Demonstrationer

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
Idag vakna man upp runt 13 tiden o tänkte satan va skönt solen skiner o allt det där,,,
Snäll som man är så följer man med en kompis som ska fixa en del ärenden .
Allt frid o fröjd tills vi hamnar på stan !! man börjar ana oråd

där står en hamas galen krigshetsare med följe o skriker ut diverse saker ur en megafon,, hela torget är fullt av pakistan flaggor o banderoller .
gubben i mitten bryter på ngt språk men vi lyckas iaf tolka
att den stora massan vrålar ut ur gaza

va fan tänker vi stå här o gapa o skrämma den lokala befolkningen (barnfamiljer o pensionärer såg livrädda ut)

vi kom iaf fram till att denna aktion inte kommer o leda till ngt annat än halsont..
kommer en konflikt som pågått i mer än 50 år kunna stoppas av några som låter som en samling fotbollshuliganer

tja inte vet jag men hamas är väl inte direkt oskyldiga heller sen att usa pumpar in diverse medel till israel gör ju inte saken lättare för ngn part
finns det inget bättre sätt o visa sitt missnöje än o stå i kalla norden o demonstrera?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Trångsynta människor som verkar tycka att det är kul att ha en konflikt. Varför inte bara svälja sin stolthet och be om förlåt, istället för att kriga tillbaka? Gäller båda sidorna.
Jag ogillar människor överlag så jag röstar för att vi testar en atombomb över krigshärden så är det slut på allt jävla media-uppbåd, kan de fokusera på något viktigare som tex hockeyserien?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ja, vad är dygnetrunt-bombardemang och pansarvagnar utanför fönstret i jämförelse med en dåre med megafon på torget när man är ute och handlar sitt aftonblad och mellanmjölk?!

Dominator-Rocks

Guest
Med en megafon iofs men vafaan tror dom att det skall höras enda till Gaza, ha ha jävla stollar :rofl :lol

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Det är helt sjukt vilka puckon det finns

Häromdan traskade några hundra omkring med plakat, t ex "israel, ett samhälle uppbyggt på fiskrens", skrek och härjade. Vad tror dom det ska göra???

I oslo har blattarna börjat slå sönder rutor och kasta sten på polisen

WHAT THE FUCK! Vilka jävla überpuckon det finns

Dominator-Rocks

Guest
Dom kan gärna få åka hem till sina länder och visa sitt missnöje där, kriga för sin sak, heder, eller vad det nu är, best faaan dom vill!

Man blir faan förbannad :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Att demonstrera fredligt är ngt vi i Sverige borde bli bättre på tycker jag. Det håller demokratin vid liv och är ett sunt sätt att protestera tycker jag. Tänk bara att exempelvis trumma ihop en motorcykeldemonstration mot ngt av de skitproblem vi ofta upprörs över här.

Man får väl hoppas att bloggandet, som ju verkar mycket populärt bland dagens självfixerade ungdomar, i viss mån kan kompensera för den utbredda bristen på politiskt engagemang som även jag uppvisar.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Om det handlar om Hamas och Gaza så var det nog palestinska flaggor det viftades med. Inte pakistanska. :tungan

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Jasåeruvettu inte fan vet jag
De är väl inge fel på älg ?

Då kanske vi kan demonstrera för deras sak istället :)
Bara det blir bra uppslutning.

Eller kanske vi skulle göra en pro-islam-demonstration. Tänk vad förvånade folk skulle ha blivit.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Att nån ens orkar bry sig om den där konflikten. Ett ändlöst krig om en värdelös bit land in a galaxy far far away.

Martin_08

Vad fan är Zatzy?
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Att demonstrera fredligt är ngt vi i Sverige borde bli bättre på tycker jag. Det håller demokratin vid liv och är ett sunt sätt att protestera tycker jag.

Ingen normal människa säger väl emot det där, Jörgen.
Problemet är väl att sektvänstern inte brukar demonstrera fredligt.

http://www.motkraft.net/nyheter/3394 till exempel - ingen kommer att vara mer förvånad än jag själv om det inte blir en jävla massa stök av detta...

För övrigt kan jag rekommendera boken "Extremister" av... författaren som skrev den. Den belyser bland annat just antisemitismen, som ju faktiskt är lika utbredd inom vänstern som inom de högerextrema samt de extrema islamistiska rörelserna.

Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre