Den Optimala Hojen Tack!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Två veckor sen ungefär;
Telefonen ringer och när jag svarar så är det enda jag hör ett katastrofartat hejdlöst lyckovrål, JAG KLARADE TEORIPROVET, JABADABADOOOO!!! :tummenupp :tummenupp NU SKA JAG KÖPA HOJ!!! OCH DU SKALL HJÄLPA MIG!!! :confused:

Eh, jaha...grattis! Klart vi skall köpa hoj... kul! SKitkul!!!

Ok, vad vill du ha för hoj då! - Jag skall ha en jättefin hoj!, -ylade det i andra ändan.
Självklart ska du ha det... kan du vara lite mer precis, sportigt, touring eller bakåtlutat? Eller kanske en offroad?

- Ingen sån där som du har, orkar inte hänga framåt och åka jättefort. Och ingen offroad... men den får gärna vara blå... :rolleyes:

För att göra en lång, i och för sig rolig historia, lite kortare, så blev det djupdykning i Bikes hojkatalog för -07 för att åtminstone hitta vad HON tyckte var snyggt, vilket visade sig vara allt utom racehojar och crossar.
Användningsområdet skulle vara:
- Åka fram o tillbaka till jobbet
- Kunna åka på lagom tripper typ 20 mil hit eller dit...
- Kunna se snygg ut på :va

Sen ska den inte vara för tung, men ändå ha lite vrid.
Den kan vara flång ny, max ett par år gammal.
Inte racer och inte offroad slutade det med, allt annat intressant.
Det måste vara lite känsla i den !!!

Det här blir inte lätt. Har mest erfarenhet av rena sporthojar och det finns så himla många bra hojar i övrigt.
- men fråga runt bland dina hojpolare då, säger hon, så vi får lite tips på bra hojar för mig!

Och det gör jag nu. Jag vet att det egentligen är en alldeles vansinnig fråga, för smaken är som baken och det finns tusen "rätta" svar. Men ändå, för att få lite uppslag.

Kom igen, ordet är fritt! Hjälp vår nya hojkompis med idéer!

VILKEN HOJ TÄNKER DU PÅ NÄR DU LÄSER OVAN ÖNSKEMÅL ???

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tjenare!:rolleyes: Ta en dag och släpa med henne pa alla MC affärer sa hon far provsitta, klämma och känna. Be henne välja den hon gillar mest, allt lär vara tillräckligt bra ända.

Ps. Det märktes nästan direkt att det var en tjej som skulle ha hojen. Det som kändes pa kriterierna.. :D ds.

Engstrom

Bannad
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Vit Aprilia.
Vet inte om ER-6 Är för mycket Rejser?
Annars är det väll en bra flickbåge:tuttar

Priset är helt okej för ny?
Försäkringen också?

MVh

Dark_Messenger

Guest
Kanske ett monster:confused:
Inte speciellt snabb och inte speciellt sportig:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tjenare!:rolleyes: Ta en dag och släpa med henne pa alla MC affärer sa hon far provsitta, klämma och känna. Be henne välja den hon gillar mest, allt lär vara tillräckligt bra ända.

Ps. Det märktes nästan direkt att det var en tjej som skulle ha hojen. Det som kändes pa kriterierna.. :D ds.

Har faktiskt tagit ut henne på en runda, precis som du förslagit, men det är inte mycket hojar som man kan provköra, framför allt inte om man inte har kört upp än...
Så har du förlag på en eller ett par hojtyper som du vet att du själv eller andra varit jäkligt nöjda med så hugg! Blir väl jag som får provköra med henne bak och sedan får hon "övningsköra" när vi kommit runt hörnet. Tror inte de e så pigga på att låna ut hojar för provkörning i form av övningskörning...

Vet inte om ER-6 Är för mycket Rejser?
Annars är det väll en bra flickbåge:tuttar

Priset är helt okej för ny?
Försäkringen också?

MVh

Er-6 e inte helt ointressant, men jag tror att hennes öga vill ha nåt lite häftigare. Den ser lite tunn ut säger hon...

Kanske ett monster:confused:
Inte speciellt snabb och inte speciellt sportig:)

Flera har sagt monster. :tummenupp Jag trodde de var för extrema, men tydligen är de helt ok, inte svårkörda och en allround körställning. Och ser coola ut...

Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
ktm 950 sm
KTM 990 superduke
Ktm 690 sm
Yamaha TDM 900

La till några

Last edited:

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Suzuki SV 650

Det där med att hon inte vill hänga framåt kanske gör att denna cykel faller bort med en gång, men en billig och driftsäker hoj som inte är så extrem men med rätt förare så ska den tydligen ha potential.
Den ser ju onekligen tuff och rå ut men ändå inte så extrem. Försäkringen är väl inte heller så farlig.

Gillar hon blått dessutom så vet jag en kompis som säljer en sådan just nu. Den är oerhört välskött och i väldigt bra skick.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Suzuki SV 650

Det där med att hon inte vill hänga framåt kanske gör att denna cykel faller bort med en gång, men en billig och driftsäker hoj som inte är så extrem men med rätt förare så ska den tydligen ha potential.
Den ser ju onekligen tuff och rå ut men ändå inte så extrem. Försäkringen är väl inte heller så farlig.

Gillar hon blått dessutom så vet jag en kompis som säljer en sådan just nu. Den är oerhört välskött och i väldigt bra skick.

Inte helt fel (håller precis på att montera ihop en TL1000...) Jag ska visa henne modellen o se vad hon tycker. Tror också att det är en bra hoj. Vilken årsmodell hade kompisen?

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Inte helt fel (håller precis på att montera ihop en TL1000...) Jag ska visa henne modellen o se vad hon tycker. Tror också att det är en bra hoj. Vilken årsmodell hade kompisen?

Den han har är en 00:a eller 01:a tror jag.
Det sitter LeoVince slip-on på den med ett väldigt gott ljud för att vara ur en sån liten hoj :)
Sen har han sånt där tankskydd i skinn med tillhörande tankväska till den också. Tror den har gått 1900 mil.

Edit: Jag hittade visst hans blocket.se annons http://www.blocket.se/vi/11717165.htm?ca=6_s

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Honda CBF600SA, jag är nöjd med min även om jag har börjat snegla på twinnar nu. Riktigt trevlig båge, lättkörd i sta'n och svänger helt okej. Justerbar sitthöjd kan vara bra och hojen har konventionellt styre istf clipon. Touring går hur bra som helst, sittställningen är upprätt. Dessutom är den snygg, åtminstone i svart! Motorn är trevlig och rätt pigg. Det går att marscha 150-180 utan problem tex.
Priset och försäkringen är helrätt, 75900 flong ny och kring 50-60 från 04 och framåt.
Tyvärr verkar de inte ta in den svarta modellen i år, men men... De flesta verkar välja tråksilver eller den snyggare blå färgen som de inte heller verka ta in längre.

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Speed Triple-05
Är hon intresserad av en ny hoj, kanske nya Street Triple från Triumph kan vara nåt. Klart häftigare än ER6, men lite lugnare än storebror Speed Triple. Den släpps väl nu i juli, så det kanske är för lång väntan innan den kommer hit.

Annars är ju SV 650 (som nämndes tidigare) en bra hoj, som dessutom finns som naken variant och då mer upprätt körställning.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept