Den Flygande Åsnan

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Men det där låter ju som något som skulle kunna hända en vanlig midsommar här i Sverige. En flygande åsna är inte lika vanlig. Hade han kört över tjejen med en flygande åsna på släp, hade vi snackat nyhetsvärde.

Jag tycker synd om åsnan, men jag tycker mer synd om den oskyldiga tjejen. Det jag ville peka på var att en åsna får mer utrymme än en död människa.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tycker synd om åsnan, men jag tycker mer synd om den oskyldiga tjejen. Det jag ville peka på var att en åsna får mer utrymme än en död människa.
Jo jag förstod det. Men jag tror faktiskt att åsnan, även om det skett i Sverige, skulle ha fått mer uppmärksamhet i media än om någon dött i en olycka. Nu var det ju en fyllestyrning i båt som orsakade dödsfallet så den hade ju haft en ärlig chans här, men mer än delad plats hade det nog tyvärr inte blivit.

Folk dör var dag av olika orsaker. Om inget uppseendeväckande hände i samband med dödsfallet så blir det oftast inte mer än en notis. En ovanlig händelse är värd mer plats.

Sorgligt måhända, men så fungerar media. Där som här.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vilka jäkla nollor. Det finns även små pennalister i vanliga människor som ska skoja/jäklas med hundar och andra mindre vetande varelser. Tänker mig bl.a. det här med att skratta åt och uppmuntra/hetsa en hund som rider (dvs. juckar). Det här med åsnan var över gränsen många gånger om och inte kul nånstans.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Nej, du har helt rätt. Lajka hade ingen fallskärm. :rolleyes:

Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.

Jag tycker synd om åsnan, men jag tycker mer synd om den oskyldiga tjejen. Det jag ville peka på var att en åsna får mer utrymme än en död människa.

Jaha, men då kanske vi skulle göra om alla tidningar till en enda tidning som vi kallar för dödsbladet där vi bara skriver om människor som dött och hur synd det är om dom. Den skulle komma ut fem gånger om dagen och vara 700 sidor tjock.

Det som är grejen är väl att den här människan med motorbåten troligtvis inte siktade medvetet på tjejen. Olyckor kan hända när som helst och för vem som helst. Nyhetsvärdet i det här är att folk medvetet bara skickat upp en åsna utan anledning utan att bry sig det minsta om hur djuret skulle plågas av det.
 
Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.



Jaha, men då kanske vi skulle göra om alla tidningar till en enda tidning som vi kallar för dödsbladet där vi bara skriver om människor som dött och hur synd det är om dom. Den skulle komma ut fem gånger om dagen och vara 700 sidor tjock.

Det som är grejen är väl att den här människan med motorbåten troligtvis inte siktade medvetet på tjejen. Olyckor kan hända när som helst och för vem som helst. Nyhetsvärdet i det här är att folk medvetet bara skickat upp en åsna utan anledning utan att bry sig det minsta om hur djuret skulle plågas av det.

Killen åker in med motorbåt bland badande, aspackad och skall spruta ner dem som badar med vatten. Kör över en badande tjej, och smiter från platsen. Eftersom båda händelserna utspelar sig vid badstränder ungefär samtidigt i samma land så tyckte jag nog allt att en flygande åsna framför en nermejjad badande tjej är en skitnyhet, då är i det sammanhanget åsnan, svar ja, ett jävla djurplågeri, men fortfarande något man kan le åt. En motorbåtsolycka på fyllan, precis som det sagts tidigare något som mycket väl kan hända här, och på så vis tycker jag det uppfyller nyhetsvärdet något mer då det kanske får en o annan träpanna att tygla sina humoristiska infall till sjöss.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.

Jag trodde det var ganska självklart att jag var lite skämtsam. Jag har redan skrivit i tråden att jag tycker tilltaget var otroligt dumt.

Men nu blev jag lite nyfiken: Om åsnan och fallskärmen varit ett vetenskapligt projekt för flera miljarder så hade det enligt dig varit ok att skicka upp åsnan i luften?

Hur ställer du dig till plågsamma djurförsök inom området kosmetika, som bedrivs som vetenskapliga projekt i stora företag med gott om pengar?
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Och jag antar att åsnans flygtur inte var en del av ett vetenskapligt projekt för flera miljarder.

Precis, för annars hade ju åsnan varit informerad och förberedd.. Det är ju som bekant bara "ovetenskapliga" djur som blir rädda..


edit: Palle var snabbare :)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nej, du har helt rätt. Lajka hade ingen fallskärm. :rolleyes:

Det gjorde dock inget eftersom Laika dog av stress oh överhettning långt innan hon åt av den förgiftade maten som var tänkt att ta livet av henne innan hon brann upp vid återinträdet i atmosfären.....

Vad värre är att Juri Gagaarin vid en intervju fick frågan om han var stolt över att vara den första människan i rymden, varpå han svarade "Jag är mycket stolt och glad att jag är den första människan som återvänt från rymden"

Fritt för tolkningar...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Några Gulagfångar som fick en utflykt?
:rolleyes:

Det gjorde dock inget eftersom Laika dog av stress oh överhettning långt innan hon åt av den förgiftade maten som var tänkt att ta livet av henne innan hon brann upp vid återinträdet i atmosfären.....

Vad värre är att Juri Gagaarin vid en intervju fick frågan om han var stolt över att vara den första människan i rymden, varpå han svarade "Jag är mycket stolt och glad att jag är den första människan som återvänt från rymden"

Fritt för tolkningar...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vilka jäkla nollor. Det finns även små pennalister i vanliga människor som ska skoja/jäklas med hundar och andra mindre vetande varelser. Tänker mig bl.a. det här med att skratta åt och uppmuntra/hetsa en hund som rider (dvs. juckar). Det här med åsnan var över gränsen många gånger om och inte kul nånstans.

Jag hoppas att du undantar forummedlemmar med opassande nick som gång på gång ger sig på ganska enkla pojekt, misslyckas och startar en tråd på detta forum, för att sedan förkasta svaren ety han inte gillar de rådande fysiska lagarna?
Annars blir jag förbannad.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Men nu blev jag lite nyfiken: Om åsnan och fallskärmen varit ett vetenskapligt projekt för flera miljarder så hade det enligt dig varit ok att skicka upp åsnan i luften?

Hur ställer du dig till plågsamma djurförsök inom området kosmetika, som bedrivs som vetenskapliga projekt i stora företag med gott om pengar?
Jag hade inte haft några som helst problem om det varit ett bra/viktigt/duförstårvadjagmenar vetenskapligt projekt.

Jag gillar inte plågsamma djurförsök inom området kosmetika men oftast är jag för djurförsök.
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Jag trodde det var ganska självklart att jag var lite skämtsam. Jag har redan skrivit i tråden att jag tycker tilltaget var otroligt dumt.

Men nu blev jag lite nyfiken: Om åsnan och fallskärmen varit ett vetenskapligt projekt för flera miljarder så hade det enligt dig varit ok att skicka upp åsnan i luften?

Hur ställer du dig till plågsamma djurförsök inom området kosmetika, som bedrivs som vetenskapliga projekt i stora företag med gott om pengar?

Som liten drog jag vingarna av flugor. Vissa nålade jag upp på anslagstavlan, levande. Höjdaren var när jag lyckades knyta syrrans långa hårstrå runt en fluga å den flög åttor runt min hand. Sen fyllde jag tvåsiffrigt å slutade med såna dumheter.
Mycket jävla skit har ursäktats i vetenskapens namn på djurens bekostnad. Å troligtvis finns det en å annan vetenskapsman som skäms lite idag. Lyckligtvis har folk lärt sig att pilla i celler(odlingar) numera så jag hoppas lite försiktigt att dom plågsamma försöken i vetenskapliga förtecken är väldigt få.
Inbillar mig att dom får ut mer av att spilla några droppar i ett provrör än att kleta läppstift på en råtta.
Att en labbråtta dör av en cancerhämmande medicin känns mer okej för mig än att dom spexar fram en Dolly(fåret), som säkert levde lycklig alla sina dar. Lek med djur är inte okej.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top