Den mest överskattade skivan

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Back in black med ac dc är ju inte direkt bra så de blir väll den.

Dr.Bike

Guest
Allt med U2

Depprock där de rättroende står på ett ben hoppar och ser ner i marken,< och ju mer illa man mår över alla fasor i världen desto bättre anser diggarna att det är...
Finfint va?

Ja hela svart och depprocksgenren är kass.

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Dr.Bike skrev:
2118993 Allt med U2
Håller med!
Även Coldplay får även räknas till grovt överskattade. Tråkigt och gnälligt rakt över.

För att sedan göra grunge-rocken lite mer rättvisa; Pearl Jam började i samma veva som Nirvana och säljer fortfarande bra och spelar fortfarande fullsatta konserter. Allt detta under minimal uppmärksamhet av tv och andra mediakanaler.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
J_Park skrev:
2120697
För att sedan göra grunge-rocken lite mer rättvisa; Pearl Jam började i samma veva som Nirvana och säljer fortfarande bra och spelar fortfarande fullsatta konserter. Allt detta under minimal uppmärksamhet av tv och andra mediakanaler.

Finns överhuvudtaget något av de andra stora kvar? Mother Love Bone är borta, Soundgarden, Alice In Chains, Nirvana, Stone Temple Pilots, alla dessa är väl döda och begravna?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mudhoney är ju kvar liksom Melvins, inget av de banden blev dock superstora i Grungevågen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
2120882 Nä, för jag har aldrig hört talas om nåt av dem.
Va? Jag trodde du var en musikdiggare. ;)
Melvins är grymma, har iofs gjort en drös med skivor och en del har varit konceptuellt bös. Mudhoney har gjort en del coola saker men det var länge sedan jag hörde något bra från dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Gustav O skrev:
2120913 Va? Jag trodde du var en musikdiggare. ;)
Melvins är grymma, har iofs gjort en drös med skivor och en del har varit konceptuellt bös. Mudhoney har gjort en del coola saker men det var länge sedan jag hörde något bra från dem.

Grungen tilltalade mig aldrig då och jag har inte ändrat uppfattning sen dess, bortsett från enstaka ljusa stunder från Alice in Chains och Soundgarden så betraktar jag det som en mörk period i musikhistorien.

Seattles största bidrag till musikhistorien är och förblir Queensryche.....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
TurboJugend skrev:
1596600 Jag tycker att Deep Purple är ganska dåliga och överskattade. Kan inte säga nån speciell skiva, men alla låtar jag har hört förutom Child in time tycker jag är dåliga..
Enda riktigt stora plattan som Purple släppt är Machine head, som i övrigt är ett banbrytande album av hög kaliber - genomgående rått :yoparty
eller Smoke on the water är väl sådär.
...ungefär som att säga till ett Zappa-fan att "Jorå, så att, bobby brown goes down är en jäkla dänga" eller till en Lundelldiggare att "Lundell är ju asbra; visst är det han som har gjort den där öppna landskap?"

Last edited:

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
Kay skrev:
1596491 Får man säga mest överskattade artist istället så får jag väl säga Per Gessle, som inte gör bättre musik än vilken niondeklassare somhelst som en musikdubbellektion lärt sig gitarrernas grunder. Någon med mindre charmig röst får man nog gräva efter.

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar

håller med såååå sjukt mycket! för några år sen tänkte jag och polarna starta en hemsida som skulle heta "skjut per gessle", blev inget av det tyvärr :(

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
2121020 Enda riktigt stora plattan som Purple släppt är Machine head, som i övrigt är ett banbrytande album av hög kaliber - genomgående rått :yoparty

Jag tycker In Rock är betydligt mer banbrytande än Machine Head, visst är Machine Head en hitkavalkad utan dess like men In Rock var den första med det där stenhårda metal-soundet.Tänk att få ha varit 15 bast när den kom och höra Speed King som öppningslåt, snacka om käftsmäll!

För mig har Purple släppt fyra studioplattor som jag anser vara perfekta, jag skulle ge dem full pott i vilken recension som helst. In Rock, Machine Head, Burn och Come Taste the Band.

Aragorn

Guest
R n' B är så överskattat det bara kan bli

EDIT: Oj skulle visst vara en skiva, men jag säger alla skivor av Mariah Carey.

Last edited:

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Heinrich skrev:
2119041 Allt med Black Sabbath. Sämre band får man ju leta efter.

:confused:
Har du någonsin hört på Black Sabbath? Visst är Iron Man och Paranoid grymt uttjatade men det mesta annat som Ozzy var med och gjorde är ju grymt bra.

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
Måste Säga Kid Rock . värre redneck skit får man leta efter

säljer som smör "overthere"

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras