ebay UK eller USA sök på item number. då får du fram sidan på engelska.

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Jag har gjort tokfynd där, köpte en blå original bakdel i förgår förr 600 spän ink frakt samt massa annat GO GERMANY!!!! :banana

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Försök att hitta auktioner som tar PayPal som betalningsmedel. PayPal är självklart att skaffa sig om man tänker handla på Ebay.
Tyskarna använder oftast banköverföring som funkar klockrent för dem själva inom Tyskland.
Från svensk bank kan den svenska banken vilja ha en avgift som gör totalkostnaden oattraktiv. Men annars kan man be säljaren om postaddressen och skicka eurosedlar i brev om man anser sig har råd att ta risken att de försvinner (har dock aldrig hänt mig).

Om du inte förstår tyskan så är det smidigt att använda
Altavista's översättningstjänst (Tyska->Engelska). Och omvänt om man till äventyrs vill få tips på hur man svarar på Tyska:
http://babelfish.altavista.com

Hallo sind Sie willend, diesen gammel-gixxer Kupplung Hebel nach Schweden zu versenden?
:wiggle

Last edited:

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
jag har handlat på ebay i hela världen och aldrig blivit lurad. Man får lita på andras omdömmen och helst betala med paypal. PMa länk och ditt maxpris så kanske jag kan hjälpa dig.

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Mr K skrev:
2076381 jag har handlat på ebay i hela världen och aldrig blivit lurad. Man får lita på andras omdömmen och helst betala med paypal. PMa länk och ditt maxpris så kanske jag kan hjälpa dig.

Tackar för all hjälp, tydligen så skickade inte tysken till sverige, verkade som jag var spärrad för att lägga bud.
Nåja!! nya tag nu,hittar nog en singelbak i sinom tid till rätt pris!

Bifogat

• enkelbak.jpg
    enkelbak.jpg
    60.2 KB · Visningar: 79

Jambo

Jambo
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
I Sallet : XL500S / XRV750W / CB750F / HD1200XLH
Har i flera år köpt delar/tillbehör på E-Bay både i UK och Tyskland, inga problem där, som tidigare inläggare sagt, skaffa konto samt PayPal account, and you are up and running.

Som exempel så kan jag informera om att jag har under en längre tid sökt eter en original Honda verkstadshandbok till en av min hojar (XRV), och hittade den på E-Bay, från en kille i Skottland, priset var bara £ 17, kom i brevlådan härom dan, Halleluja.

Cheers,
Jambo

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Jaha! så där ja....nu har man handlat på ebay för första och kanske sista gången då............ :huvet
Lyckades buda till mig en enkelsitsbak i tisdags kväll, hade mailat säljaren och kollat att han skickade till Svedala, han hade 100% goda betyg och hade gjort många affärer.

Nöjd å glad satte jag in peningar på hans bank konto enligt anvisningar,
sen har jag inte hört ett ljud från honom å nu har det gått 3 dagar :gnissla

Verkar ju inte bättre än att jag blivit blåst....... Senaste goda betygen fick tysken i går.......men mina mail besvaras inte

Hjälp mig nån :Bugar

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Offroad skrev:
2210842 Jaha! så där ja....nu har man handlat på ebay för första och kanske sista gången då............ :huvet
Lyckades buda till mig en enkelsitsbak i tisdags kväll, hade mailat säljaren och kollat att han skickade till Svedala, han hade 100% goda betyg och hade gjort många affärer.

Verkar ju inte bättre än att jag blivit blåst....... Senaste goda betygen fick tysken i går.......men mina mail besvaras inte

Is i magen, låt det gå ett par dagar, om du fört över pengar till hans konto tar det ett par dagar innan de kommer in, tänk på det och nu är det helg och inga banker jobbar på helgerna. Ta en toy, dina prylar kommer..! :)

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
CBR600RR 05
Jesper Cronelid skrev:
2210908 Passa dig för Ebay..!!!!

Man blir jävligt lätt beroende :näsblod

Jesper da ebayoholic

Håller med. Har köpt mycket grejor där :yoparty . Från Tyskland köpte jag en tank till en ZX6 01:a för 150 kr med en liten buckla. Perfekt för bandagarna.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
:rolleyes:
Offroad skrev:
2210842 Jaha! så där ja....nu har man handlat på ebay för första och kanske sista gången då............ :huvet

Shit!!! 3 hela dagar, skojar du eller? Du lär ha blivit tvärblåst :rolleyes:

Jesper Cronelid skrev:
2210908 Passa dig för Ebay..!!!!

Man blir jävligt lätt beroende :näsblod

Jesper da ebayoholic

WORD!! :D

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Offroad skrev:

Har för mig att det tar 2-3 dagar bara att föra över pengarna till tyskland,
så få inte panik redan.

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Det kan ta en vecka innan pengarna är på hans konto, och ytterligare nån vecka innan grejen kommit, tro mig.
Jag har handlat från Ebay: Japan, Uk, Tyskland och Österrike.

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Olander skrev:
2210935 Det kan ta en vecka innan pengarna är på hans konto, och ytterligare nån vecka innan grejen kommit, tro mig.
Jag har handlat från Ebay: Japan, Uk, Tyskland och Österrike.

Sitter å biter på det som en gång varit naglar......nere vid knogarna snart...
Jag hoppas ni har rätt grabbar, det är bara det att tysken inte svarar på mina mail........Drog iväg ett sent igår kväll lite tankad......vart nog ett å annat sanningens ord i det mailet (Gestapo, ss och fan å hanses moster).

Beroende är jag redan, finns ju hur mycket hojprylar som helst på Ebay.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin