Dellorto förgasare Munstycken passar inte?

Gick med
11 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Honda Ns125F med 180cc och effekt system
Jag ska sätta på en 180cc på min Honda Ns125f. Så jag köpte ett par stycken munstycken till dellorto men dom passade inte! Munstyckena ser lika dan ut som det som sitter på, men det ska vara "bredare" gängor. Så är det någon som vet var jag kan köpa munstycken som passar till Ns125F (Helst internet butik)? Någon som vet typ vilken storlek jag ska ha på munstyckena det är en 24mm dellorto förgasare?
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Ns125F racing skrev:
Jag ska sätta på en 180cc på min Honda Ns125f. Så jag köpte ett par stycken munstycken till dellorto men dom passade inte! Munstyckena ser lika dan ut som det som sitter på, men det ska vara "bredare" gängor. Så är det någon som vet var jag kan köpa munstycken som passar till Ns125F (Helst internet butik)? Någon som vet typ vilken storlek jag ska ha på munstyckena det är en 24mm dellorto förgasare?

Finns två storlekar på dellorto munstycken. 5 och 6mm.

www.geiwiz.de
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
Ns125F racing skrev:
Jag ska sätta på en 180cc på min Honda Ns125f. Så jag köpte ett par stycken munstycken till dellorto men dom passade inte! Munstyckena ser lika dan ut som det som sitter på, men det ska vara "bredare" gängor. Så är det någon som vet var jag kan köpa munstycken som passar till Ns125F (Helst internet butik)? Någon som vet typ vilken storlek jag ska ha på munstyckena det är en 24mm dellorto förgasare?

Om du ska ha 180cc kit på borde du ändå satsa på en större förgasare.. min original Dellorto PHBH-VS 28 räckte inte till min 180cc Malossi cylinder.
 
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Honda Ns125F med 180cc och effekt system
LGS skrev:
www.addemoto.se
Fick munstyckena efter 2 dagar. Dem har dellorto 6mm från 108 och uppåt.

Så dom har 6mm munstycken på Addemotor. Men ska någ skaffa större förgasare :). Men då måste man ju byta insugnings gummi var kan man få tag på det?? Ska man bygga eget i skolan :va
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
Jag byggde ett insug i plåt en gång i tiden för att testa en 38mm förgasare, fungerade utmärkt tills den blev varm.. :D :hihi
 
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Honda Ns125F med 180cc och effekt system
Ns125F racing skrev:
Så dom har 6mm munstycken på Addemotor. Men ska någ skaffa större förgasare :). Men då måste man ju byta insugnings gummi var kan man få tag på det?? Ska man bygga eget i skolan :va

Hmm menade att man skulle göra insugnings platan i metal och ta och klämma fast en slang mellan förgasaren och insugningsplattan :)
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
Ns125F racing skrev:
Hmm menade att man skulle göra insugnings platan i metal och ta och klämma fast en slang mellan förgasaren och insugningsplattan :)

Köp ett färdigt förgasar kit från Malossi istället... finns 30 och 34mm med allt man behöver till NS 125.. Ring och prata med mohlins så fixar dom nog fram det på beställning. När jag pratade med dom så kostade inte 30 och 34 kiten för NSR mer än 1500kr.. dvs nästan priset på förgasarna hos addemoto. :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top