Den fetaste motarden?

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
2x Kawasaki Z1000 -77 samt XR650R
Tycker iofs det är lite av charmen med supermoto, att det inte är en sport som handlar om vem som har mest pengar utan vem som kör bäst :)

Faktiskt! :tummenupp Men det är ändå intressant att diskutera teknik :krama

Jobbade tidigare för Öhlins

Roland Solva
Zona artigianale Handwerkerzone 29
39052 Caldaro-Kaltern
Italy
Tel+39 0471 962160
fax +39 0471 962544

Känner till det, men var inte på säker på om det gick att köpa skiten. Har dom nån hemsida?:tuttar

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Den där hojen är fan sjuk. Effektsiffror och vikt? Förresten, går det ens att få tag på Sölva-gafflar? :confused:

"But you know what? I tell you what I believe!" Rovdjuret :tummenupp

Ja jag trodde väl det! Jävla Honda, skall alltid vara bäst och erbjuda färdig motard. Skall köpa en KXF bara för att.

OT: Jo det hoppas jag i alla fall, måste bli lite folk på jobbet så att man kan plocka lite dricks! Kom och käka på Bakfickan i Visby, fråga efter Elias så skall jag komma och säga hej!

Bakfickan .. ah det ska jag lägga på minnet. Visby är ju en bra bit ifrån där vi bor men lär va där några svängar ifall. kanske tittar förbi :tummenupp
peace out

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Den där hojen är fan sjuk. Effektsiffror och vikt? Förresten, går det ens att få tag på Sölva-gafflar? :confused:

"But you know what? I tell you what I believe!" Rovdjuret :tummenupp

Ja jag trodde väl det! Jävla Honda, skall alltid vara bäst och erbjuda färdig motard. Skall köpa en KXF bara för att.

OT: Jo det hoppas jag i alla fall, måste bli lite folk på jobbet så att man kan plocka lite dricks! Kom och käka på Bakfickan i Visby, fråga efter Elias så skall jag komma och säga hej!

Fast nu är väl inte Honda det första man tänker på när det gäller färdig motard från butik. HM är knappast något som kan kallas för färdig racemotard iaf då de flesta komponenter behöver bytas för att den ska bli konkurenskraftig + att den inte har tagits in till Sverige på länge. Husa och KTM har länge varit de enda så har något vettigt från butik. Nu finns fler som tex Aprilia men mig veterligen så är KTM SMR helt klart den som är mest färdig för bana och så har det varit länge.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Fast nu är väl inte Honda det första man tänker på när det gäller färdig motard från butik. HM är knappast något som kan kallas för färdig racemotard iaf då de flesta komponenter behöver bytas för att den ska bli konkurenskraftig + att den inte har tagits in till Sverige på länge. Husa och KTM har länge varit de enda så har något vettigt från butik. Nu finns fler som tex Aprilia men mig veterligen så är KTM SMR helt klart den som är mest färdig för bana och så har det varit länge.

Nä precic, Hondan är ju inte mkt mer än en cross med motrad-hjul o bromskiva faktiskt.

SMR va tidigt ute men även Husqvarna med sina "RR" hojar. På senare år verkar ju även TM vara ett bra alternativ om det är en fullblodsracer man är ute efter.

Lite cred ska väl ändå Honda ha tillsammans med Suzuki (tror det va) som faktiskt släppt motard hojar med riktiga bromsar på senare år iaf (magura). Tyvärr är det ju inget som letat sig till Sverige.

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Tysk firma som sysslar med Sölva
http://www.rr-racing-suspension.de

Sölva PDF
http://www.rr-racing-suspension.de/sg.pdf

Har en Vertemati stående hemma, dock en av deras "gatmoppar".

VERTEMATI!? Fyyyfan vad jag vill ha en Verte, grått och rött ÄR race! :pussa

Bakfickan .. ah det ska jag lägga på minnet. Visby är ju en bra bit ifrån där vi bor men lär va där några svängar ifall. kanske tittar förbi :tummenupp
peace out

Äsch, Gotland är så litet att det är nära till Visby vart man än är :) Vart bor ni då? :tuttar

Nä precic, Hondan är ju inte mkt mer än en cross med motrad-hjul o bromskiva faktiskt.

SMR va tidigt ute men även Husqvarna med sina "RR" hojar. På senare år verkar ju även TM vara ett bra alternativ om det är en fullblodsracer man är ute efter.

Lite cred ska väl ändå Honda ha tillsammans med Suzuki (tror det va) som faktiskt släppt motard hojar med riktiga bromsar på senare år iaf (magura). Tyvärr är det ju inget som letat sig till Sverige.

Men det känns ändå som att det är betydligt fler racepreppade Hyndor än Kawiarer :brinnerup

Alla riktiga race-hojar är så svåra att hitta info om, typ som WRM:en, deras sida har inte ens en motardavdelning som är öppen :huvet

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
ATK 700-2T är ju det fetaste man kan äga med slicks på tycker jag.. "Vill ha" faktorn är stenad på den :)

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Äsch, Gotland är så litet att det är nära till Visby vart man än är :) Vart bor ni då? :tuttar

Bunge/fårösund . Vill minnas de va en bit till visby förra året, 8mil eller nå.

ATK 700-2T är ju det fetaste man kan äga med slicks på tycker jag.. "Vill ha" faktorn är stenad på den :)

Den är grymt häfftig. Men känns som en sån där hoj som bara finns på bild typ?
Minns när man va liten och satt o kollade på eurosport och dom körde Sm500 tvåtakt. kx och cr överallt och nån enstaka 4stånka som åkt vilse. De va riktigt underhållande, synd att även de är ett utdöende släkte.

Last edited:

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Ge mig lite sedlar så har du en egen ;)

Vad kostar en Verte ny? :näsblod

Mjo, visst är tvåtaktare feta, men det är ganska svårt att få användbart register, och det är väl i princip bara på rakorna dom spöar alla thumpers :confused:

Bunge/fårösund . Vill minnas de va en bit till visby förra året, 8mil eller nå.

Åh djävulen, det är en bit det. Nära till Ringen dock :tummenupp

redan nämnt, Highland 507. 79hk 103kg.

ANFÄKTA OCH ANAMMA!!! Vart beställer jag!?:brinnerup

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte

Listpriserna 2004 låg väl på 105' och uppåt, min S570E låg på 109.5'.
Vet inte om de sålts några Verte i Sverige sen dess eller vad de verkligen gått för prismässigt.

De gör nya delar på beställning men jag vet inte om de sätter ihop hela hojar för tillfället.

Du kan ju alltid kolla med denna herre om du e sugen på en ny:
http://www.nomimoto.se/index.html

Annars kan du få en begad för en mindre sedelbunt ;)

Watoosh

Medlem
Gick med
9 Feb 2008
Hoj
Listpriserna 2004 låg väl på 105' och uppåt, min S570E låg på 109.5'.
Vet inte om de sålts några Verte i Sverige sen dess eller vad de verkligen gått för prismässigt.

De gör nya delar på beställning men jag vet inte om de sätter ihop hela hojar för tillfället.

Du kan ju alltid kolla med denna herre om du e sugen på en ny:
http://www.nomimoto.se/index.html

Annars kan du få en begad för en mindre sedelbunt ;)

Åh fan :näsblod
[ironi]Njaa, vill inte byta ner mig från XR:en[/ironi]

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj

Mjo, visst är tvåtaktare feta, men det är ganska svårt att få användbart register, och det är väl i princip bara på rakorna dom spöar alla thumpers :confused:

Den hade spöat thumpers any day of the week överallt tror jag... 2Stroke är the shit:yoparty Ge mig en!!

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Den hade spöat thumpers any day of the week överallt tror jag... 2Stroke är the shit:yoparty Ge mig en!!
Okey,du får låna en av mig OM du kan att spöa alla "elverk" vilken dag i veckan som du sa...:D
Vill du ha en standard KX500 i SM-skick eller en KX500 motor i en KX250-ram?:va
Kom till Lunda för bevisning,det finns ordenligt motstånd i vår klubb Östhammars MK! :tummenupp

Bifogat

• 20090415%28002%29%20%28Small%29.JPG
    20090415%28002%29%20%28Small%29.JPG
    66.5 KB · Visningar: 106
  • _mg_9752.jpg
    _mg_9752.jpg
    228.2 KB · Visningar: 87
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Okey,du får låna en av mig OM du kan att spöa alla "elverk" vilken dag i veckan som du sa...:D
Vill du ha en standard KX500 i SM-skick eller en KX500 motor i en KX250-ram?:va
Kom till Lunda för bevisning,det finns ordenligt motstånd i vår klubb Östhammars MK! :tummenupp

Heyhey! duude:rolleyes: Jag sa inte att jag hade spöat en thumper any day of the week.. Men jag provar gärna ändå:banana Har en riktig neger abstinens..

Fin hoj förresten:tummenupp

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...