Demohoj

MsTake

MsTake
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CB600FA
Fråga till er som är kunnigare än jag i ämnet:
Vad är för-/nackdelarna med att köpa en demohoj?

Personligen tänker jag att fördelen är att den är färdigkittad med allt lull-lull som jag vill ha, men att nackdelen är att det är omöjligt att veta hur den har körts innan. Så, hur mycket kan en hoj ha hunnit förstörts om den har gått under 100 mil om folk har testat gränserna lite?

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Tror inte det ska va ngn större fara, folk som testar vill väl mest känna lite hur den funkar, tror inte många tar en ny hoj och kör skiten ur den hursomhelst, sen på en ny hoj borde det ju finnas ganska lång garantitid.

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
En demohoj har troligen blivit fått varvstopp testad och det har gasats en del med hojen......

Det är nog viktigare att kolla om den varit i backen.... då det förekommer en del olyckor med demohojarna...

Annars så tror jag inte den har fått utstå så mycket mera änn andra hojar, då jag inte varit med om en hoj som dött av vanlig "lek"....

Enda hoj jag sett dött har varit på bana där dom får jobba lite mera

suomipoika

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
Yamaha yzx R1 -08
Tjena ja har köpt en demohoj fungerar hur bra som helst har inte haft några problem också finns det ju garanti.

Så kan du ju få den mycket billigare o med mera utrustning än att köpa en som är helt o använd. jag är hur nöjd som helst fick min mycket billigare med mera utrustning

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Jag kan bara säga hur jag kör demohojar, och jag kör dem för att känna hur de går när jag kör som jag brukar. Så gör väl de flesta antar jag, känner på grejerna liskom. Således bör inte en demohoj ha gått hårdare än vilken annan begagnad hoj som helst. Det är nog bara att köpa ;)

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
jag hade erbjudande att köpa en fullkittad demohoj med allsköns godis men köpte en ny istället...du kan vara lugn för att en demohoj har fått bekänna färg, och rastats rätt bra...framförallt en RR-cykel eller liknande.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Demo eller beggad spelar ingen roll.

Det råder hur mycket olika råd och teorier om hur en hoj ska köras in också, vissa tror på hård körning och andra lugn. Har sett massa hojar som blivit körda på båda vis vid inkörning och dom har snurrat kanon efter.

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Ktm 400 exc
Är väl samma garantier på en demohoj som en ny om du köper den direkt från firman.

Inte riktigt säker dock....

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Demohojar är ju knappast hårt körda..

Folk kör ju försiktigt vid provkörningar. Det finns väl ingen människa som kör en demohoj hårdar än sin egen knarr, som man är van vid

Klart man drar i rullen på provrepan, men när man köpt hojen och vant sig vid den tenderar den till att stanna i max-läge :rolleyes:

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Min sötnos var en demo-brud. 65 mil på mätaren.
Nu, efter första säsongen står det ca 1200 mil på mätaren och hon går felfritt. Har hunnit byta däck, det är allt.
(jag var tvungen att tanka ett antal gånger också förresten)

När det gäller garanti, samma garanti som på en ny hoj. Fick 5 år på min.

Hurry up and buy! :p

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Svårt att säga, när det gäller bilar i alla fall så gasas det nog friskt o jag kan tänka mig att dem flesta sporthojar har fått bekänna färg. Men dem är ju oxå byggda för det så det ska ju inte spela ngn roll tycker man. Får man samma garanti är det nog bara att köpa om den ser och verkar som ny!!

danpal

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Hoj
R1
Är ingen fara med att handla en Demohoj....

Idagsläget är hojarna så pass bra att oavsett hur du gasar så ska det inte vara någon större fara plus att oftast får du full garanti på dessa hojar från du tar ut den...

Nu är jag partisk eftersom jag säljer hojar MEN jag hade inte tvekat på att ta en demohoj.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag tror skillnaden mellan demohoj och privathoj eller från företag inte har någon direkt skillnad. Det finns inget motorcykel som inte blivit pinad av sin förra ägare.
En demohoj däremot har knappat sett så mycket bakhjulsåkning eller burnouts.
Demohoj eller inte så vill försäljaren alltid att hojen skall vara varm före man beger sig ut för att provköra.
Som tidigare nämnts så kolla efter att man inte vurpat med den!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept