Den genom tiderna sämsta låten enligt dig?

Sämsta låt/artist någonsin?


  • Antal röstningar
    0

FreddaGädda

Guest
orkade inte läsa allt, så nån kanske har skrivit det.

Idol-låten med Agnes vad den nu heter "i whould do it all for you", vilken jävla smörja

Mycket som går på lugna favoriter brukar jag undra hur det lyckades komma ut i mediavärlden. Tvingas lyssna på det i solariet. BAH!
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
Mycket dålig musik finns det, men vad ska nomineras som sämst...? "Rosa Helikopter" älskar jag ju iofs att hata, och det mesta av DiLeva och Lisa Ekdahl får mig att fundera över hur man lättast begår självmord. Folk som "ramlar gatan fram" kommer förhoppningsvis ramla ner i en öppen gatbrunn förr eller senare, och därmed göra världen till en bättre plats. När det gäller folk som misshandlar lyssningsbara låtar så ligger Eilerts Elvistolkningar på en klar förstaplats, och de har säkerligen fått en och annan advokat att fundera över om det är möjligt att stämma någon för misshandel av den sorten...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Macho Woman skrev:
Huvudet på spiken. Finns en anledning till att Hellströms, bob hunds och di Levas fans till största delen är högskoleutbildade. :fakta

:brinnerup

Vad!?!?
Hänger det ihop med att högskoleutbildade alltid lyssnar på musik som låter som om mamma valt åt dom? Eller vad menar du?

Chalmerister var socialt vingklippta för tio år sen. Det gick inte att förstå att världen bestod av mer än Cranberris och Jävlaranamma.
Cranberrys när man bjöd på vitt vin och räkor och trodde att man skulle få sig ett nyp.
Jävlaranamma när man skulle vara sådär grabbigt busig och supa med pojkarna lite skojigt så där?

Macho Woman skrev:
De fångar vardagen i det svenska samhället just nu (i alla fall för oss som inte fyllt 40) med tydliga ögonblicksbilder. Det är inte bara Håkan som har varit med om det här:
....

Den där satans Hellström!! :argpådato Egentligen borde den här tråden vigas åt att hacka på Bingo lite, för han tigger om det, men det går inte.
Hellström kan ju för fan inte sjunga!? Att kalla honom sångare är ett hån mot varenda människa som någonsin tagit en sånglektion.
Och sen för att styrka att vi lever i en sjuk tid så tillåts det tonårskraxande freaket att slakta en hel hög med gamla visor utan att någon ger honom stryk?

Håkan Hellströms skivkontrakt är tillsammans med moderaternas valframgångarr beviset på att vi lever i ett perverterat samhälle. :censored

Inte ens techno gör mig lika irriterad som Håkan Hellström.
 
Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Nurse Ratched skrev:
Lol. Ja du Valmers. En skenhelig kossa som sjunger som en tolvåring på helium. Den kvinnan är tom i själen, låter som ett brandlarm och tar i så hon spränger D-kupan. ....Det är ingen fel att slinga håret, gå på gym, läsa slitz, dricka stor stark och gilla Carola. Så fortsätt du bara, du har min välsignelse... :)

Tror du verkligen på det själv? Carola har ju iaf sångröst och kan sjunga.
Skenhelig osv kan ju stämma.

Nurse Ratched skrev:
...Håkan är passionerad, brinner, har en känslig själ och vill berätta hur saker känns. Sånt som vi känsliga människor tycker om, vi som vill hitta första bästa anledning till att fälla en tår, känna vemod, gotta oss i våra egna tillkortakommanden och med det kanke också kännas oss lite tröstade i den här hårda världen som vi inte förstår. ...... :)

Om du vill an jag presentera dig för oändligt många människor med samma egenskaper. Välj valfritt halvfyllo och häll i han en hela fulsprit(billigare än att köpa en CD) och du får precis samma grejer ur honom som Hellström.
"Fassan tyckte aldrig om mäj, mossan snoddde mina pengar, jag vet inte var ja ska söva inatt, men det är lugnt för jag vet var man kan köpa braj.....
Vi e allt kompisar vi!!!


Kommer någon på skillnade mellan Hellström och valfritt gråtmilt fyllo så får ni gärna berätta...
 
Last edited:

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Ort
framsidan
Hoj
CBR 600
Chrille skrev:
Kommer någon på skillnade mellan Hellström och valfritt gråtmilt fyllo så får ni gärna berätta...

Tror inte ett gråtmilt fyllo har samma talang för att göra musik..
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
SirDave skrev:
Tror inte ett gråtmilt fyllo har samma talang för att göra musik..

Aha! De finns alltså dom som tycker att Hellström kan göra musik. Det förklarar ju en del. :hihi
 

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Ort
framsidan
Hoj
CBR 600
Chrille skrev:
Aha! De finns alltså dom som tycker att Hellström kan göra musik. Det förklarar ju en del. :hihi


Menade inte att han kan sjunga, dock kan kille komponera musik. Personligen tror jag Håkan är musikalisk.. hade annars varit svårt att både ha spelat trummor i Honey is cool och bas i Broder Daniel..
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Jag och Chrille väntar med spänning på svar från Macho Woman.
Vässar hon sin argumentationsteknik månne?
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Fakkverk skrev:
Jag och Chrille väntar med spänning på svar från Macho Woman.
Vässar hon sin argumentationsteknik månne?

Äsch då. MW vet att jag vet att hon är en rar liten flicka. Hon behöver absolut inte smörja munlädret, hon har bara fel ibland. Rätt ofta om just musik... :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
SirDave skrev:
Menade inte att han kan sjunga, dock kan kille komponera musik. Personligen tror jag Håkan är musikalisk.. hade annars varit svårt att både ha spelat trummor i Honey is cool och bas i Broder Daniel..

Nej det är lätt, att spela trummor kräver nämligen inte musikalitet på någon nivå.

Att spela bas i Broder Daniel kan en stelopererad,tondöv 90-åring göra.

Chrille skrev:
Tror du verkligen på det själv? Carola har ju iaf sångröst och kan sjunga.
Skenhelig osv kan ju stämma.



Om du vill an jag presentera dig för oändligt många människor med samma egenskaper. Välj valfritt halvfyllo och häll i han en hela fulsprit(billigare än att köpa en CD) och du får precis samma grejer ur honom som Hellström.
"Fassan tyckte aldrig om mäj, mossan snoddde mina pengar, jag vet inte var ja ska söva inatt, men det är lugnt för jag vet var man kan köpa braj.....
Vi e allt kompisar vi!!!


Kommer någon på skillnade mellan Hellström och valfritt gråtmilt fyllo så får ni gärna berätta...

Man måste ha väldigt lättriggade känslor för att köpa Helströms falska blajjande som "känsligt". Om det inte är irritation man menar förstås.

Quart skrev:
De flesta låtar av Per Gessle på senare tid.
Kille kan verkligen rimma skatt, hatt, katt, inatt :huvet

Per Gessle är anställd av satan att skriva hjärnparasiter till låtar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Chris Ash skrev:
Man måste ha väldigt lättriggade känslor för att köpa Helströms falska blajjande som "känsligt". Om det inte är irritation man menar förstås.

Per Gessle är anställd av satan att skriva hjärnparasiter till låtar.


Jag röstar på Gessle.. Han är verkligen :zpy

...Jag avskyr Håkan.. Tycker det är ruggigt jobbigt att höra fanskapet på radio.. Däremot måste man ge honom :tummenupp för sitt sätt att dra igång stämmningen när han spelar live. Var på högfjällshotellet när han spelade.. Det var en av de ösigaste och festligaste kvällarna på många år i Sälen.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
SirDave skrev:
Menade inte att han kan sjunga, dock kan kille komponera musik. Personligen tror jag Håkan är musikalisk.. hade annars varit svårt att både ha spelat trummor i Honey is cool och bas i Broder Daniel..

Duktigt & duktig. Är inte (Hell)ström känd för att sno riff från andra? Dessutom verkar han gilla att översätta engelska texter till svenska & kalla de för sina egna. Att han sen låter som han är tondöv när han "sjunger" blir liksom lite för mycket.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Chris Ash skrev:
Vem gör inte det iofs?

Bortsett från Flip-Flopparna brukar väl de flesta vilja få fram en egen hit men att utstuderat sno en känd slinga är övertramp. Att sen fler gör det än (Hell)ström betvivlar jag inte, dock verkar han ha mer som ambition att sno andras verk än att göra eget.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Valen skrev:
Bortsett från Flip-Flopparna brukar väl de flesta vilja få fram en egen hit men att utstuderat sno en känd slinga är övertramp. Att sen fler gör det än (Hell)ström betvivlar jag inte, dock verkar han ha mer som ambition att sno andras verk än att göra eget.
Man kommer på ett riff, jobbar med skiten ett tag sen kommer man på att det här är ju fan ziggy stardust rakt av! Sen inser man att det är ju fan stairway to heaven också! Sen inser man att det är ju fan hey hey my my! sen inser man att.. det inte spelar nån roll bara man kommit på det själv och inte suttit och tänkt att vafan nu ska jag planka ett riff ur stairway to heaven och spela det som om det vore mitt.

Sen kan man ju göra det charmigt som turbonegro gjort på nya skivan t.ex på city of satan så har dom ju snott en del av atlantic city rakt av. Vi har även gjort en sån grej på en av våra låtar, snott ett mellanparti rakt av från beach boys.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Valen skrev:
Bortsett från Flip-Flopparna brukar väl de flesta vilja få fram en egen hit men att utstuderat sno en känd slinga är övertramp. Att sen fler gör det än (Hell)ström betvivlar jag inte, dock verkar han ha mer som ambition att sno andras verk än att göra eget.

Jimmy Page snodde till exempel skitmycket i Led Zeppelin, kanske därför han inte vidtog rättsliga åtgärder när Mothers Finest plankade "Celebration day" rakt av (I princip hela låten).

Ritchie Blackmore snodde åtminstone tre riff till Deep Purple vad jag kan komma på. "Burn"(Glenn Millers Fascinating rhythm som han i sin tur plankade av Gerschwin), "Child in time"(Kommer int eihåg namnet men de återgäldade det genom att planka "Wring that neck") och "Lay down,stay down"(Mountains "Blood of the sun"). Roger Glover påpekade det olämpliga i att stjäla riff varpå Blackmore svarade "har du hört det innan då?" Varpå Glover svarade nej. "Men då så":D

Kai Hansen i Gamma Ray är känd för att planka låtar, "Judas Priests "Rapid Fire" är uppenbar...

Listan kan göras mycket lång.

Lemmy fick frågan om vad han tyckte att ett ungt band hade plankat någon låt av Motörhead. "Tja, hoppas de gör nåt bra av det, så kanske vi kan sno något av dem sen".

Jag snor vissa grejor ibland med, men jag brukar göra om det lite grann så det låter eget....i sitt sammanhang blir det dock en helt annan låt. Så jag tycker det är helt okej.
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
honkiie skrev:
Man kommer på ett riff, jobbar med skiten ett tag sen kommer man på att det här är ju fan ziggy stardust rakt av! Sen inser man att det är ju fan stairway to heaven också! Sen inser man att det är ju fan hey hey my my! sen inser man att.. det inte spelar nån roll bara man kommit på det själv och inte suttit och tänkt att vafan nu ska jag planka ett riff ur stairway to heaven och spela det som om det vore mitt.

Sen kan man ju göra det charmigt som turbonegro gjort på nya skivan t.ex på city of satan så har dom ju snott en del av atlantic city rakt av. Vi har även gjort en sån grej på en av våra låtar, snott ett mellanparti rakt av från beach boys.

Jo, jag har själv suttit & komponerat hiten med stort H och sedan konstaterat att det inte alls var "mina toner". Men så länge man inte medvetet snor något vill jag inte kalla det för låtstöld. Helvetesström verkar dock bara hitta andras toner.
 

FreddaGädda

Guest
Jag vill belysa att tråden heter "Den genom tiderna sämsta låten enligt dig?", inte "Nu ska vi vara dryga och smutskasta artister andra gillar"



BASTA! :fatta!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top