den fattiges depå stöd.

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Jag tänkte jag skulle köpa ett depå stöd eftersom det var dags att byta bakdäcket, men farsan tyckte annat. Han sa att det var för dyrt och att han skulle fixa det tills när jag kom hem i helgen.

När jag kommer hem till morsans och farsans garage helgen efter så ser jag hojjen upp pallad på denna... attrapp.

http://img502.imageshack.us/img502/8679/dscn0266eq7.jpg
http://img480.imageshack.us/img480/5316/dscn0265cv0.jpg

Man kan inte öppna hela garage porten heller eftersom han har spikat fast den där plankan i taket där porten rullar. Jag har fan ingen aning om hur han har lyckats få upp den där själv heller.

Han är påhittig min far iaf :rolleyes:

Last edited:

Mekkras

Halvskåning
Gick med
4 Sep 2006
Hoj
Såld....
Ohls skrev:
2500460 Jag tänkte jag skulle köpa ett depå stöd eftersom det var dags att byta bakdäcket, men farsan tyckte annat. Han sa att det var för dyrt och att han skulle fixa det tills när jag kom hem i helgen.

När jag kommer hem till morsans och farsans garage helgen efter så ser jag hojjen upp pallad på denna... attrapp.

http://img169.imageshack.us/img169/2417/dscn0266ok2.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/2919/dscn0265eg7.jpg

Man kan inte öppna hela garage porten heller eftersom han har spikat fast den där plankan i taket där porten rullar. Jag har fan ingen aning om hur han har lyckats för upp den där själv heller.

En praktisk Farsa!! :tummenupp
Humor!

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Fan va dyrt. Vet du vad en 2tum4 kostar idag va? va,va,va??:)

Fast det e ju gott om plats för å få bort däcket iaf.. Det skall sägas.

Last edited:

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Ohls skrev:
2500460 Jag tänkte jag skulle köpa ett depå stöd eftersom det var dags att byta bakdäcket, men farsan tyckte annat...

He, he

Önska dig ett depåstöd för bak i julklapp... det är skönt när man mekar. spraya oljespray på kedjan, mm...

För att lyfta fram brukar jag ta ett spännband o göra en sling runt styrkronan upp till en fet fransk träskruv i balk i taket på garaget. Sen är det bara att hissa på till hjulet är i luften - palla under gaffelbenen med läskback + planka:tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Påhittigt.
Kan svetsa ihop et åt dig för en billig penning om du vill ha något lite enklare sätt o lyfta på:)

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Lindén skrev:
Påhittigt.
Kan svetsa ihop et åt dig för en billig penning om du vill ha något lite enklare sätt o lyfta på

Tack men jag har redan fixat en polare som ska svetsa ihop det åt mig =).

Rotorp skrev:
Fan va dyrt. Vet du vad en 2tum4 kostar idag va? va,va,va??

Fast det e ju gott om plats för å få bort däcket iaf.. Det skall sägas.

Haha farsan fick det tydligen gratis ifrån nån polare han har på landet.

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
KTM 525 Motard
Fan va gott!! :rofl

Har upplevt ungefär samma sak, har tyvärr inga bildbevis!!

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Jag brukar lyfta upp hojen med en gammal gaffeltruck som står hemma i farsans verkstad. Funkar klockrent och man kan få upp den i lämplig arbetshöjd utan problem.

Dominator-Rocks

Guest
Stefan skrev:
2500551 Jag brukar lyfta upp hojen med en gammal gaffeltruck som står hemma i farsans verkstad. Funkar klockrent och man kan få upp den i lämplig arbetshöjd utan problem.

Det måste vara det absolut billigaste alternativet, köp en gaffeltruck! :tummenupp :rofl

Eller varför inte köp en

Last edited:

Stefan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blå Kronan med dubbla pakethållare
Dominator-Rocks skrev:
2500554 Det måste vara det absolut billigaste alternativet, köp en gaffeltruck! :tummenupp :rofl

Eller varför inte köp en
nja, kanske inte det billigaste för farsan, eftersom det är hans truck, men för mig som får låna den helt grattis

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Ohls skrev:
2500460 Jag tänkte jag skulle köpa ett depå stöd eftersom det var dags att byta bakdäcket, men farsan tyckte annat. Han sa att det var för dyrt och att han skulle fixa det tills när jag kom hem i helgen.

http://img169.imageshack.us/img169/2417/dscn0266ok2.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/2919/dscn0265eg7.jpg

Man kan inte öppna hela garage porten heller eftersom han har spikat fast den där plankan i taket där porten rullar. Jag har fan ingen aning om hur han har lyckats få upp den där själv heller.

Haha klart skön farsa...som min ungefär:D !!!

Ohls

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 -99
Ja det är inte så dyrt med depå stöd. Det var inte jag som sa att det var för dyrt. Det var far min, han tyckte helt enkelt att hans lösning var mycket bättre =)

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Ohls skrev:
2500774 Ja det är inte så dyrt med depå stöd. Det var inte jag som sa att det var för dyrt. Det var far min, han tyckte helt enkelt att hans lösning var mycket bättre =)
Hmm. High bandwidth usage.
Lägger du upp bilderna igen?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha