Den kompletta Trallpunkstråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
[YOUTUBE-ID]4Ertm-_vhBM[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]aetmNinNgeA&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Satanic Surfers som fick världens bästa trummis efter att sångaren slutade som trummis och började sjunga enbart.

[YOUTUBE-ID]PfkXC-D1F4c[/YOUTUBE-ID]

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ah, den här borde kanske kunna passa in i tråden! Misfits - Dig up her bones:)

[YOUTUBE-ID]lgSLz5FeXUg&ob=av3em[/YOUTUBE-ID]

Skillnaden är ju att inga svenska band kan ens mäta sig med Misfits när de var som sämst.
Så lite väl elakt kanske att kasta in dem här bland de band som av förklarliga skäl inte har gjort sig en hacka på sin musik :rolleyes:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
[YOUTUBE-ID]dge8Ohrl5QQ[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Vazn2Sjt87E[/YOUTUBE-ID]

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skillnaden är ju att inga svenska band kan ens mäta sig med Misfits när de var som sämst.
Så lite väl elakt kanske att kasta in dem här bland de band som av förklarliga skäl inte har gjort sig en hacka på sin musik :rolleyes:

Äh, det är ju en av få melodiska punklåtar som jag känner till. Fanns inte så mycket annat att välja på liksom:D Nånting måste man ju få kasta in:D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
[YOUTUBE-ID]fey8-3eRnKY[/YOUTUBE-ID] KSMB (igen)

[YOUTUBE-ID]w9RbC1jGuac&feature=related[/YOUTUBE-ID] Asta Kask (igen)

[YOUTUBE-ID]wHtma5FewFE&feature=related[/YOUTUBE-ID] Vi tar en till. Hade denna gjorts idag hade den hetat Datorn. :D

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Passar The kristet utseende in som trallpunk? iaf ett av mina svenska favoritband!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Afan, nu är ni ju inne på gammal punk, där finns det ju hur mycket som helst.

Asta Kask, Ebba Grön, KSMB, Charta77, Coca Carola och dom där räknade inte jag till trallpunk riktigt, men ös på bara, det är gamla favoriter det med...

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Z750 -04
[YOUTUBE-ID]o8tPcIXFSUg[/YOUTUBE-ID]

gammal klassiker.....:fyllisar

en till...
[YOUTUBE-ID]UKVdgcQW2hE[/YOUTUBE-ID]

och en till
[YOUTUBE-ID]ymybZL11c-M[/YOUTUBE-ID]

Lilla björn och lilla tiger är bästa trallpunklåten :) Charta har man sett ett par gånger..

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Afan, nu är ni ju inne på gammal punk, där finns det ju hur mycket som helst.

Asta Kask, Ebba Grön, KSMB, Charta77, Coca Carola och dom där räknade inte jag till trallpunk riktigt, men ös på bara, det är gamla favoriter det med...
Jao, men jämfört med lite hårdare saker som thrash, crust och grind så känns det mesta av den gamla klassiska punken som trallpunk i jämförelse. :tomten

Ebba Grön låter ju som Smurfhits jämfört med t.ex. Anal Cunt.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Är ju jävla skillnad mellan trall/skatepunk och pissigt inspelad vrålaslå punk.

trall/skatepunk och trashmetal är det bästa som finns.

Skäms över att jag aldrig va på Scarinska när jag plugga i ume, skyller på dåligt umgänge.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj

Och detta är verkligen Misfits när de är som sämst! Tacka vet jag orginaluppsättningen med Glen Danzig bakom micken. Det här är från deras ombildning på 90-talet... :zpy

Jag är uppvuxen i ett litet punk-mecka i Sverige vid namn Köping. Där fanns Birdnest Records som drevs av Perra Granberg från Charta 77 och "Smedjan" där alla dessa band har spelat minst en gång! :) Jag pryade hos Perra på Birdnest när jag gick på högstadiet. När jag slutade fick jag välja två gratis cd-skivor från deras skivaffär. Valde en med DLK och en med Dia Psalma. Undrar om han blev stött.. hehe.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Och detta är verkligen Misfits när de är som sämst! Tacka vet jag orginaluppsättningen med Glen Danzig bakom micken. Det här är från deras ombildning på 90-talet... :zpy

Det kanske inte framgick av mitt inlägg, men jag menade just det du skrev att det här var när de var som sämst. Danzig var ju Misfits helt enkelt.
Och eftersom jag är uppvuxen (en del av ungdomen åtminstone) i grannstaden Arboga så fick man ju sin beskärda del av sån här usel musik. Men tack vare något bättre hörsel/smak än mina jämnåriga så sållade jag snabbt bort de värsta trallpunkarna och gav dem en mixkassett med Carola och Christer Sjögren istället.

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Det kanske inte framgick av mitt inlägg, men jag menade just det du skrev att det här var när de var som sämst. Danzig var ju Misfits helt enkelt.
Och eftersom jag är uppvuxen (en del av ungdomen åtminstone) i grannstaden Arboga så fick man ju sin beskärda del av sån här usel musik. Men tack vare något bättre hörsel/smak än mina jämnåriga så sållade jag snabbt bort de värsta trallpunkarna och gav dem en mixkassett med Carola och Christer Sjögren istället.

Helt klart; Danzig var Misfits! :yoparty

Ang trallpunken så gillar jag den.. fast i små mängder. :) Kan lätt bli för mkt och då lyssnar jag hellre på 60- och 70-tals punk från England och USA i stället. Men här är en trallpunksfavorit: [YOUTUBE-ID]5jqp69QC3rk[/YOUTUBE-ID]

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[YOUTUBE-ID]L6fgURa5d5w[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]3c2xxEE9sUU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]RSdof_PmP_I[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare