demontering av kopplingskorg, husqvarna

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
Hej,
jag undrar om nån kan tippsa mej om hur jag ska göra för att demontera kopplingskorgen på min 570te 01`? åt vilket håll är muttern gängad, höger el vänster? hur har ni gjort för att hålla emot så att korgen inte ska snurra?
:)

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
På min var den vänstergängad, dvs vanlig gängning. ( 610 -00 ) Det är samma motor.

Använd muttermaskin, förstör inte korgen genom att försöka spjärna emot med massa jox. Det blir bara dyrt.

speedbas

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
Husqvarna 570te 01`
På min var den vänstergängad, dvs vanlig gängning. ( 610 -00 ) Det är samma motor.

Använd muttermaskin, förstör inte korgen genom att försöka spjärna emot med massa jox. Det blir bara dyrt.

okej!
det funkade med mutter maskin! men jag får inte ur den "yttre" delen av korgen, det verkar som att kuggen på undersidan tar i blocket på vägen ur, går det att ta ur den delen också?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
okej!
det funkade med mutter maskin! men jag får inte ur den "yttre" delen av korgen, det verkar som att kuggen på undersidan tar i blocket på vägen ur, går det att ta ur den delen också?

Jag antar att du bara har tagit av den yttre lilla runda kåpan?
Du måste av med hela den stora transkåpan som kicken och växelpetaraxlarna går in i. Sedan kan du få loss kopplingskorgen.

PåVeN

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Husqvarna TC250 -08, Husqvarna TE510 -05
När du ska tillbaka med transkåpan, så kolla att du får in "piggen" i kåpan imellan fjäder på växelmekanismen. Annars kommer fjädern gå sönder. Du ser vad jag menar om du kollar på kåpan.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...