Den bara dog!!!

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Cbr 929 -00
Var ute och tog en skön lördagstur med min hoj. En Honda CBR 929 RR -00. Och den bara tvärdog. Nu när jag vrider om startnyckeln så går inte bensinpumpen. Har inte hunnit kolla på den ännu, men är det någon som varit ute för samma problem och har en aning om vad man ska börja leta? Har precis fått tillbaka hojen från 2.400 mils service.

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
Duttis skrev:
Var ute och tog en skön lördagstur med min hoj. En Honda CBR 929 RR -00. Och den bara tvärdog. Nu när jag vrider om startnyckeln så går inte bensinpumpen. Har inte hunnit kolla på den ännu, men är det någon som varit ute för samma problem och har en aning om vad man ska börja leta? Har precis fått tillbaka hojen från 2.400 mils service.

Inte någon utav "nödbrytarna"? På styret eller för stödet? Om den varit på service kanske de låsat någon elkontakt och satt tillbaks den dåligt? Annars är väl säkringarna snabba att kolla. Hoppas det var till någon hjälp.
/Oskar

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Låter som säkringarna eller batterikontakterna som lossnat. Hände på min förra hoj, den tvärdog under körning (säkringshållaren hade hoppat loss på min gamla GSX400E).
Enklaste förklaringen är oftast den mest troliga :)

Peace!

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Cbr 929 -00
När jag startade den efter att den stått i natt i garaget så dog den ett par gånger medans den gick på choken. Aldrig gjort det tidigare. Sen körde jag i nån mil, och sen hackade den till och sen tvärdog. Därför har jag svårt att tro att det är säkringen. Men jag ska kolla det givetvis. Hinner nog inte idag lördag så det blir imorgon istället.
Samtidigt vill jag skicka ett stort tack till alla är på SH. Ni är till stor hjälp till oss som inte är proffs på motorer och dylikt! :tummenupp

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Samma hände med min 929a som jag hade. Den tvärdog efter att jag åkt ca 20 mil en vårpremiärdag. Problemet var att batteriet havererat. De är känsliga för hur de laddas de där gelérackarna till batterier. Inte så billiga heller... men jag tror att ett nytt gör susen. Lycka till!

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Kolla på de ställena som du/de har varit och pillat på. Kabelskon till minuspolen på batteriet gick av på min. Efter att ha plockat i och ur batteriet ett flertal gånger så har det helt enkelt blivit en materialutslitning.

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Cbr 929 -00
Valentinic skrev:
Kolla på de ställena som du/de har varit och pillat på. Kabelskon till minuspolen på batteriet gick av på min. Efter att ha plockat i och ur batteriet ett flertal gånger så har det helt enkelt blivit en materialutslitning.

Men alla lampor och sånt lyser ju!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Duttis skrev:
Men alla lampor och sånt lyser ju!

Men om den precis varit på service kan du ju hävda att det måste bero på nått de gjort o på det viset få problemet fixat gratis...

Duttis

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
Cbr 929 -00
Valentinic skrev:
Självklart menade jag ju att det kan vara vilken kabelsko eller annat elfel som hellst. Poänger var att ta en titt där de har varit och meckat! :)

Okej. Jag ska ta och kolla det imorron annars får jag ringa till han som har servat den på måndag!!!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln