Delar på e-bay

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Offroad skrev:
Drog iväg ett sent igår kväll lite tankad......vart nog ett å annat sanningens ord i det mailet (Gestapo, ss och fan å hanses moster).

Du skämtar? :död , sånt där tar tid och det är helg

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Du kan inte räkna med att det tar 3dagar bara med postgång+betalning,går det över 1vecka så kan man börja fundera

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
Unidoc skrev:
2213177 Du kan inte räkna med att det tar 3dagar bara med postgång+betalning,går det över 1vecka så kan man börja fundera

Det är väl klart att jag inte räknade med att det skulle gå fort, men det var ju så att tysken svarade snällt på frågor innan budgivningen och sen när det var klart så vägrade han att svara på något mail överhuvud taget, i fem dagar, då blir man ju genast misstänksam.....

Mailet jag skickade sent i går kväll fick ju effekt i alla fall....han svarade :Bugar

Han säger då att RR häcken är skickad, hade ingen bra förklaring varför han inte svarat, så förhoppningsvis går det vägen.

Fick till å med ett trackingnr på DHL

Fredde är glad igen...

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
Offroad skrev:
2213143 Sitter å biter på det som en gång varit naglar......nere vid knogarna snart...
Jag hoppas ni har rätt grabbar, det är bara det att tysken inte svarar på mina mail........Drog iväg ett sent igår kväll lite tankad......vart nog ett å annat sanningens ord i det mailet (Gestapo, ss och fan å hanses moster).

Beroende är jag redan, finns ju hur mycket hojprylar som helst på Ebay.

slängde du iväg ett sådant mejl så hoppas jag fan du blir blåst.
allvarligt du kan ju inte skicka ett som det låter på dig "hotbrev" för att det tagit 3 dagar!!
brukar ju fan ta längre tid och beställa från sverige.

ta det lite pina colada så ska du nog se att det kommer och/eller du får svar.

hade jag varit dig så hade nog jag mejlat igen och bett om ursäkt och skyllt det på någon "full polare..."

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Demp@ skrev:
2213211hade jag varit dig så hade nog jag mejlat igen och bett om ursäkt och skyllt det på någon "full polare..."

tycke' ja me'

skyll på din newbie status på Ebay...

Själv så har jag handlat massor på Ebay DE, UK, USA och aldrig blivit blåst.
Funkar hur bra som helst! Ibland är det storsäljare som inte har tid att besvara ett nytt mail var femte minut från en köpare.

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
MaScoot skrev:
2213274 tycke' ja me'

skyll på din newbie status på Ebay...

Själv så har jag handlat massor på Ebay DE, UK, USA och aldrig blivit blåst.
Funkar hur bra som helst! Ibland är det storsäljare som inte har tid att besvara ett nytt mail var femte minut från en köpare.

Jo det är överstryket, det var inte så farligt som det lät här heller :pannkyss

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
Jag handlade på E-bay , en motor till min cbx.. som jag hade.. gick tokbra.. tog förvisso tre veckor innan jag fick den men det var jävligt billig frakt .. så säljaren var mån om att det skulle förbli billigt.. handlade den från österike. och jag kan inte ett ord tyska...

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Paypal på ebay

Lyfter den här tråden lite.
Har tänkt handla lite på e-bay och dom flesta säljarna vill ju att man använder PayPal som betalningssätt. Har varit inne på deras hemsida och kikat lite men tycker det verkar lite krångligt. Är det så eller är det bara att öppna ett account? Vilket av dom ska man ta i så fall? Äer det några dolda avgifter som brukar komma till eller är det skitenkelt?
Tacksam för svar.
/Snake

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Jag har handlat på ebay EN gång, eller det var meningen iaf. Men tydligen hade nån gått in och lagt upp nån "piratsida" som var exakt likadan som ebays & Just på den saken jag skulle köpa Tomtom Rider GPS). Snacka om oflyt va! :huvet
Så jag betalade snällt in genom vad jag förmodade var paypal. Snubben svarade på alla mail i början & bekräftade sen att han fått betalning. Sen vips var han som bortblåst! Mailade flera ggr till utan svar. Kontaktade ebay + dom som fört över pengar + polis, men ingen hjälp eller förklaring nånstans. :gråta
Aldrig mer ebay för min del!! Det var ett dyyrt misstag!

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Snake skrev:
2609597 Lyfter den här tråden lite.
Har tänkt handla lite på e-bay och dom flesta säljarna vill ju att man använder PayPal som betalningssätt. Har varit inne på deras hemsida och kikat lite men tycker det verkar lite krångligt. Är det så eller är det bara att öppna ett account? Vilket av dom ska man ta i så fall? Äer det några dolda avgifter som brukar komma till eller är det skitenkelt?
Tacksam för svar.
/Snake

Har handlat från ebay.de ett tiotal ggr och allt har funkat bra. Jag har fört över pengar direkt till deras konton genom att ta reda på deras IBAN och BIC/SWIFT. Det motsvarar ju deras bank och kontonr på "bankspråk". Har inte blivit lurad än men man kanske har tur... Enda avgiften som tillkommer när man betalar direkt är 10 kr. Man väljer EU-betalning och att mottagaren ska betala ev avgifter. Lätt som en plätt!!!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Snake skrev:
2609597 Lyfter den här tråden lite.
Tacksam för svar.
/Snake

PayPal är skitenkelt men de har lite säkerhetsprylar man ska gå igenom först. När du registrerar ett kreditkort så betalar du $1 eller $2 eller nåt sånt för att få ett nummer på kontoutdraget som du skriver in i ditt PayPal-konto. Allt för att PayPal ska veta att det är ditt kort. Pengarna i fråga kommer in på ditt PayPal-konto till fullo, alltså kostar det inget egentligen. Det kostar däremot att ta emot pengar, inga jättesummor men det är nog fullt tillräckligt för att det ska gå runt... :)

Ubbejävel

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Hoj
Predom Dezamet
Paypal

Jag har handlat på Ebay ett tjugotal ggr och nästan enbart från USA.. Jag har blivit blåst en gång, då var det en jävel som aldrig skickade den härliga springergaffeln som jag hade inhandlat för närmare fyra tusen. Jag anmälde händelsen och då gick Paypal in och länsade säljarens konto på vad som fanns och satte in det på mitt konto, det fanns iofs bara 2600:- där men de lovade att försöka pressa fanskapet på resten också..
Jag tycker därför att Paypal funkar skitbra men det är viktigt att kolla säljarnas feedback. Den jag handlade av hade bra men väldigt lite feedback när jag handlade av honom men när jag (och tydligen flera andra) hade betalat för olika prylar så började den negativa feedbacken helt plötsligt att hagla över honom, han blåste tydligen fler än mig :gnissla
Men inte fan har jag lärt mig nåt av det :rolleyes:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
behövde hjullager till bilen, kostade 906kr/st på mekonomen, köpte två st som kostade 360kr ihop, inklusive frakt från tyskland, på ebay.
Går att göra fynd där!
Skal till mobilen kostade 7öre! + 70spänn i frakt, men det var från hongkong!

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
jag fick min powercommander IIIr från ebay, USA idag, 1240:- totalt med frakt blev det! :banana
säljaren var även vänlig och skrev "GIFT" och skrev även ner värdet en tusenlapp på fakturan! jag är inte smålänning :lol men skadar ju inte att fråga...
kan bara hålla med, ebay är beroendeframkallande, kollar man bara lite feedback på säljaren så ska det funka :yoparty

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin