Ser ju ut som en skvätt benelli en skvätt ktm en skvätt kawasaki.Oupps! Visst, bara en koncepthoj än så länge, CFMoto NK C22. Men duktigt mucho, i mitt tycke! Så nu börjar även jag svikta: Blir nog svårt att bara vifta bort dem i framtiden...
View attachment 476328
View attachment 476329
Sydkorea har ju gjort samma resa som Japanerna, och är nu en av de mer intressanta fordonstillverkande länderna.Jag tycker man hör jämförelsen med Japan till leda. Den japanska framgångssagan är fantastisk men det är också ett väldigt annorlunda land på många sätt. Den disciplin blandat med passion man finner inom japansk industri är nog svårfunnen någon annanstans. Vanligtvis finner man bara ett det ena av dem.
Säkerligen kommer de kinesiska slavarbetarna på sikt skruva fram grejer med bättre och bättre kvalitet, att de kommer göra ett nöjesfordon som väcker min köplust är dock tveksamt
Säkerligen kommer de kinesiska slavarbetarna på sikt skruva fram grejer med bättre och bättre kvalitet, att de kommer göra ett nöjesfordon som väcker min köplust är dock tveksamt
Liknelsen med apple haltar en del. Folk köper uppenbarligen gärna saker som är tillverkade i Kina - Men på uppdrag av en firma från ett västland.Tja, dom tillverkar ju Ajfåns och Ajpads som hela världen vill köpa, så nog skulle dom kunna göra samma sak med motorcyklar.
I synnerhet om det står något bekant på tanken, jag vet inte vilka japanhojar som redan tillverkas i Kina och Indien, som säljer på det japanska namnets kvalitetsrykte, men oftast är det småkubikare som inte kommer hit
Liknelsen med apple haltar en del. Folk köper uppenbarligen gärna saker som är tillverkade i Kina - Men på uppdrag av en firma från ett västland.
Kinagrejer designade i Kina får en smutsig stämpel. Jag är helt övertygade om att det kommer ändras de närmsta decennierna men under 20-talet kommer kina vara kina.
Exakt, helt galet. Man ser alla dessa i designenSer ju ut som en skvätt benelli en skvätt ktm en skvätt kawasaki.
Undviker du aktivt alla produkter som är "made in China/Russia/valfridiktatur" eller anar jag en smula hyckleri?De kan göra hur bra motorcyklar osv som helst, men så länge de tillverkas i en kommunistisk diktatur så kommer jag välja annat, där det är möjligt.
Det är nog bara att hålla tummarna för att dom fortsätter vara en kommunistisk diktatur så länge som möjligt, om dom plötsligt får en fungerande samhällsapparat och industri kommer dom köra över andra länder, alternativt så kraschar det totalt och vi andra får helt slut på varor här.De kan göra hur bra motorcyklar osv som helst, men så länge de tillverkas i en kommunistisk diktatur så kommer jag välja annat, där det är möjligt.
- Uäh...design som en insekt, bönsyrsa.Oupps! Visst, bara en koncepthoj än så länge, CFMoto NK C22. Men duktigt mucho, i mitt tycke! Så nu börjar även jag svikta: Blir nog svårt att bara vifta bort dem i framtiden...
View attachment 476328
View attachment 476329
Cf moto är ju knappast en uppstickare. Dom har ju tillverkat fyrhjulingar och motorcyklar i typ 30 år
Motorn i ktms 790-890 tillverkas av just cf moto
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |