delar till husaberg

Rubin

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Husaberg fs650e -05
Är på jakt efter:

2 fingers broms & koppling
extra fotpinnar längre upp på ramen

Har en husaberg 650 -05

Har googlat runt och kollat på diverse webshopar men utan resultat att hitta det jag söker. Ha lite överseende om det inte är rätt namngivning på delar jag letar efter =)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Broms o koppling ska du söka på CRG eller pazzo.

Fotpinnar vettefan, göra egna fästen?

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Har du Alu Tig-svets är det lätt att göra egan 2 fingershandtag.. Funkar mycket bättre än att köpa! Får du den passformen du bill ha!
Husas ram går jäkligt bra att svetsa i.. Svetsa fästen och bulta fast skjutspinnar från vilken hoj som helst eller nåt. Bara köra Mig:en.

Rubin

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Husaberg fs650e -05
Broms o koppling ska du söka på CRG eller pazzo.

Fotpinnar vettefan, göra egna fästen?

Hittade från CRG 2100 kostade det kittet.
Ska lura lite på det här med egna fästen inte riktigt min starka sida.

Prova o ringa Keva, charlie brukar ha koll på det mesta. De har ingen webshop men telefonnummret står där.

http://www.kevamotor.se

Pratade med Charlie, orginal till 650 -05 2 fingers för kopplingen fanns, 350:- Vilket jag beställde mig en. För frambromsen fanns ej orginal och han föreslog att kapa den själv som många gjorde.

Har du Alu Tig-svets är det lätt att göra egan 2 fingershandtag.. Funkar mycket bättre än att köpa! Får du den passformen du bill ha!
Husas ram går jäkligt bra att svetsa i.. Svetsa fästen och bulta fast skjutspinnar från vilken hoj som helst eller nåt. Bara köra Mig:en.

Har ingen sådan svetts själv men polaren ska ha så får höra med han om han kan hjälpa mig. Blir det några problem med orken att trycka in den fullt ut om man kapar av den? Något mer man behöver ändra?

Var på ramen rekomenderas att sätta dit de extra fotpinnarna? För att få en så bra ställning/position för bakhjulskörning på dessa?

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Pratade med Charlie, orginal till 650 -05 2 fingers för kopplingen fanns, 350:- Vilket jag beställde mig en. För frambromsen fanns ej orginal och han föreslog att kapa den själv som många gjorde.

Har ingen sådan svetts själv men polaren ska ha så får höra med han om han kan hjälpa mig. Blir det några problem med orken att trycka in den fullt ut om man kapar av den? Något mer man behöver ändra?

Gött, Charlie har ofta bra priser. Frågar man så brukar han kunna få tag i billiga piratdelar oxå. :tummenupp Angånde kapade reglage och orken så är det inga problem. Jag har vurpat sönder mina så de nu e 2-fingers och jag har inga problem med o orka dra i dem.

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter

Var på ramen rekomenderas att sätta dit de extra fotpinnarna? För att få en så bra ställning/position för bakhjulskörning på dessa?

Problemet med att bara bryta av dom vid brottsanvisningen är ju att du inte får en krok eller kula på slutet.. På frambromsen är det lugnt eftersom du bara änvänder ett finger ändå.. Men gör du så med kopplingen kan det bli lite jobbigt att hålla den kvar inne vid rödljus och sånt eftersom du inte kan vila långfingret mot nåt.. Och dom 2 fingers som finns att beställa är 3 fingers, om man inte har falukorvar till fingrar! Och MEGA-kulan längst ut på handtaget kommer klämma ditt ringfinger!:tummenupp

Placering på fotpinnarna får du nog prova dig fram till.. Alla tycker ju olika:)

Bifogat

• DSC00445.JPG
    DSC00445.JPG
    61.7 KB · Visningar: 106
Last edited:

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Den här tråden rapporterades till mig som moderator men jag tycker den är relevant då det säkert finns fler som vill ha tips på hur man får tag på dessa produkter.

/HW

Rubin

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Husaberg fs650e -05
Problemet med att bara bryta av dom vid brottsanvisningen är ju att du inte får en krok eller kula på slutet.. På frambromsen är det lugnt eftersom du bara änvänder ett finger ändå.. Men gör du så med kopplingen kan det bli lite jobbigt att hålla den kvar inne vid rödljus och sånt eftersom du inte kan vila långfingret mot nåt.. Och dom 2 fingers som finns att beställa är 3 fingers, om man inte har falukorvar till fingrar! Och MEGA-kulan längst ut på handtaget kommer klämma ditt ringfinger!:tummenupp

Placering på fotpinnarna får du nog prova dig fram till.. Alla tycker ju olika:)

Vi får se vad jag tycker om kopplingshandtaget jag beställde av Charlie på Keva. Jag har ju rätt tjocka fingrar så kanske funkar :tungana

Någon rekomendation angående om vad för fotpinnar som är bra att använda sig av?

Grinder

Konstant trött! #69
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Gixxer 1000 Fighter
Vi får se vad jag tycker om kopplingshandtaget jag beställde av Charlie på Keva. Jag har ju rätt tjocka fingrar så kanske funkar :tungana

Någon rekomendation angående om vad för fotpinnar som är bra att använda sig av?

Det är ju bara ta nåt sånt här..
Sen får man ju se till att svetsa ett ordentligt trekantsfäste eller nåt som man kan bulta fast dom i.. Det beror ju på vart på hojen du vill att dom ska sitta.

Bifogat

• 4616_752013.jpg
    4616_752013.jpg
    175.8 KB · Visningar: 90
  • diamond-back-hard-drive-bmx-stunt-peg-black.jpg
    diamond-back-hard-drive-bmx-stunt-peg-black.jpg
    8 KB · Visningar: 455
Last edited:

Rubin

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Husaberg fs650e -05
Det är ju bara ta nåt sånt här..
Sen får man ju se till att svetsa ett ordentligt trekantsfäste eller nåt som man kan bulta fast dom i.. Det beror ju på vart på hojen du vill att dom ska sitta.

De på den nedre bilden, från vilken sida kommer de?

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Yamaha R1 -08
Nu ger jag upp! Har sökt i flera dagar efter ett komplett vitt motard plastkitt till min husa 650. Men utan resultat :(
Har googlat på tamefan allt.

Är det någon som vet av en bra hemsida där kompletta kitt och dekaler finns?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nu ger jag upp! Har sökt i flera dagar efter ett komplett vitt motard plastkitt till min husa 650. Men utan resultat :(
Har googlat på tamefan allt.

Är det någon som vet av en bra hemsida där kompletta kitt och dekaler finns?
Kylvingar och bakskärm hittar du nog bara i blått,gult eller svart oavsett hur mycket du googlar.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha