Den är strypt !

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Ja, man ska inte vara dum och köra ihjäl sig direkt. Kan gott vänta ett år eller två...

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Får du verkligen en lägre försäkringskostnad för att du har strypt din hoj Wandaa??
När jag skulle försäkra in r6:a strypt så körde dem på originaleffekten ändå (88kw=skyhög försäkring)

Särbehandling.. måste vara för att jag är man... Förlåt, Pojk....

(pojkar växer inte upp, de skaffar sig bara större leksaker) :banana

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vapor skrev:
Ja, man ska inte vara dum och köra ihjäl sig direkt. Kan gott vänta ett år eller två...

Jo det låter ju utan tvivel, i rätt hög grad passande, men jag befinner mig i det läget att man som nuvarande 20-åring, haft lyckan att åka sporthoj en hel vinter i och med att en CBR 400 och en gammal suzuki fanns att hyra i thailand där jag tillbringade några månader. Jag kan inte för mitt liv nöja mig med 36 kapplöpningshästar när det finns mer än hundra att tillgå. Härjämte föreligger amortering vilket i sin ofrånkomliga tur medför begäret efter behållning för de penningar man erlägger vart och vartannat månvarv.
I övrigt sympatiserar jag helt med er som föreslår att ta det lugnt och lära sig åka ordentligt innan man åker ostrypt. Då slipper man ju även problemet med det faktum att det faktiskt är straffbart också! Men med hyfsad självkännedom och något moget omdöme tror jag säkert att man är i stånd att avgöra detta på egen hand.

Håll ut! :4skrika

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Hej Kurre3. Du är inte sugen på en r1:a? har stora planer på att byta min mot en r6:a som din... lite OT men vafan.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Vapor skrev:
Hej Kurre3. Du är inte sugen på en r1:a? har stora planer på att byta min mot en r6:a som din... lite OT men vafan.

Anar jag sarkasm eller var det allvar nu?
Klart vi kan byta, rakt av bäre! :)
Naj men, jaha. Varför tänker du så?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Allvarligt så vill jag ha en r6:a igen. Är ute efter en röd/svart 03/04:a som din.
Den är lite smidigare och så... ja, den känns bra helt enkelt.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Wandaa skrev:
tjipptjillevipp alla supermysiga hojjåkare!

Försäkring...

Min lilla hoj e strypt, försäkrad som sådan..

Men om jag rycker brickorna, ändrar försäkringen..vad får jag o inte...

Kommer polisgubben kan jag ju bara va mig själv.. :D (blondin)

men ifall jag kraschar o andra blir inblandade vad händer då? återbetalningsskyldig antar jag väl men..aa..

Om ni vet mer om det här kan ni väl goa människor där ute på vägarna hjälpa mig!

Jag har ett sådant fiskminne,så jag har ju glömt :)

:krama te er alla !

Även om den står som ex 72 kw(gamla regler pga 100 hk gränsen som var förr) så har de flesta försäkringsbolag "fulleffektsförsäkrat" ex min hoj som har 72 i regbeviset med 99 kw i försäkringen. Vet ej dock hur det blir om det är en s.k 25 kw historia :va

Om polisen kommer, vad skall de göra? De kan inte säga om din hoj är strypt el inte, de lär ju inte plocka ner den på plats för att undersöka...men man skall nog inte var inblandad i en trafikolycka, med så stora skador att de kan se vid ev uppbyggnad eller skrotning av hojen, att den inte överenstämmer med papprena..

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Lite lustigt att tråden inte spårat ur i en skenförsäkrar tråd, eller "hoppas du vurpar och inte får en spänn -tråd.... kan det ha något att göra med att personen har :tuttar ???? :rolleyes:

Sporthoj i ett nötskal... :hihi

GLAD PÅSK!

Najde

I smoke (two stroke)
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha RD350
Om man kör ostrypt(+25kw) utan att ha kort för det så är det olovlig körning = Kortet ryker fetfett om du torskar. Risken kanske är minimal att man torskar men jag tror dock att jag kommer köra strypt även denna sesong (nr2 och sista 25kw-sesongen). Fast helt säker är jag ju inte :tungan

Edit: värsta syftningsfelet.

kurre3

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Najde skrev:
Om man kör ostrypt(+25kw) utan att ha kort för det så är det olovlig körning = Kortet ryker fetfett om du torskar. Risken kanske är minimal att man torskar men jag tror dock att jag kommer köra strypt även denna sesong (nr2 och sista 25kw-sesongen). Fast helt säker är jag ju inte :tungan

Edit: värsta syftningsfelet.

Jag mailade polis från thaiand när jag började dividera om hruvida det var möjligt för mig att åka i sommar eller ej. Fick det svar att, det klassades som olovlig körning och förmodligen endast böter. Anser tingsrätt att det är grov, ligger kortet illa till...

Vapor --> Ok. Men tror det räcker med R6 för mig åtminstone första året jag åker hoj i sverige. Har kostat på mig strypning och helvete också... Tack för visat intresse!!

Wandaa

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
drz 400 -05
Hellu pojkar..

Jo jag e ju som sagt tjej..korkad blondin..whatever..:wiggle

Med tanke på att jag inte kan säga att jag kommer hålla mig PÅ vägarna så behåller jag mina söta brickor..

Så jag får väl tacka för era goa tips..! :Bugar

Puss på er alla :)

Wandaa

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
drz 400 -05
Vapor skrev:
Får du verkligen en lägre försäkringskostnad för att du har strypt din hoj Wandaa??
När jag skulle försäkra in r6:a strypt så körde dem på originaleffekten ändå (88kw=skyhög försäkring)

Särbehandling.. måste vara för att jag är man... Förlåt, Pojk....

(pojkar växer inte upp, de skaffar sig bara större leksaker) :banana

vet inte om d e därför eller för att jag e flicka! :)

(helförsäkring halvår- 6400...)

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Wandaa skrev:
vet inte om d e därför eller för att jag e flicka! :)

(helförsäkring halvår- 6400...)

Skrämmande...
Jag tycker att det skulle vara lagom med 3000 hel/halvår.
:fatta! VAKNA!!!! :fatta!

det lär aldrig hända tyvärr :4skrika

OT: kunde inte hålla mig från hojen idag (får tungt kort den 13:e maj) så jag tvättade, vaxade, polerade, gnuggade, skruvade på redan spända skruvar, tog kort, polerade, gnuggade lite till, beundrade, klappade om, kramade, vaxade... ja, ni förstår kanske.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha