Den GIGANTISKA barnvagnstråden

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Själv är jag allergisk mot allt vad kombibilar heter så vi köpte en vagn som går in i vår A4:a sedan. Brio sing heter den, väger runt 12 kg totalt, busenkel att fälla ihop OCH går hur enkelt som helst in i en sedan. Funkar lika bra på grusväg som asfalt trots små framhjul.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Heter Larsson, gillar katter. Men det tredje kan jag inte själv avgöra.

Se där, inte så långt ifrån ändå. Hur som helst, är man som jag helt ointresserad av att byta till kombi bara för att "nu har vi ju barn ju" så är en Brio Sing klockren. Har man redan en fyrhjulig container så spelar förstås inte det så stor roll. Men vikten på vagnen är rätt viktigt då det blir några lyft per dag.

0scar

Guest
Damit grabbarna bubblar barnvagnar som pa basta familjeliv.se tradar.... Bara tanken ger mig angest, vilken javla miljonklippa barnvagnsbusinessen ar!

Eller forresten, hela det har med avelprocessen ar ju full med skrattretande dyra inkop.:död

Lycka till, TS, helt saker ungen klarar sig utan psykiska men aven om vagnen inte ar en ubercool model (som kostat stackars curlingparonen ungefar vad en hyfsad bil gor nufortiden)! :p

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Se där, inte så långt ifrån ändå. Hur som helst, är man som jag helt ointresserad av att byta till kombi bara för att "nu har vi ju barn ju" så är en Brio Sing klockren. Har man redan en fyrhjulig container så spelar förstås inte det så stor roll. Men vikten på vagnen är rätt viktigt då det blir några lyft per dag.

Jag bytte faktiskt till kombi för att jag tyckte flera modeller såg coolare ut i kombivariant.
Faktiskt.
Sen att man haft hojar, delar, diverse yadayada i dem och de rymmer mer och ibland faktiskt är lättare än en coupé tycker jag är bonus :)
(mer pulver, mindre vikt...)
Jaja, ibland, iaf

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag bytte faktiskt till kombi för att jag tyckte flera modeller såg coolare ut i kombivariant.
Faktiskt.
Sen att man haft hojar, delar, diverse yadayada i dem och de rymmer mer och ibland faktiskt är lättare än en coupé tycker jag är bonus :)
Jaja, ibland, iaf

Brio Sing som rekommenderats handlade vi med. Vi handlade en utgående färg (svart, ser likadan ut nästa år, varför den var utgående vettefan) inklusive babyskydd (barnstol för småttingar till bilen) för 6800 spänn nytt inkl alles.

Bra pris tycker jag. Verkar stadig.

/ Jens

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Faktiskt.
Jaja, ibland, iaf

Förresten tänkte vi köpa en beggad vagn av en kompis men ändrade oss när vi såg skicket. Samt att det luktade allt utom godis om den. Bara tanken på att en småmänniska hade suttit & dregglat (och annat med) i vagnen fick oss att tänka om. Hittar man en kanonfin vagn kan man slå till men då ska den vara körd i tvättmaskin. Eller kanske biltvätt. Eller nått sånt.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Kemtvätt och formaldehydbad löser det mesta.
Sen kan man även ge den stryk, då brukar den sluta lukta.
Iaf om man slår den rejält mitt på truten.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Kemtvätt och formaldehydbad löser det mesta.
Sen kan man även ge den stryk, då brukar den sluta lukta.
Iaf om man slår den rejält mitt på truten.

Nej, stryk tål dem inte. Jag sparkade till min en gång men då blev den ledsen och rullade iväg. Kom inte tillbaka förrän sent på natten, smålullig och vinglig.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Nej, stryk tål dem inte. Jag sparkade till min en gång men då blev den ledsen och rullade iväg. Kom inte tillbaka förrän sent på natten, smålullig och vinglig.

Man kan ge stryk på fina sätt också.
Har jag hört.
Om man hånglar för mkt kan de bli nästan odrägliga.

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Själv är jag allergisk mot allt vad kombibilar heter så vi köpte en vagn som går in i vår A4:a sedan. Brio sing heter den, väger runt 12 kg totalt, busenkel att fälla ihop OCH går hur enkelt som helst in i en sedan. Funkar lika bra på grusväg som asfalt trots små framhjul.

Ähh... Köp en stor och rejäl vagn som inte går att vika ihop.

Då får du direkt anledning till att köpa en riktigt manlig pickup....:yoparty

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01
Köp inte Bugaboo. Livsfarlig om det råkar ligga ett gruskorn eller en kvist på vägen. Låg som fan(ryggen knäcks). Sen tycker jag den börjar kännas lite glappig. Lättsvängd är den dock och man bygger om den till sittvagn när det är dags för det. 10200kr kostade vår. :rolleyes:

Snacka!

Jag brukar ta en sväng i skogen med junioren ibland bara för att jag kan. Ja junioren på 10 kg sitter i en bugaboo.
Ja just vi körde bugaboo på dom andra två ungarna med för några år sedan. Jo vi bodde ute vid ingenstans i norrland vid den tiden, fanns inte mycket annat än kvist och sten. Funka prima!
Låg? Fakk hur lång e du?

Ts: bugaboo är en helt ok vagn.

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Lycka till, TS, helt saker ungen klarar sig utan psykiska men aven om vagnen inte ar en ubercool model (som kostat stackars curlingparonen ungefar vad en hyfsad bil gor nufortiden)! :p
Måste bara fråga, vad köper ni för skitbilar som kostar 6 - 9000?!
Även om man dubblar det till 12- 18' så är det inte en bil man köper utan ett vrak. :va

Vi köpte en Emmaljunga City Cross, hur bra som helst, rejäl men ändå lätt. Liggdel nu, sittdel om ett tag.
Kostade väl runt 6000 eller så, sen tillkommer babyskydd till bilen, barnsäng, skötbord m.m, m.m., m.m

Ungar kostar flis, det är bara att inse det, blunda och betala.
Som far min brukar säga, har man sagt gott, gott, får man säga aj, aj.

Edit: Priser på Emmaljunga city Cross

http://www.pricerunner.se/pl/674-863969/Barnvagnar/Emmaljunga-City-Cross-priser

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende