den bara dog.nån som kan hjälpa mig?

rubben90

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
axelsberg
Hoj
1999,kawasaki,kx 125cc
tja!jag har en kawasaki 125cc 99a.jag var ute och körde på gatan låg å putrade i 30 på feman i fem tio minuter men sen när jag skulle växla ner å gasa på litte så började den blödra som att den får för mycket soppa eller inget alls sen dog den bara.jag har skruvat ner förgasaren och gjort rent munstycken och allt men startar ändå inte.men om jag vrider på gasen till max och blåser in luft i slangarna som hänger från förgasaren och släpper på gasen och slutar blåsa och sen kickar så startar den men dör licka snabbt har bytt stifft och kollat så den får gnista och kollat så den får sopa och allt ser bra ut.men startar inte om jag inte blåser...vad e de då för fel?den får soppa för stiftet e blött.eller blött och blött de e fuktigt den får soppa...nån som vet vad de e för fel?snälla hjälp mig...
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Kommer det bensin ur slangen om du rycker bort den från förgasaren? Tätt bensinkaran eller avluftning till tanken?Öppna tanklocket.
 

Stalk

MEH
Gick med
15 Jan 2008
Ort
Västra Frölunda
Hoj
Snart Ktm 125
Den kan faktist ha skurit, nypit det kan också vara tjuv luft eller att det läcker in vatten i cylindern.

loppa på stiftet?
Soppatorsk? :D

Om inte detta så vetja inte vad det kan vara.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Har haft en exakt likadan händelse. Jag skulle gissa på membranet eller en packning som inte håller tätt. Kolla så membranet stänger helt och inte är slitet eller jätte mjuka. Om den har lågt komp så kan det även vara kolvringarna som gått i pansion.
 

turbobiker44

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Skåne
Hoj
2-taktere
Har haft en exakt likadan händelse. Jag skulle gissa på membranet eller en packning som inte håller tätt. Kolla så membranet stänger helt och inte är slitet eller jätte mjuka. Om den har lågt komp så kan det även vara kolvringarna som gått i pansion.

Om det skall vara membranet så skall det i stort sett vara helt trasigt om inte mc skall gå.
Om de står lite öppna, nån mm eller nåt, så är det ingen fara,,de stängs ju automatiskt när kolven vänder och trycket går "baklänges", så det skall gå att starta ända.
Jag tycker det låter som om den flödar över i förgasaren, så testa ta isär igen, och kolla flöttörventilen lite extra noga,,äben flöttröhöjden kan du ju kolla då,,när du ändå är därinne..En liten tanke förresten : Är inte en KX en motocrossmaskin?
Den får man väl inte köra med på vägen, eller?:D
Hälsn. Frostie.
 

rubben90

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2008
Ort
axelsberg
Hoj
1999,kawasaki,kx 125cc
Om det skall vara membranet så skall det i stort sett vara helt trasigt om inte mc skall gå.
Om de står lite öppna, nån mm eller nåt, så är det ingen fara,,de stängs ju automatiskt när kolven vänder och trycket går "baklänges", så det skall gå att starta ända.
Jag tycker det låter som om den flödar över i förgasaren, så testa ta isär igen, och kolla flöttörventilen lite extra noga,,äben flöttröhöjden kan du ju kolla då,,när du ändå är därinne..En liten tanke förresten : Är inte en KX en motocrossmaskin?
Den får man väl inte köra med på vägen, eller?:D
Hälsn. Frostie.

jag har kollar allt...den flödar inte över å den får soppa å den suger oxå de finns komp och gnista...men jag kollade igen och hittade kyllar vaten i cylindern.de e klart de fins där eftersom kolvan måste kyllas men de e ganska mycket vaten som kommer ut från cylindern när man kickar...vad sla jag göra?kan de vara så att den får tjuvluft nånstans?jag har kollat överallt å hittar inte nån stans där den kan få tjuvluft...vad tror du de e för fel?å vad kan de kosta att dra in den på en verksta å be dom gör de?
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
jag har kollar allt...den flödar inte över å den får soppa å den suger oxå de finns komp och gnista...men jag kollade igen och hittade kyllar vaten i cylindern.de e klart de fins där eftersom kolvan måste kyllas men de e ganska mycket vaten som kommer ut från cylindern när man kickar...vad sla jag göra?kan de vara så att den får tjuvluft nånstans?jag har kollat överallt å hittar inte nån stans där den kan få tjuvluft...vad tror du de e för fel?å vad kan de kosta att dra in den på en verksta å be dom gör de?

Toppackningen har gått
 
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Top