Den dog...

Amirooo

Medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX6R
Köpte en Ninja för 1 vecka sen och har fungerat helt perfekt tills idag. Körde på Danderydsvägen och kom fram till en röd ljus växlar ner går in i neutralt läge och helt plötsligt stängs hojen av =S. Rullar till sidan av kanten och försöker starta igång den men det går inte. Gissar på att det kanske va slut på bensin men skakar om hojen och hör hur det skväter där inne...Väntar 5 min...testar igen och hojen hoppar igång.

Hem till en kompis och ställer tar en läsk efter ca 45 min hopppar jag på hojen igen och den hoppar igång utan problem. Men efter ca 700-900 meter händer samma sak igen vid rödljus. Gick in till maken och tankade upp den blev 10 liter så det kan ju inte ha varit soppa torsk.

Är det ngn som vet vad mitt problem kan vara? Ngt som jag såg också var att oljetempen hade gått upp..stod mellan Låg och Halv. Brukar för det mesta ligga ganska nära lågt.

Tacksam för svar

// Amir

Hojen i fråga är en Ninja -97 ZX6R
Köpte en Ninja för 1 vecka sen och har fungerat helt perfekt tills idag. Körde på Danderydsvägen och kom fram till en röd ljus växlar ner går in i neutralt läge och helt plötsligt stängs hojen av =S. Rullar till sidan av kanten och försöker starta igång den men det går inte. Gissar på att det kanske va slut på bensin men skakar om hojen och hör hur det skväter där inne...Väntar 5 min...testar igen och hojen hoppar igång.

Hem till en kompis och ställer tar en läsk efter ca 45 min hopppar jag på hojen igen och den hoppar igång utan problem. Men efter ca 700-900 meter händer samma sak igen vid rödljus. Gick in till maken och tankade upp den blev 10 liter så det kan ju inte ha varit soppa torsk.

Är det ngn som vet vad mitt problem kan vara? Ngt som jag såg också var att oljetempen hade gått upp..stod mellan Låg och Halv. Brukar för det mesta ligga ganska nära lågt.

Tacksam för svar

// Amir

Hojen i fråga är en Ninja -97 ZX6RKöpte en Ninja för 1 vecka sen och har fungerat helt perfekt tills idag. Körde på Danderydsvägen och kom fram till en röd ljus växlar ner går in i neutralt läge och helt plötsligt stängs hojen av =S. Rullar till sidan av kanten och försöker starta igång den men det går inte. Gissar på att det kanske va slut på bensin men skakar om hojen och hör hur det skväter där inne...Väntar 5 min...testar igen och hojen hoppar igång.

Tacksam för svar

// Amir

Gå till normal redigering

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
Amirooo skrev:
2322686 Köpte en Ninja för 1 vecka sen och har fungerat helt perfekt tills idag. Körde på Danderydsvägen och kom fram till en röd ljus växlar ner går in i neutralt läge och helt plötsligt stängs hojen av =S. Rullar till sidan av kanten och försöker starta igång den men det går inte. Gissar på att det kanske va slut på bensin men skakar om hojen och hör hur det skväter där inne...Väntar 5 min...testar igen och hojen hoppar igång.

Gå till normal redigering

Kanske skit i bränslesytemet? Som ligger och skvalpar, och emellanåt täpper till så ingen soppa kommer fram?... Kan ju förklaras så om det går att starta hojen efter att ha skakat om den lite.... Bränslefiltret/ nere i tanken...?

Att tempen går upp till mellan låg/halv är ju ingen fara... Min ligger alltid lågt, tills jag kört i stan och sedan stått bara kort stund med motorn igång...

Amirooo

Medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Kawasaki Ninja ZX6R
Kunde inte hålla mig tills imorgon va i garaget och tog bort sitsen för att kolla batteriet..kopplade på en batterimätare och såg att den hade ca 2 Ampere..läste i manulboken att den ska ligga runt 10-12 Ampere

det borde vara felet ellr hur?

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
Batteriet kan vara slut. Liknande symptom fanns på min fars hoj med kasst batteri serru. Lycka till. :tummenupp

Edit: Bra att man läser sista inlägget innan man svarar. :3freak Svar: Ja, det borde vara det.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Amirooo skrev:
2323006 Kunde inte hålla mig tills imorgon va i garaget och tog bort sitsen för att kolla batteriet..kopplade på en batterimätare och såg att den hade ca 2 Ampere..läste i manulboken att den ska ligga runt 10-12 Ampere

det borde vara felet ellr hur?
Menar du Volt så är batteriet fet-slut.. Går _nog_ inte att få liv i, köp ett nytt!
Men menar du Ampere som du skrev så har du kanske mätt fel. Du kan inte bara mäta rätt över batteriet (direkt mellan + och -), då kortsluter man nämligen batteriet. Ström (ampere) mäter man i serie med elkretsar. Och sen är frågan NÄR det ska ligga 10-12 A belastning, batteriet levererar bara så mycket ström som elektroniken kräver.

USA

A Swede in the states!
Gick med
22 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 - Raven & Harley Road King Classic
Kolla switchen som sitter pa stodet, den ar till for att doda motorn om du glommer stodet nere tror jag och on den hakar upp sig sa startar inte hojen.

USA

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...