Det är ju inte första gången ryssarna skickar djur upp i luften. Vovven Lajka skickade de ut i rymden redan 1957. I jämförelse så var det här kanske trots allt en ren nöjestur?
Kanske, men det går ju inte att jämföra.
Det är ju inte första gången ryssarna skickar djur upp i luften. Vovven Lajka skickade de ut i rymden redan 1957. I jämförelse så var det här kanske trots allt en ren nöjestur?
Men det där låter ju som något som skulle kunna hända en vanlig midsommar här i Sverige. En flygande åsna är inte lika vanlig. Hade han kört över tjejen med en flygande åsna på släp, då hade vi snackat nyhetsvärde.Det som är intressant är att det verkar vara mer nyhetsvärde i en flygande åsna i Ryssland än den här för mig helt sjuka händelsen:
http://www.themoscowtimes.com/news/article/motorboat-kills-girl/410764.html
Men det där låter ju som något som skulle kunna hända en vanlig midsommar här i Sverige. En flygande åsna är inte lika vanlig. Hade han kört över tjejen med en flygande åsna på släp, då hade vi snackat nyhetsvärde.
Jo jag förstod det. Men jag tror faktiskt att åsnan, även om det skett i Sverige, skulle ha fått mer uppmärksamhet i media än om någon dött i en olycka. Nu var det ju en fyllestyrning i båt som orsakade dödsfallet så den hade ju haft en ärlig chans här, men mer än delad plats hade det nog tyvärr inte blivit.Jag tycker synd om åsnan, men jag tycker mer synd om den oskyldiga tjejen. Det jag ville peka på var att en åsna får mer utrymme än en död människa.
Kanske, men det går ju inte att jämföra.
Nej, du har helt rätt. Lajka hade ingen fallskärm.
Jag tycker synd om åsnan, men jag tycker mer synd om den oskyldiga tjejen. Det jag ville peka på var att en åsna får mer utrymme än en död människa.
Nyhetsrubriken var väl rolig iaf
DONKEY CRUELTY
Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.
Jaha, men då kanske vi skulle göra om alla tidningar till en enda tidning som vi kallar för dödsbladet där vi bara skriver om människor som dött och hur synd det är om dom. Den skulle komma ut fem gånger om dagen och vara 700 sidor tjock.
Det som är grejen är väl att den här människan med motorbåten troligtvis inte siktade medvetet på tjejen. Olyckor kan hända när som helst och för vem som helst. Nyhetsvärdet i det här är att folk medvetet bara skickat upp en åsna utan anledning utan att bry sig det minsta om hur djuret skulle plågas av det.
Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.
edit: Palle var snabbare
Nej, du har helt rätt. Lajka hade ingen fallskärm.
Det gjorde dock inget eftersom Laika dog av stress oh överhettning långt innan hon åt av den förgiftade maten som var tänkt att ta livet av henne innan hon brann upp vid återinträdet i atmosfären.....
Vad värre är att Juri Gagaarin vid en intervju fick frågan om han var stolt över att vara den första människan i rymden, varpå han svarade "Jag är mycket stolt och glad att jag är den första människan som återvänt från rymden"
Fritt för tolkningar...
TouchéAtt vilja vara snabb är inte detsamma som att verkligen vara det.
Vilka jäkla nollor. Det finns även små pennalister i vanliga människor som ska skoja/jäklas med hundar och andra mindre vetande varelser. Tänker mig bl.a. det här med att skratta åt och uppmuntra/hetsa en hund som rider (dvs. juckar). Det här med åsnan var över gränsen många gånger om och inte kul nånstans.
Jo det är sant men undra om åsnan ens greppar vad som händer.
Jag hade inte haft några som helst problem om det varit ett bra/viktigt/duförstårvadjagmenar vetenskapligt projekt.Men nu blev jag lite nyfiken: Om åsnan och fallskärmen varit ett vetenskapligt projekt för flera miljarder så hade det enligt dig varit ok att skicka upp åsnan i luften?
Hur ställer du dig till plågsamma djurförsök inom området kosmetika, som bedrivs som vetenskapliga projekt i stora företag med gott om pengar?
Jag trodde det var ganska självklart att jag var lite skämtsam. Jag har redan skrivit i tråden att jag tycker tilltaget var otroligt dumt.
Men nu blev jag lite nyfiken: Om åsnan och fallskärmen varit ett vetenskapligt projekt för flera miljarder så hade det enligt dig varit ok att skicka upp åsnan i luften?
Hur ställer du dig till plågsamma djurförsök inom området kosmetika, som bedrivs som vetenskapliga projekt i stora företag med gott om pengar?
Lek med djur är inte okej.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |