Den här filmen ser jag mest fram emot att se

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jadu fråga den som klippt in övriga, JAG längtar efter Marvels släpp och inget annat.

If so Är Marvel en sjukdom som borde bekämpas!
Femte Elementet är en Luc Besson och borde för allt i världen inte besudlas av samröre med MaRvEl.
Hell Boy 2 av Guillermo del Toro är en av de bästa filmer som gjorts och det finns faktiskt en term, "analbronkit" vilket beskriver avståndet mellan Guillermo del Toro-filmer och marvel där högsta möjliga avstånd är en utopi och samröre innebär världens undergång i ett brinnande inferno av blod och tänder.

Marvelfilmer riktar sig till folk så lobotomerade att de finner Michael Bay för intellektuell.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Femte Elementet är en Luc Besson och borde för allt i världen inte besudlas av samröre med MaRvEl.
Hell Boy 2 av Guillermo del Toro är en av de bästa filmer som gjorts och det finns faktiskt en term, "analbronkit" vilket beskriver avståndet mellan Guillermo del Toro-filmer och marvel där högsta möjliga avstånd är en utopi och samröre innebär världens undergång i ett brinnande inferno av blod och tänder.

Marvelfilmer riktar sig till folk så lobotomerade att de finner Michael Bay för intellektuell.

Ja men det är väl en jädra tur att alla människor är olika och att alla ser på saker på olika sätt.

Luc Besson har skapat bra mycket bättre filmer än femte elementet, tex Leon och Det stora blå. Han har även gjort bort sig genom att skapa en serie av Transporter och Taken.

Marvel är inte en person utan ett förlag och går inte direkt att jämföra i vilket fall.

Sen är det ju ett typiskt Sporthojssyndrom att sitta och döma ut folks intellekt för att de tycker om att titta på en viss skapare av filmer och böcker.
Själv dömmer jag inte folk utifrån detta vilket har gjort att jag kan sitta med ett kompisgäng och ha diskussioner om alla möjliga spännande ting istället för att ha tömt ut ämnet "vem är smartast i rummet" under ett spel av schack. ;)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Marvel är inte en person utan ett förlag och går inte direkt att jämföra i vilket fall...

Sen är det ju ett typiskt Sporthojssyndrom att sitta och döma ut folks intellekt för att de tycker om att titta på en viss skapare av filmer och böcker.
Själv dömmer jag inte folk utifrån detta...)

Det var just det du gjorde. Var någonstans har jag antytt att jag tror Marvel är en person?

Ledsen att jag gick lite hårt fram men jag blir faktiskt besviken på konceptet Marvel som redan har förtti olika superjeltar att göra substanslösa filmer om och som nu (om det där inte var fan made-snuttar) försöker absorbera
kvalitet och cred från 10 år gamla kultfilmer.
Varför inte bara skriva ett djupare manus till någon av filmerna och låta någon annan regissera än billiga uppstickare som vill göra sig ett snabbt namn i hållivod?

Jag jag behöva oroa mig nu om att när och OM Hellboy 3 kommer så är den bara ytterligare billigt bjäfs ur Marvels surhink?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det var just det du gjorde. Var någonstans har jag antytt att jag tror Marvel är en person?

Ledsen att jag gick lite hårt fram men jag blir faktiskt besviken på konceptet Marvel som redan har förtti olika superjeltar att göra substanslösa filmer om och som nu (om det där inte var fan made-snuttar) försöker absorbera
Varför inte bara skriva ett djupare manus till någon av filmerna och låta någon annan regissera än billiga uppstickare som vill göra sig ett snabbt namn i hållivod?

Jag jag behöva oroa mig nu om att när och OM Hellboy 3 kommer så är den bara ytterligare billigt bjäfs ur Marvels surhink?

Jag är helt enkelt en sucker för Marvel. :)

Däremot såg jag att det kommer en Jönssonligan i ny version med nya skådisar vilket får det att krypa i kroppen då originalen (de första) är klockrena. Där skulle det varit bättre om de bara gjort en helt ny film med nya namn osv. :crash

Back to topic och denna film ser jag fram emot säkerligen bara för att jag är tjej och för att böckerna gjorde mig generad. :D

http://youtu.be/6FDTMRK7-24

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Marvel har ju alltid stått för röjigt tuggummivåld och dom har alltid gjort det sjukt bra! Även med den här vågen av filmer.
D.c har i mitt tycke producerat serier med mer djup och mörker vilket är schysst. Inget klår watchmen. Väntar på att sandman ska filmatiseras nån gång. Alan moore är ett geni!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Marvel har ju alltid stått för röjigt tuggummivåld och dom har alltid gjort det sjukt bra! Även med den här vågen av filmer.
D.c har i mitt tycke producerat serier med mer djup och mörker vilket är schysst. Inget klår watchmen. Väntar på att sandman ska filmatiseras nån gång. Alan moore är ett geni!

+1 på det!

Vetenskapens Värld eller Cosmos, med Dr. Manhattan som programledare, det hade varit hur jäkla awesome som helst :)

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Med lite tur, så får du snart något att titta på:
http://www.hollywoodreporter.com/live-feed/preacher-ordered-pilot-at-amc-753776

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Watchmen och V for Vendetta. :tummenupp

Men The Sandman är Neil Gaiman (om du inte menar någon annan variant?). Tror inte den går bra att göra film av. Varit på gång flertalet gånger men lagts ned. Inte direkt en linjär story där och svårt att göra något vettigt av i filmform.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.theverge.com/2015/1/5/7494305/scarlett-johansson-ghost-in-the-shell-movie

Scarlett Johansson will star in the live-action Ghost in the Shell movie
Finally, a live-action Ghost in the Shell may actually get mad

OMG OMG OMFG!
Jag är hypad, samtidigt som det finns en tanke i bakhuvudet om att Hollywood mycket väl kan göra skit av hela saken och förstöra det hela, men jag väljer att vara optimist. Med lite tur så vågar de sig inte på allt för mycket "kreativ frihet" utan kör hårt på att göra en bra kombo av GitS och GitS:SAC.

Fasen, jag hade inte haft något emot om de "bara" gör en remake av ettan, rakt av, scen för scen :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
American sniper kan vara bra, men det är den sämsta bok jag läst klart tror jag, så jag är lite fundersam. Men jag inser nog att det blir en bra film om världens coolaste dude.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=2AUmvWm5ZDQ

John Wick

Verkar vara en "hjärndöd Hollywood-action" men av helt rätt stuk, ska bli spännande att se, båda biopublik och kritiker verkar digga den rejält.

"John Wick visar hur en actionfilm ska vara, Taken 3 visar hur man saboterar en framgångsrik actionfilm-serie".

Redan en uppföljare på G.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
https://www.youtube.com/watch?v=2AUmvWm5ZDQ

John Wick

Verkar vara en "hjärndöd Hollywood-action" men av helt rätt stuk, ska bli spännande att se, båda biopublik och kritiker verkar digga den rejält.

"John Wick visar hur en actionfilm ska vara, Taken 3 visar hur man saboterar en framgångsrik actionfilm-serie".

Redan en uppföljare på G.

Bra skit!

Mycket pangpang, men dom träffar ju det dom siktar på så blir rätt rått :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja jag såg den, helt okej. Inte strålande men trevlig.
Vad tyckte du?

Hade läst en del recensioner innan där den fått en del kritik. Inte bara svenska utan även utländska. Hade även läst en del om huvudpersonen själv. Dock inte läst själva boken. Tycker vanligtvis att Clint Eastwoods filmer brukar vara välgjorda så jag tänkte att jag bildar mig en egen uppfattning om själva filmen som sådan. Den var välgjord. Själva hantverket kan man inte säga mycket om. Skådespeleriet var det heller inget fel på heller. Man kan ju välja vilka bitar man vill ta fasta på. Den visar ju kriget i huvudsak från soldaternas perspektiv. Väljer man att ta in andra aspekter då är det ju lätt att döma ut filmen. Det bestående intrycket var hur krig förändrar en person även om de överlever utan fysiska men.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hade läst en del recensioner innan där den fått en del kritik. Inte bara svenska utan även utländska. Hade även läst en del om huvudpersonen själv. Dock inte läst själva boken. Tycker vanligtvis att Clint Eastwoods filmer brukar vara välgjorda så jag tänkte att jag bildar mig en egen uppfattning om själva filmen som sådan. Den var välgjord. Själva hantverket kan man inte säga mycket om. Skådespeleriet var det heller inget fel på heller. Man kan ju välja vilka bitar man vill ta fasta på. Den visar ju kriget i huvudsak från soldaternas perspektiv. Väljer man att ta in andra aspekter då är det ju lätt att döma ut filmen. Det bestående intrycket var hur krig förändrar en person även om de överlever utan fysiska men.
Jag har ändrat mig, tycker den är fenomenal! Sett den två gånger nu, skall köpa den på Blu-Ray när den blir billig.

Just nu väntar jag på den här:

Sicario
http://imdb.com/rg/an_share/title/title/tt3397884/

Att Josh Brolin från Trashin är med gör att den har en nostalgisk känsla också.

För övrigt en fenomenal film, Trashin :gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...