Den första Touring-turen (The story)

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
SP1
Mmmm... Nu vart man ju lite sugen! Synd bara att min lilla älskling är så törstig! Men man behöver ju uppenbarligen inte köra till medelhavet :rolleyes:
Fina bilder föressten :tummenupp

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jättekul att läsa! :tummenupp Ännu mer kul att ni faktiskt kom iväg en sväng, om än kort. Fasen, med en gång kändes det inte så länge sedan man själv var 16-17 och åkte på 125-touring med tältet surrat under framlampan. Visserligen utan skjuts, men 125:eek:rna var knappt hälften så starka då... :)

Precis som någon skrev; man behöver inte ha 1000 cc för att skjutsa eller åka på semester (även om det underlättar :tungan ), man behöver inte åka till Nice och ta en fika över helgen, det går att ha väldigt kul även i det lilla formatet. Way to go! :bow

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
MODIGT!...........Att ni vågar er ut i naturen, när det är sverige vi pratar om...regn regn och åter regn!

Det var bra läsning, kul att ni hade det så pass bra! med tanke på omständigheterna (om man kallar brist på olja omständighet ;)) :yoparty

rike

Alla bikers är mina kompisar!
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
Triumph Explorer, ET 340 -83,
Härlig resa! Och tufft att toura på en 125:a. Keep up the good work och försök hinna med en sväng till Norge i sommar. Passerar ni Arjeplog finns alltid kaffe och sovplats om det skulle behövas

Hade/Rike

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
rike skrev:
Härlig resa! Och tufft att toura på en 125:a. Keep up the good work och försök hinna med en sväng till Norge i sommar. Passerar ni Arjeplog finns alltid kaffe och sovplats om det skulle behövas

Hade/Rike

Norge är mycke intressant. Flickan är från Jokkmokk så det är ju åt det hållet.
Vi får se.. Låter fint me kaffe! :tummenupp

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hmm... inte för att jävlas - men är det en egen teori eller? Visst kan de springa upp men lika ofta springer de in i skogen eller längs med diket. Kommer från Luleå ursprungligen och har många skymningsturer med bil hem från fiske o.dyl.

Trevlig läsning förresten du som skrev storyn. Imorrn åker jag själv med polare ner mot Trelleborg. Färja till Rostock och sen kör vi samma grej som du - inget planerat mer än att vi ska snurra runt i Alperna.

Drive safe!

Warburton skrev:
Renar har för vana att fly uppåt (upp på fjället) när de blir skrämda. Därför flyr de ofta UPP på vägen från diket när man kommer och springer således ut framför en.
Jag var nära att smälla med ett antal sådana renar innan jag fattade hur de funkade på min 500-mila-tur med min Moto Guzzi. Stockholm-Kiruna-Lofoten-Oslo-Stockholm.

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
#2 skrev:
Norge är mycke intressant. Flickan är från Jokkmokk så det är ju åt det hållet.
Vi får se.. Låter fint me kaffe! :tummenupp
Råkar ni passera Halmstad så kan ni komma förbi mej på lite kaffe,jag tror det finns lite gammal tvåtaktsolja i garaget :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM