Den stora frågan?

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Hej det är så att jag behöver lite hjälp ;)... det är så att min älskade hoj har nu dött och det ska inskaffas en ny :tungan R.I.P
iaf så ska jag ha en sporthoj, men problemet är att jag inte vet vilken riktigt :va jag hade från början tänkt mig en mito :yoparty men farsgubben är inte så pigg på det utan vill att jag ska köpa en ny hoj så jag får garanti och sådant skit :arsele

jag kollade vidare lite på några nya hojar :va hitta en derbi gpr 08 och enligt mig ser dom riktigt nice ut men sen hur dom går har jag ingen aning om någon som vet? tänkte vill ju inte ha någon hoj som maxar 120 ostrypt måste ju gå för fan :rolleyes: :yoparty

så frågan är om jag ska sattsa på miton om jag inte vill ha någin av dom nyare hojarna, gör en vild gissning på att det inte är så mkt power i dom :va finns det någon av dom nya hojarna som har något drag? och vilken av dom nya hojarna är det bäst att sattsa på tror ni?...

nu hoppas jag ni kära mc knuttar @ SH kan hjälpa mig :) // PS kör inte försiktigt :yoparty
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Okej så du menar att den nya miton går bra alltså? :va :tungan

Vadå bra? De var ju en dålig fråga... Om allt står rätt till me fanskapet så e de väl klart att den går bra???
Om du menar fort så borde dom väl ligga runt 180-190???

EDIT: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3048964&postcount=9

EDIT2:
Cagiva Mito 95-
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 170-190km/h
hk: 34
Antal Växlar: 7 tills 99 då dom blir 6 växlad
Förgasare: 35mm
Original Drev: ?
0-402m:
Pris ca: 20000 - 40000 kr

* Ovanlig hoj. Reservdelar finns, men är klart svårare att få tag i än till NSR/TZR/RS osv. Bland de snabbaste 125orna.
 
Last edited:

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Vadå bra? De var ju en dålig fråga... Om allt står rätt till me fanskapet så e de väl klart att den går bra???
Om du menar fort så borde dom väl ligga runt 180-190???

EDIT: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3048964&postcount=9

EDIT2:
Cagiva Mito 95-
Fakta:
Hastighet: Enligt hastighetsmätaren ca: 170-190km/h
hk: 34
Antal Växlar: 7 tills 99 då dom blir 6 växlad
Förgasare: 35mm
Original Drev: ?
0-402m:
Pris ca: 20000 - 40000 kr

* Ovanlig hoj. Reservdelar finns, men är klart svårare att få tag i än till NSR/TZR/RS osv. Bland de snabbaste 125orna.

haha ja fort och allt mena jag :p... fast jag antar att han menar den nya Miton eftersom han skrev det:p.. inte 95orna ;) för dom vet jag redan att går fort och allt :p... men sen var men fråga om den nya miton gick fort och så den med? antog att han menade den nya men kanske jag som hade fel :va
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
haha ja fort och allt mena jag :p... fast jag antar att han menar den nya Miton eftersom han skrev det:p.. inte 95orna ;) för dom vet jag redan att går fort och allt :p... men sen var men fråga om den nya miton gick fort och så den med? antog att han menade den nya men kanske jag som hade fel :va

Tror faktiskt 95 med ett streck efter syftar på 95 och framåt...
 

GaJoL

heEjj
Gick med
28 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple
Men herregud, finns en tråd typ 1 scroll ner som handlar om just samma grejj...Sen spelar de så stor roll om den gör 169,5 km/h eller 172,1? Köp en ny Mito om din farsa ändå vill att du ska ha nytt, bara tacka o ta emot.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Tror faktiskt 95 med ett streck efter syftar på 95 och framåt...

mm precis men jag antar att det inte gäller ända fram till dom nyaste som finns:p .. fast kan ha fel där med :p

Men herregud, finns en tråd typ 1 scroll ner som handlar om just samma grejj...Sen spelar de så stor roll om den gör 169,5 km/h eller 172,1? Köp en ny Mito om din farsa ändå vill att du ska ha nytt, bara tacka o ta emot.

nej jag har inte sagt att det gör det heller men om den nya går 120 och en gammal går ca 180-190 så är ju det riktigt stor skillnad jag har ju ingen aning om hur fort den går och det var en anledning till att jag gjordetråden också
 
Last edited:

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Sälj alla hojar du har och börja samla frimärken istället, vem vet, du kanske kan något om frimärken till skillnad :tummenupp
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
Sälj alla hojar du har och börja samla frimärken istället, vem vet, du kanske kan något om frimärken till skillnad :tummenupp

Tack ska du ha för den du :p men du vet behöver inte kunna så mkt bättre man kan köra ist ;)
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
ska du strypa av eller ska du puttra runt i 120?
om du inte ska strypa av så köp en 4takt. typ en ny YZR
om du ska köra snabbt så köp en 2takt.. Mito/RS/GPR
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
ska du strypa av eller ska du puttra runt i 120?
om du inte ska strypa av så köp en 4takt. typ en ny YZR
om du ska köra snabbt så köp en 2takt.. Mito/RS/GPR

klart jag inte ska köra strypt:p... men lixsom vad gör en ny gpr ostrypt gör den 120 lr 190 lr vad lixsom :p... har inte den blekaste :p
 

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Ort
Västerås
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
onödig tråd! finns redan om exakt samma ska om man bara kollar lite.
mito, rs o gpr går alla mycket fortare än 120. Mito o rs dock lite vassare än gpr.
 

Squier

.......
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 99, Derbi GPR 125cc och en Masai 125cc som behöver ny motor
onödig tråd! finns redan om exakt samma ska om man bara kollar lite.
mito, rs o gpr går alla mycket fortare än 120. Mito o rs dock lite vassare än gpr.

inte enligt mig fick inte riktigt svar på det jag ville.. du hade inte behövt läst tråde om du inte ville inte jag som tvinga dig :pannkyss ,,, okej okej tackar tackar :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top