Dell och ramminnen...

Quattro

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
Ingen ännu...
Jag har en Dell dimension 8300 och skall uppdatera den lite, när jag kollar efter nya ramminnen (via Dustinhome) så vill dom att jag skall stoppa i : KINGSTON 1024MB DDR400 Det jag undrar är finns det nåt likvärdigt med detta?
Kingston minnet kostar ca 2050:-st
Jag är inte så jätteinsatt i ramminnen direkt, men jag har förstått att det är nåt speciellt med Dell eller!?

Är det nån som vet vad jag kan stoppa i och få det att funka?

Jag vet inte vad ovanstående minne motsvarar, för när man kollar på andra minnen tex på komplett så står det tex PC3200 eller liknande... Vad skall jag ha?

Snälla hjälp!!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Quattro skrev:
2555267 Jag har en Dell dimension 8300 och skall uppdatera den lite, när jag kollar efter nya ramminnen (via Dustinhome) så vill dom att jag skall stoppa i : KINGSTON 1024MB DDR400 Det jag undrar är finns det nåt likvärdigt med detta?
Jag är inte så jätteinsatt i ramminnen direkt, men jag har förstått att det är nåt speciellt med Dell eller!?

Jag vet inte vad ovanstående minne motsvarar, för när man kollar på andra minnen tex på komplett så står det tex PC3200 eller liknande... Vad skall jag ha?

Snälla hjälp!!
Kolla på ebay istället, runt tusingen med frakt tror jag det blir då

-Freddy-

Guest
Quattro skrev:
2555267Snälla hjälp!!

Dustin är dyrt. Handla TwinMOS från komplett.se eller datorbutiken.se

PC3200 är samma som DDR400 (400=mhz) så kör på det du hittade där, kolla bara så du får DDR och inte DDR2. Det går nog in runt 2Gb i din dator och du bör kunna köra dom i dual channel, har du 512 så köp ett dualpack på 2gb och sälj det gamla på blocket. Har du redan 1gb så köp 1gb till.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Quattro skrev:
2555267 Jag har en Dell dimension 8300 och skall uppdatera den lite, när jag kollar efter nya ramminnen (via Dustinhome) så vill dom att jag skall stoppa i : KINGSTON 1024MB DDR400 Det jag undrar är finns det nåt likvärdigt med detta?

Snälla hjälp!!

Har du en Dell skulle jag rekommendera att du byter moderkort om du vill köpa eget ramminne, annars får du nog handla minnen från Dell och det är inte billigt... :näsblod

Bästa tipset är att köpa en helt ny dator... :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...